The Devil's Own V4 schreef:sb153b schreef:Best wel raar idd dat een aantal mensen zich richten op een dynamo van horen zeggen
Lees voor de aardigheid het topic eens terug: je bent zelf één van de fanatiekste volgers van het dwaalspoor, je daarbij nota bene telkens beroepend op je jarenlange ervaring...

Dás een goeie Melle

, je moet wel van een bepaalde info uit kunnen gaan. Aangenomen is de dynamo, dus dan zijn daar de pijlen op gericht. Gaat het over iets dan werpt men zich daarop, lijkt me vrij logisch anders geef je geen antwoord op een vraag. Geef jij dan misschien antwoord op vragen die niet gesteld worden?
Idd ben ik een volger van een -onbewust- door een ander gelegd en in stand gehouden dwaalspoor, ik geef -vanuit m'n expertise op dat specifieke gebied- aan wat bij die voorkomende klacht de mogelijke gevolgen/gevaren zijn. Wie ben jij om die expertise op een dergelijk kromme wijze aan de kaak te stellen?
Veel kwalijker is het dat er keer op keer mensen die een auto niet aan nader onderzoek onderwerpen vanachter hun beeldschermpje roepen dat je gewoon kan rijden, ik geef terecht aan dat ik dat niet op afstand kan omdat ik de auto niet gezien heb.
Juist door dit voorval blijkt maar weer eens dat ze er pijnlijk ver vanaf zitten met hun aanmatigende woorden.
Bij de weg, het komt voor dat slotpinnetjes en veertjes in het contactslot zelf willen bij verregaande slijtage (en daar heeft een classicachtig nogal eens last van) wel eens tussen de cilinderdelen schieten en blijven steken/klemmen en dan blijft eea hangen, meestal in de startstand omdat de sleutel dan losgelaten wordt en de veerdruk onvoldoende is voor terugschieten.
In dat geval dient de contactslotcilinder en bijv niet het contactblokje vervangen te worden.
Wat het ook is, het is iig wel zaak om de oorzaak van het blijven hangen van de starten zeker weg te nemen omdat anders de volgende starter ook weer grote kans loopt om snel te sneuvelen.