Zoals menigeen wel zal weten is dit een lowbudget 'Tuning'/verbetering van je wegligging. Ik heb de meeste tips van ReinRoel van hier gekregen en had het idee opgevat om tijdens het installeren van de stang wat foto's te maken en hier te plaatsen.
Het blijkt niet alleen een goedkope, maar ook makkelijke klus!
Om te beginnen neemt men een extra stang, wat tectyl en een andere set bouten en moeren.
De bouten en moeren komen van een speciaalzaak, omdat ik toch de wat sterkere wilde. Ze zijn 7 cm lang maat M8. Daarbij natuurlijk ook vier moeren en ook een setje moeren een maat groter om als 'spacers' te kunnen dienen. Ik heb dan ook overal wat ringen tussen geplaatst.

Als eerste de auto aan de achterkant omhoog gezet en begonnen aan het weghalen van de oude stang. Dit ging bij mij opzienbarend makkelijk. Ik kon het gewoon met dopje 13 losdraaien!

Vervolgens de twee stangen aan elkaar verbonden. Heb even tape gebruikt (niet afgebeeld) om de bouten op hun plek te houden bij het plaatsen.

Stangen er onder gehangen, waarbij de eerste bout makkelijk even met de hand kon worden vastgedraaid zodat hij bleef hangen en de andere kant gedaan kon worden. Klein beetje kabels en leidingen aan de kant. Vervolgens kon ik de eerste makkelijk vastdraaien met inbus en ringsleutel 13 om om de moer vast te houden. De andere ging beter met een steeksleutel 13, omdat voor een ringsleutel geen ruimte is:

En klaar!
Het resultaat:
Straks even testen, daar heb ik dan nog niet de gelegenheid voor gehad...