Ultiem banden topic!
-
neet01
- Geregistreerd lid
Re: Ultiem banden topic!
conti sportcontact 3 en michelin primacy, beide fijne banden...

-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
Ervaring met 225/45/17
BF Goodrich G-Force Profiler: lawaaierig en weinig grip op nat wegdek. Wel erg slijtvast
Gislaved Ultra Speed; nogal zoekerig en verder nergens echt slecht of goed
Fulda Sportcontrol; veel herrie en snel versleten. Waardeloos op nat
Toyo Proxes C1S; stil, super grip, enorm stabiel. Qua slijtvastheid mocht ie ietsje beter scoren
BF Goodrich G-Force Profiler: lawaaierig en weinig grip op nat wegdek. Wel erg slijtvast
Gislaved Ultra Speed; nogal zoekerig en verder nergens echt slecht of goed
Fulda Sportcontrol; veel herrie en snel versleten. Waardeloos op nat
Toyo Proxes C1S; stil, super grip, enorm stabiel. Qua slijtvastheid mocht ie ietsje beter scoren
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik heb ook nog kort met Michelin Pilot Sport 2 gereden. Werd er niet koud of warm van, maar toch te kort om er wat zinnigs over te melden.
-
JKappen
- Geregistreerd lid
Zojuist opnieuw de Pilot Sport 3's besteld. Vind het gewoon een erg fijne band.
Geef me altijd voldoende vertrouwen, op droog en nat wegdek. En maakt in mijn beleving geen
vervelend lawaai, wat ik hiervoor met de Vredestein Centro's (zomerband) wel heb gehad.
Geef me altijd voldoende vertrouwen, op droog en nat wegdek. En maakt in mijn beleving geen
vervelend lawaai, wat ik hiervoor met de Vredestein Centro's (zomerband) wel heb gehad.
-
SaDi
- Geregistreerd lid
Absoluut één vd "grote" merken .... is een Zuid koreaans merk dat aan een behoorlijke opmars bezig is in de Europese landen sinds enkele jaren.Hankook een goed merk?Aan de prijs te zien is dat een band in het segment van de topmerken,maar ik ken het merk niet.
Als je Duits een beetje goed is ...of Googlevertalen om het leesbaar te maken ...
Die Duitsers zijn helemaal kneit als het om tests etc gaat
Als je ermee klaar bent zal je ongetwijfeld tot de conclusie komen dat, zoals ik al eerder zei, een perfecte band niet bestaat en je naar persoonlijke voorkeur altijd op een welbepaald punt zal moeten toegeven/inboeten.
Ik denk ook dat er zoiets bestaat als "merk-perceptie" ... iedereen heeft ongewild/onbewust een voorkeur door allerhande factoren uit ervaringen voordien of wat dan ook.
Bij het definitief bepalen van een banden aankoop zal dit het laatste wellicht ook een beslissende factor zijn.
Hypothetisch
Heb het dan over merken als Nankang (die behoorlijk scoren qua verkoop), Federal, Kenda, enz enz ....
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Om op je vraag te antwoorde,ik heb met chinees gereden wel niet op de 9 3 maar op een Honda dax en een Vespa,ik ben nogal bezig met dit "oud ijzer" en persoonlijk vind ik banden zeer belangrijk.Nu heb ik dus wel al eens brommer gehad waar Sava op ligt,dit zijn banden die de meeste kopen omdat het een retro look heeft.En mijn verdict is zeer duidelijk daar in,op het droog gaat het nog zolang je niet te extreem gaat,maar een noodrem is extreem,maar je hebt wel graag dat je hem goed kan doen.Op het nat is het helemaal zoek,de voorkant is als op ijs en de achterkant volgt leuk zwalpend het voorwiel.
Nu zul je zeggen ja op zo een klein brommertje...wel ik heb dan eens dulop TT92 GP's gelegd op zo een brommer,daar kan je nu mee hoeken niet normaal
dat is alsof hij op rails loopt.Nu dit effect vergt 2 dingen namelijk:Euro's en rubber,ze slijten sneller en ze zijn duurder,maar...
In mijn opinie ofwel betaal je aan rubber ofwel betaal je aan de carosier
Nu zul je zeggen ja op zo een klein brommertje...wel ik heb dan eens dulop TT92 GP's gelegd op zo een brommer,daar kan je nu mee hoeken niet normaal
In mijn opinie ofwel betaal je aan rubber ofwel betaal je aan de carosier
-
JKappen
- Geregistreerd lid
Enkele jaren terug gereden op Nangkang NS2. Zaten destijds onder de auto, maar niet echt een aanrader.
Zolang het droog is, gaat het nog wel. Maar de band is zo hard, dat je te snel grip verliest wanneer het wat
kouder is, of het asfalt minder glad is dan gewenst. En in de regen is het al helemaal niet best!
En dan heb ik het nog niet gehad over het geluid wat het ding produceert! Bandenmaat: 215/35/18
Zolang het droog is, gaat het nog wel. Maar de band is zo hard, dat je te snel grip verliest wanneer het wat
kouder is, of het asfalt minder glad is dan gewenst. En in de regen is het al helemaal niet best!
En dan heb ik het nog niet gehad over het geluid wat het ding produceert! Bandenmaat: 215/35/18
-
christaero
- Donateur

Ik heb goede ervaringen met Bridgestone Potenza RE050A, al twee maal onder de auto gehad(onder een VW Bora 1.8t). Gaan zo'n 20k á 25k km mee.
Nu heb ik onder de 9-5 Aero Toyo Proxxes T1 Sport, wordt niet vervolgd.. Heb er nu ong. 10k km mee gereden, slijten naar mijn gevoel veel harder.
Beide merken heb ik in 225/45/17 gereden, beide een goede grip, ook in regen, maar ga bij de volgende bandenwissel toch weer de Bridgestone's er onder laten leggen.
Wat het verbruik doet bij beide bandenmerken heb ik niet bijgehouden, vindt grip en handling veel belangrijker dan verbruik en geluid.
Zoals voorgaand bericht al zegt, beter meer geld besteden aan banden, dan aan een schadehersteller
Nu heb ik onder de 9-5 Aero Toyo Proxxes T1 Sport, wordt niet vervolgd.. Heb er nu ong. 10k km mee gereden, slijten naar mijn gevoel veel harder.
Beide merken heb ik in 225/45/17 gereden, beide een goede grip, ook in regen, maar ga bij de volgende bandenwissel toch weer de Bridgestone's er onder laten leggen.
Wat het verbruik doet bij beide bandenmerken heb ik niet bijgehouden, vindt grip en handling veel belangrijker dan verbruik en geluid.
Zoals voorgaand bericht al zegt, beter meer geld besteden aan banden, dan aan een schadehersteller
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Ultiem banden topic!
[quote="christaero"]Wat het verbruik doet bij beide bandenmerken heb ik niet bijgehouden, vindt grip en handling veel belangrijker dan verbruik en geluid.
quote]
Vind ik ook. Daarom ben ik nu met 1 oog naar semi slicks aan het kijken. Echter ben ik bang dat ik bij een noodstop in de regen het remvermogen niet kwijt kan..
Mensen ervaring met semi slick op hun daily driver? Nog veilig bij een nat wegdek?
Vind ik ook. Daarom ben ik nu met 1 oog naar semi slicks aan het kijken. Echter ben ik bang dat ik bij een noodstop in de regen het remvermogen niet kwijt kan..
Mensen ervaring met semi slick op hun daily driver? Nog veilig bij een nat wegdek?
-
JKappen
- Geregistreerd lid
Nu 18'' gekocht te hebben me weer even verdiept in de banden. 225-40-18 of 225-45-18...
Denk toch te gaan voor de 45, aangezien deze de ruimte beter 'vult' dan de 40 band. Met de aanschaf
maar even op de blaren zitten, maar dan heb ik het plezier er de komende 30k wel weer van.
Echter zijn de Michelin's dan wel erg duur..
Net als de Conti's! Zelf onder de BMW's altijd
Bridgstone's gehad en hier met tevredenheid op gereden. Dus overweeg nu toch deze te bestellen
aangezien dit meer dan 150 E per set scheelt.
Denk toch te gaan voor de 45, aangezien deze de ruimte beter 'vult' dan de 40 band. Met de aanschaf
maar even op de blaren zitten, maar dan heb ik het plezier er de komende 30k wel weer van.
Echter zijn de Michelin's dan wel erg duur..
Bridgstone's gehad en hier met tevredenheid op gereden. Dus overweeg nu toch deze te bestellen
aangezien dit meer dan 150 E per set scheelt.
-
JKappen
- Geregistreerd lid
Oké! Iets met bomen, en het bos niet meer..
Aanbod is wel erg groot! En de prijsverschillen enorm...
Zeker wanneer je 225 40 18 vergelijkt met 225 45 18. Voor het prijs verschil kun je bijna
een mooie setje Eibach veren er onder zetten.
Afgezien van het merk band, is het überhaupt te verantwoorden om voor 225 45 18 te gaan?
Vind 200,- voor een set, toch wel erg veel. Zeker gezien de reden: ''Saab schrijft het voor''.
Zojuist m'n eigen reden van het ''vullen'' van de wielkasten even berekent. Het verschil in
hoogte is om precies te zijn 1,09 cm. Oftewel, 183 euro per cm!
Iemand anders nog een goede reden om te gaan voor de '45' hoog band?
Aanbod is wel erg groot! En de prijsverschillen enorm...
Zeker wanneer je 225 40 18 vergelijkt met 225 45 18. Voor het prijs verschil kun je bijna
een mooie setje Eibach veren er onder zetten.
Afgezien van het merk band, is het überhaupt te verantwoorden om voor 225 45 18 te gaan?
Vind 200,- voor een set, toch wel erg veel. Zeker gezien de reden: ''Saab schrijft het voor''.
Zojuist m'n eigen reden van het ''vullen'' van de wielkasten even berekent. Het verschil in
hoogte is om precies te zijn 1,09 cm. Oftewel, 183 euro per cm!
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Is 40 of 45 de door saab voorgeschreven maat voor 18" ?JKappen schreef:
-
JKappen
- Geregistreerd lid
De 'officiële' Saab maat is 225-45-18. Maar deze is gemiddeld z'n 50,- duurder dan 225-40-18.evolver86 schreef:Is 40 of 45 de door saab voorgeschreven maat voor 18" ?JKappen schreef:
Hierbij wordt de band weliswaar iets platter (1,09 cm), maar is de omtrek van de band nog
steeds 1 cm langer dan bij de 225-45-17. (Officiële 17'' maat)
Kortom, de wielkasten zijn minimaal net zo 'gevuld' als bij de 17'', alleen zal je iets inleveren
op comfort in de wang van de band. Echter is dit ook weer afhankelijk van het Merk/type.
Maar is hiermee de meeprijs te verantwoorden om voor de 225-45-18 te gaan??
-
SaDi
- Geregistreerd lid
Had ik nog niet bekeken die prijsverschillen ... idd zijn ca 50 euro duurder.
Wat zou de reden hiervan zijn
Mijne heeft 225/40/18 en idd van "comfort" is, naargelang het wegdek, soms niet veel meer te merken ....
Mijne is hier (België) in ieder geval door de verplichte keuring met bovenvermelde bandenmaat.
Dat is op zich wel "gek" als 225/45/18 de officiële maat is .....

Wat zou de reden hiervan zijn
Mijne heeft 225/40/18 en idd van "comfort" is, naargelang het wegdek, soms niet veel meer te merken ....
Mijne is hier (België) in ieder geval door de verplichte keuring met bovenvermelde bandenmaat.
Dat is op zich wel "gek" als 225/45/18 de officiële maat is .....