Einde van een mooie relatie.

1993-2002
jakkoo
Donateur
Donateur

Einde van een mooie relatie.

Bericht door jakkoo » zo 10 feb, 2013 2:05

Afbeelding
Ruim 8 jaar bracht mijn trouwe maatje me overal waar ik zijn moest. Ik was er dan ook bloedzuinig op.Maar dit komt nooit meer goed. Hier ben ik goed ziek van, vooral omdat ik er niets aan kon doen.

Het gebeurde op de A28 van Utrecht naar Amersfoort net na de oprit bij het UMC. Hier zijn ze al jaren aan het klooien en afgelopen donderdag reed ik hier 's-avonds met nat weer en donker. Verlichting is er ook niet. Ik was al verbaasd dat er nu ineens 3 rijstroken waren en ging keurig rechts rijden. Tot dit punt. Ook als je slechts 90 km/u rijd is het stukje om naar links te komen zeer kort. Maar daar reden ook auto's. Toen ik dan naar links kon moest ik zeer snel naar links sturen waarop de wagen zijn kont omgooide. Vanaf dat moment was ik hem geheel kwijt. Hij was niet meer te sturen. linksom, rechtsom en toen linksom frontaal in de vangrail.
Vanmiddag (zaterdag) heb ik deze foto's gemaakt en in enkelen minuten zagen we diverse narrow escapes zoals hieronder. Volgens mij een onverantwoorde situatie.
Afbeelding
Afbeelding

Maar goed: mijn auto is naar zijn moer. En vind nog maar eens zo'n 9.3 in zo'n perfecte staat en dan op LPG3? Want ik wil toch weer een Saab, want mag toch blij zijn dan ik dit zelf nog zit te typen.
MET DANK AAN DE WEGBEHEERDER ;-|+

AeroR
Geregistreerd lid

Re: Einde van een mooie relatie.

Bericht door AeroR » zo 10 feb, 2013 2:11

Ah shit man :(
Hoe ben je uitgestapt? Ik bedoel eigenlijk hoe het met jou is.
Zo te zien komt het met deze Saab niet meer goed, maar ik hoop dat je snel een nieuw en nog trouwer maatje gaat vinden.

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » zo 10 feb, 2013 11:44

Ik heb het hier ook diverse malen maar net goed zien gaan, een zeer onoverzichtelijke situatie. Weggebruikers op deze rechterrijstrook worden verrast door het in een keer ophouden van deze strook wat dus eigenlijk een verkorte invoegstrook is maar erg onduidelijk!

jakkoo
Donateur
Donateur

Bericht door jakkoo » zo 10 feb, 2013 13:52

Hoe ben je uitgestapt? Ik bedoel eigenlijk hoe het met jou is
.

Tsja... bij uitstappen wel een beetje dizzy. Het rare is, dat ik bij een aanrijding nooit schrik, maar waarschijnlijk heb ik wel stijf gestaan van de adrenaline. De ambulance is wel geweest, maar ik hoefde niet mee. Zover ik weet heb ik geen heftige bewegingen gemaakt, weet wel dat ik terwijl ik rondtolde dacht "oh God niet weer mijn nek". Verder ben je alleen maar aan het sturen.
De aanblik van de auto deed mij ook geen goed. Verder geeft het weer een hoop rompslomp. Nu voel ik me mentaal toch wel wat minder. Ik ben machteloos boos op de wegbeheerder, en boos omdat ik geen vervoer heb. Fietsen gaat niet meer omdat in 2007 al een blindhaas mij knalhard achterop reed. Nu ben ik lichtelijk gestrest en heb toch weer pijn in mijn nek. Kan alleen maar afwachten wat dat op termijn gaat doen.

Dank voor je belangstelling.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 10 feb, 2013 14:02

Oh wat zuur en zonde van de auto, en dat na 8 jaar!

Hopelijk hou je er zelf, op een gebroken hart, er niets aan over!

viggentroll321
Donateur
Donateur

Bericht door viggentroll321 » zo 10 feb, 2013 14:22

Ja dat is knap vervelend , maar je bent er heelhuids vanaf gekomen. Wat je je natuurlijk af kunt vragen is of de bewegwijzering ivm de werkzaamheden op een deugdelijke manier is of zijn uitgevoerd. Hier bestaan natuurlijk richtlijnen voor. Welke ik niet ken overigens. Je zou dit eens voor kunnen leggen bij de provincie of gemeente.
Ik heb het eens gehad met de fiets(ja is natuurlijk iets heel anders, maar principe gelijk)waarbij het zeer onduidelijk en haast onzichtbaar in donker was aan gegeven., en reed in een fikse kuil ivm bekabeling.
De gemeente is wel toen aansprakelijk gesteld en hebben een voorwiel voor me vergoed, en beter nog, de situatie meteen gewijzigd. Ik moet er bij zeggen dat ik zelf bij de gemeente werkte, wellicht heeft dit wat invloed gehad.
Maar dat er voorschriften zijn weet ik zeker.
Hopelijk vind je weer snel een leuke saab terug, succes

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » zo 10 feb, 2013 14:26

Ik kwn hwt stuk; inderdaad erg onoverzihtelijk zeker in het donker.

Succes en sterkte met de eventuele vervolgprocedures. (en met je eigen fysieke en mentale gesteldheid natuurlijk! )

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 10 feb, 2013 14:34

Het is een rijksweg. Dus je zal het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (voorheen Verkeer en Waterstaat) aansprakelijk moeten stellen.

99turbo1978
Donateur
Donateur

Bericht door 99turbo1978 » zo 10 feb, 2013 16:40

Wauw, dat is een pijnlijke aanblik! Eeuwig zonde van zo'n prachtige Saab! Ik hoop heel hard dat je er fysiek niet al teveel aan overhoudt! Sterkte/succes met de afhandeling!

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » zo 10 feb, 2013 17:34

ik sluit me aan bij de reacties van de andere SF'ers; gelukkig ben je ongedeerd, medeleven met het dramatisch einde van je Saab, belachelijke verkeerssituatie !!

sterkte!!

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » zo 10 feb, 2013 17:36

Hoe sneu het verlies van je geliefde Saab ook is, bedenk dat de ingebouwde veiligheid je aanzienlijk heeft geholpen.
Zo te zien is het nogal een klapper van formaat geweest, met een willekeurige andere auto had je waarschijnlijk meer narigheid gehad.

Wees verstandig en ga toch maar even naar je huisarts voor die nekklachten.

Heel veel sterkte, niet alleen met de afwikkeling (en aansprakelijkstelling), ook met de zoektocht naar een vervanger (maar dat is ook eigenlijk wel weer leuk)

:O:

Jan

delano.888
Geregistreerd lid

Bericht door delano.888 » zo 10 feb, 2013 17:58

Was hij all risk verzekerd toevallig? Hoop het voor je.
En ligt er nou serieus een stuk van die rail op je motor of was dat een onderdeel van de bumper?

Jurgen
Geregistreerd lid

Bericht door Jurgen » zo 10 feb, 2013 18:12

Gelukkig maak je het zelf goed, dat is het allerbelangrijkste. Het is "maar" een auto, hoewel het natuurlijk een SAAB is.
Maar nu weet je wel gelijk waarom je een Saab rijd, dit is een beste klak geweest, en geloof me met een "klein wegenbelastingvrij
gebakje" had je niet zo uit kunnen stappen. Dan zat de frontbalk op je schoot...

Jethro
Geregistreerd lid

Bericht door Jethro » zo 10 feb, 2013 18:35

Zo, dat is een beste klapper geweest. Sterkte met het herstel en met de afhandeling.

Maar.. hoeveel van die borden dat de rijbaan eindigt staan er? Kan me haast niet voorstellen dat het er maar eentje is.
Als ik naar die laatste foto kijk, dan lijkt dat bord van foto 3 toch een heel eind te staan voor de plek waar die donkere auto nog wil invoegen.
(Zie ook op foto 3 waar de keet helemaal staat, die je op foto 5 weer ziet...) Oftewel: had hij niet gewoon wat eerder in moeten voegen?

Ben benieuwd, misschien kom ik er volgende week langs..

BeTon
Geregistreerd lid

Bericht door BeTon » zo 10 feb, 2013 18:35

Echt heel erg balen!

Misschien een beetje ongepast hier, maar ik denk erover na om een wat nieuwere auto op diesel te kopen, en dit zou betekenen dat mijn Saab 9-3 AERO 2.0T uit 2000 (met de viggen bodykit) met vialle LPG (uit 2009, dus nieuwste generatie) eruit gaat. Heeft de normale gebruiksschade van een auto van 13 jaar oud, maar rijdt prima op benzine en gas. KM stand staat nu op 215.xxx (waarvan ongeveer 85.xxx) en is geheel aantoonbaar. Heeft net nieuwe APK (in één keer doorheen gekomen zonder op of aanmerkingen).

Mocht je geinteresseerd zijn, stuur me een PM. Hij staat namelijk nog nergens te koop.

Plaats reactie