Steekadapters

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Injectie
Moderator

Steekadapters

Bericht door Injectie » zo 02 dec, 2012 23:42

WIe heeft er ervaring met het rijden op steekadapters. Speedparts had ze vroeger. En daar stond bij. Enkel voor show gebruik. Toch zag ik op de diverse zweedse dragrace filmpjes. Door Speedparts bestickerde 9000's rijden met 9-5 velgen. Daaruit leid ik af dat er of zeer ingrijpende verbouwingen zijn geweest aan het onderstel. Of dat er adapters onder zitten die gewoon sterk zijn. Echter die dingen goedgekeurd krijgen kost teveel. Dat is vaak het probleem voor bedrijven, zeker als je hooguit 3 setjes per jaar verkoopt.

Voor de nederlandse APK is dit geen reden tot afkeur. Dus daar hoeft geen discussie over te komen. Ik zoek gewoon ervaringen hiermee.

viggentroll321
Donateur
Donateur

Re: Steekadapters

Bericht door viggentroll321 » ma 03 dec, 2012 0:11

In Duitsland zijn ze gewoon toegestaan, ze worden veel voor golfjes gebruikt die er porsche velgen op zetten
Je moet er ook rekening mee houden dat je ook als je ze gebruikt dat je velg breder wordt-
In duitsland hebben ze een TUV festigkeits gutachten, ik neem aan dat het dan wel degelijk getest is en ook veilig is
Ze zijn verkrijgbaar voor verschillende steeks

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » di 04 dec, 2012 22:55

Hallo Desmond,

De reden dat Speedparts 'showdoeleinden' in de advertentie noemde heeft te maken met de regelgeving in Zweden. Zo pleiten ze zichzelf vrij :) De adapters op zich waren beresterk..

groet,

Sander

baas 2.3
Geregistreerd lid

Bericht door baas 2.3 » wo 05 dec, 2012 19:29

ikheb ze vaker gezien en ook al zelf gemaakt..
schijven gedraait met de steek van de auto voor de schijf op de naaf te trekken
en een naaf erop gedraaid met het gat van de velg en draadgaten voor de bouten

gaat goed....vaak zijn spoorverbreders hetzelfde maar dan met dezelfde steek .. want langere bouten gebruiken is niet verstandig

gr

Plaats reactie