Blik op de weg zonder camerateam

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Blik op de weg zonder camerateam

Bericht door Sapphire » do 19 jul, 2012 20:52

Vanmiddag was ik samen met een vriend van mij onderweg naar huis met mijn 9000 CSE + ambulance met daarop mijn te koop staande 900 EMS (viewtopic.php?t=119263" onclick="window.open(this.href);return false;) toen ik op de A1 richting Amsterdam door de sterke arm in een zwarte Volvo S60 D5 met kenteken 08-NXT-5 (bekend van TV) aan de kant werd gezet ("politie, volgen") bij een tankstation.

"De reden dat we u aan de kant zetten meneer, is omdat.... de belading waar u mee rijdt... dat kan niet!"
Ik: "Is dat zo ja?"
Andere agent: "Die auto max 1800 kg trekken (hadden ze blijkbaar al uitgezocht) en daar zit u ruimschoots boven, daar durf ik beide handen voor in het vuur te steken! Alleen die aanhanger is al iets van 1000 kg en de auto zal dan nog rond de 1500 zitten."
Vriend: "Dat zal wel meevallen hoor en zo zwaar is zo'n auto niet..." "Zit nog geen elektronica e.d. in", voegde hij er met een knipoog aan toe.

De agent keek vervolgens op het typeplaatje van de ambulance waarop 2x onder elkaar 1000 kg staat (de maximale aslast en het betreft een tandemasser met dus 2000 kg laadvermogen). "Zie je wel, 1000 kg".
Ik: "Ik denk dat dat eerder het laadvermogen per as is, want deze kar is zeker geen 1000 kg en hij mag totaal 2000 kg hebben".

Waarop de andere agent zijn blackberry pakte en op een soort uitgebreid RDW systeem inlogde (een 'zware' aanhanger heeft een eigen kenteken waar het gewicht op staat). Enigszins teleurgesteld klonk er: "Oh die kar weegt maar 580".

Mijn 900 EMS weegt 1168 kg en dus kwamen we na een zware rekenopgave op 1748 kg wat dus gewoon toegestaan was (uiteraard wist ik dat al van tevoren). Verder was de auto op de trailer met de lier en 4 brede spanbanden gezekerd (1 op elk wiel), zat er geen accu in, was de kogeldruk in orde, viel op mijn rijbewijs (BE) niets aan te merken en was de 9000 APK gekeurd en verzekerd. Een leuk stukje tumult om niks dus..

Zodoende mochten we de reis zonder verdere problemen vervolgen. :O: "We doen dit uit algemene veiligheid" werd nog even uitgelegd. Vanzelfsprekend begreep ik dat wel. Nog even braaf gevraagd of ik de auto even zo aan de kant mocht laten staan om een drankje te scoren bij de tankshop, of dat ik dan een boete zou krijgen (immers: gele streep). Gelukkig hoefde ik 'm niet te verzetten en ze wensten ons verder een prettige dag toe.

Helaas was het camerateam er niet bij, leek me wel eens leuk om met 2 van mijn auto's tegelijk op TV te komen :mrgreen:

Je maakt nog eens wat mee met die oude Saabs :P

Afbeelding

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Blik op de weg zonder camerateam

Bericht door Gårdarket » do 19 jul, 2012 21:14

haha, mooi verhaal en inderdaad jammer voor jou dat Leo de Haas producties niet aanwezig was.

Ik heb zelf trouwens hetzelfde meegemaakt in Apeldoorn. Toen werd ik met mijn motor van de weg gehaald en toen dacht ik "die snor komt mij wel héél bekend voor "
Mijn motor moest achterblijven maar ze waren wel zo schappelijk om mij naar het werk in Vaassen te brengen.

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 19 jul, 2012 21:31

Sapphire schreef:...............

"De reden dat we u aan de kant zetten meneer, is omdat.... de belading waar u mee rijdt... dat kan niet!"
Ik: "Is dat zo ja?"
Andere agent: "Die auto max 1800 kg trekken (hadden ze blijkbaar al uitgezocht) en daar zit u ruimschoots boven, daar durf ik beide handen voor in het vuur te steken! ..............

Mijn 900 EMS weegt 1168 kg en dus kwamen we na een zware rekenopgave op 1748 kg wat dus gewoon toegestaan was (uiteraard wist ik dat al van tevoren). Helaas was het camerateam er niet bij, leek me wel eens leuk om met 2 van mijn auto's tegelijk op TV te komen :mrgreen:
Gunar: 1800 kg en 1748 kg is mij te zwaar. Ook voor een rekensom. Met natte vinger zat die agent die zijn handen in het vuur wilde steken er geen 2.000 kg naast :P . Blackberry ! Wat een service tegenwoordig. Zo geen gedwongen omrijden meer - VOLGEN :police: - naar een weegbrug ergens op het platteland of bij een chemisch bedrijf.

Had je ook graag op tv gezien met die 2 auto's. Dat programma is vaak eentonig. Grote bestelbusjes die boven de 140 km rijden, Duitse personenwagens.
Goddank dat die eentonigheid wel eens doorbroken wordt met flippende mensen. :evil: Stond je ook met het schuim op je mond ? Wat een bof geen camara erbij. Hangen nog in dat ziekenhuis op de eerste hulp :cry:

Goed dat er op aanhangwagens gecontroleerd wordt trouwens. Zag in dat programma eens een Volvo met daarachter een complete voliere. Dat zal maar op de weg belanden. Probeer dat eens te ontwijken dan, dat kleine vogelkooitje. Roekoe :x

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 19 jul, 2012 21:40

Mooi verhaal en een meer dan fraaie combinatie zo :)
Denk alleen dat het een misvatting is om er automatisch van uit te gaan dat alles wat het Team van Blik op de Weg op camera gezet heeft ook automatisch uitgezonden wordt.

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » do 19 jul, 2012 21:41

:offtopic:

Sind Leo de Haas het niet meer presenteert vind ik het 10 keer niks.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 19 jul, 2012 21:48

ziet er op de foto wel een beetje te zwaar uit :wink:

zijn er geen andere veren voor een 9000 achter, als deze vlakker ligt, lijkt het minder "te zwaar"

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 19 jul, 2012 21:53

Jawel die zijn er wel, zgn. load springs maar die moeten er nog onder, zijn al enige tijd niet leverbaar. De achterveren zakken idd vrij snel door maar op de foto ziet het er nog wat erger uit omdat de auto op een ongelijk stuk weg stond waardoor de combi overdreven dit: V doet. En er lag nog een garagekrik en een compressortje (25 liter) achterin waardoor de auto al wat lager stond zonder kar.
levensnevel schreef:Denk alleen dat het een misvatting is om er automatisch van uit te gaan dat alles wat het Team van Blik op de Weg op camera gezet heeft ook automatisch uitgezonden wordt.
Is ook zo maar het is toch een grappige gedachte. Ik zou sowieso niet op tv komen omdat ik "in orde" was en ze gaan niet uitzenden dat 2 agenten feitelijk gezien voor aap staan (gezien hun stellinge beweringen die niet klopten).

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 19 jul, 2012 21:56

turbopilot schreef:ziet er op de foto wel een beetje te zwaar uit :wink:
Als je kijkt naar de wielkasten ! Vooral vooraan lijkt het erop dat het niet te zwaar ! maar heel lichtjes zal sturen. Alsof vooraan het wegcontact vermindert is door de zware last achter. Vandaar op aanwijzing van .. geparkeerd op het vrachtwagengedeelte :wink: . Linke soep zo ziet dat eruit, die combinatie ! Handen in het vuur :lol: . Het is dat bleek dat de kogeldruk goed was. Want anders :-S+ De aardappelen uitladen ? En de schotelantenne ? ;-(+

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 19 jul, 2012 21:58

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 19 jul, 2012 21:59

De auto stuurde gewoon normaal, niet te licht. De kogeldruk mag maximaal 75 kg zijn en zat ook op 70-75 kg. Te weinig is ook niet goed.

Maar voor we weer op een discussie uitkomen of ik alles goed heb gedaan, alles was volgens het boekje en de agenten lieten ons zonder morren gaan zonder iets te wijzigen aan de lading. No passengers were harmed during this transport :)

@MH: Dank. Hoe kan ik mijn foto daar bij zetten? Moet ik dan een flickr account hebben (heb ik overigens wel ergens in een diep zwart gat waarschijnlijk). Ik heb trouwens nog wel meer van dit soort foto's.

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 19 jul, 2012 22:18

Sapphire schreef:............ alles was volgens het boekje en de agenten lieten ons zonder morren gaan zonder iets te wijzigen aan de lading. No passengers were harmed during this transport :)

Goed uitgevoerd transport :applause: Geen haastklus. Elk wiel van de lading was afzonderlijk gezekerd en zo meer. Discussie :-S+ Ach ja we zijn in Nederland :mrgreen: . Wat vroeger een kringgesprek op de kleuterschool was, is daarin ontaard kinders :( . Zo jong mogelijk verbaal assertief worden ;-|+ .

Vooraf te trekken lading berekend: aanhangergewicht + te vervoeren auto. Binnen de marge blijvende, volgens opgave, gelezen in instructieboekje van de 9000. Zo geen verrassingen onderweg, geen bekeuring mogelijk.

Een drankje scoren bij de tankshop is dan dik verdiend. Cool frisdrankje :pepsidrinker:

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » do 19 jul, 2012 22:32

Jammer van de camera`s, gelukkig hebben we de foto nog :D

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » vr 20 jul, 2012 13:27

odin1899 schreef::offtopic:

Sind Leo de Haas het niet meer presenteert vind ik het 10 keer niks.
+1

mennoherstel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door mennoherstel » vr 20 jul, 2012 15:57

:applause:

:offtopic: : Hoe is het eigenlijk met de schade aan de 9000? Hier zietie er aardig ongeschonden uit. Of is dit van de goede kant genomen? 8)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 20 jul, 2012 16:45

De schade zit rechts inderdaad. Desondanks hou ik hem voorlopig en wordt-ie gerepareerd :)

Voor de gemoedsrust van sommigen: heb zojuist een set load springs opgehaald bij JenD auto's (dus meteen een kleine minimeet met o.a. 93-SS-ARC, Injectie en heel veel gave Saabjes).

Plaats reactie