Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankcursu
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankc
Ik gok dat ik eenzelfde pasvorm heb als Maarten 
-
Maarten
- Lid van verdienste
Preview voor het zitmeubilair.

Informatie uit de folder:
QSP Light
- Fiberglass schaal
- Geschikt voor 4-6 puntgordel
- Hoge zijkant voor meer steun en een hogere bescherming
- Uitneembaar rug- en beenkussen voor maximaal comfort
- Zijbevestiging
- Geschikt in combinatie met HANS ®
- FIA gehomologeerd
- Kleur: Zwart
- Gewicht: 8,46kg

Informatie uit de folder:
QSP Light
- Fiberglass schaal
- Geschikt voor 4-6 puntgordel
- Hoge zijkant voor meer steun en een hogere bescherming
- Uitneembaar rug- en beenkussen voor maximaal comfort
- Zijbevestiging
- Geschikt in combinatie met HANS ®
- FIA gehomologeerd
- Kleur: Zwart
- Gewicht: 8,46kg
-
U-Poll
- Donateur (8x)

En HANS R.millerman schreef:Ik gok dat ik eenzelfde pasvorm heb als Maarten
-
evo
- Donateur (2x)

Super hard!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jXmJ7xaTBSw[/youtube]
Oh... en we hebben zitten boren en schroeven....

oeh... en...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jXmJ7xaTBSw[/youtube]
Oh... en we hebben zitten boren en schroeven....

oeh... en...

-
millerman
- Donateur (3x)

Mooi dat die plastic prop nog steeds de randen van de benzinetankopening beschermt 
-
AlexJ
- Donateur

Ziet er goed uit mannen!
-
Garrett
- Lid van verdienste
Misschien is er wel een en ander veranderd de laatste jaren, maar volgens mij zitten die gordels niet zoals zou moeten. Er staat me iets van bij dat ze niet een al te schuine hoek naar beneden mogen maken. Ideaal is recht naar achteren tot een lichte hoek naar beneden. Dat was 10jr geleden toen er 5-punts in een MR2 gingen.
Verder echt supergaaf hoe dit hobbyproject langzaam maar zeker uit de hand begint te lopen

Verder echt supergaaf hoe dit hobbyproject langzaam maar zeker uit de hand begint te lopen
-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
Mooi projectje hoor!
Gordels gaan inderdaad vrij steil, maar dit was ook zo in mijn swift rallyauto, moest ook "standaard" blijven om als daily te mogen gebruiken. Dus gordels zijn niet ideaal geplaatst om bij een crash zoveel mogelijk kracht op te vangen, maar het is dan ook geen hardcore raceauto danwel een hobbyproject, dus gewoon houden zo!
Deze stoel had ik ook voor mijn co, zat eerst voor bestuurder maar heb toch een nóg degelijkere gekocht voor mezelf (viel niet mee; achterom kijken
) maar weer hetzelfde: prima stoel voor het doel van de wagen!
Stuurlessen zijn inderdaad aan te raden, op de ring wil ik mij gerust opofferen om als passagier mee te rijden, liefst met een snellere dan deze??
Eens de basis er is, is het gewoon een kwestie van oefenenen, oefenenen, oefenenen...
Veel fun met het verder afbouwen, en rijden met dit (toekomstig) scheurijzer!
Gordels gaan inderdaad vrij steil, maar dit was ook zo in mijn swift rallyauto, moest ook "standaard" blijven om als daily te mogen gebruiken. Dus gordels zijn niet ideaal geplaatst om bij een crash zoveel mogelijk kracht op te vangen, maar het is dan ook geen hardcore raceauto danwel een hobbyproject, dus gewoon houden zo!
Deze stoel had ik ook voor mijn co, zat eerst voor bestuurder maar heb toch een nóg degelijkere gekocht voor mezelf (viel niet mee; achterom kijken
Stuurlessen zijn inderdaad aan te raden, op de ring wil ik mij gerust opofferen om als passagier mee te rijden, liefst met een snellere dan deze??
Eens de basis er is, is het gewoon een kwestie van oefenenen, oefenenen, oefenenen...
Veel fun met het verder afbouwen, en rijden met dit (toekomstig) scheurijzer!
-
Maarten
- Lid van verdienste
Volgens de bijsluiter van de gordels mag je tot een hoek van 45' naar beneden gaan en 20' naar de zijkant.
Ik kan op de foto's niet zien hoe stijl de gordels naar beneden gaan. Als ze los zijn hangen ze altijd achter je stoel wat naar beneden en van achter krijg ik er ook geen goed beeld van.
Ik kan op de foto's niet zien hoe stijl de gordels naar beneden gaan. Als ze los zijn hangen ze altijd achter je stoel wat naar beneden en van achter krijg ik er ook geen goed beeld van.
-
evo
- Donateur (2x)

...nee die plastic prop beschermt de randen niet... en ook niet je handen, als je er (weer) bij moet... Daarvoor heb ik ik een tochtstrip verknipt. Maare, je komt die scherpe randen toch wel nog eens netjes afvijlen/slijpenmillerman schreef:Mooi dat die plastic prop nog steeds de randen van de benzinetankopening beschermt
Hoek van de riemen mag ongeveer iets van 45 gr. zijn uit de horizontaal. Alhoewel je het niet goed kunt zien op de foto, zal het bij ons iets van 30 graden zijn. Niet ideal maar ook weer niet zo slecht. Mooie is dat ze op deze manier wel op de officiele gordelpunten zitten (van de achterbank).
Rijders stoel zit nog niet optimaal. We hebben deze gemonteerd op de rail van de originele zitting, maar daardoor is ie wat te hoog en scheef... tja, het is een SAAB he... Dus daarmee en met het dash moet nog wat gestoeid moeten worden voordat we weer kunnen rijden
Het is al een echt serieus stoere wagen (vinden we...). Waar we het echter steeds meer over eens zijn is dat we echt wat aan het onderstel moeten gaan doen. Vermogen is geen issue en ook de powerband hebben we goed genoeg (voor nu...) voor elkaar, maar grip... nahhh...
-
Garrett
- Lid van verdienste
Ik heb het net even opgezocht. Krachtverdeling met te schuin gemonteerde gordels is totaal anders. Dit kan ervoor zorgen dat je je rug breekt omdat je bij een aanrijding met een kracht van honderden kilo's schuin naar achteren/ naar beneden wordt getrokken. Ook kan de stoel eenvoudig doorbreken.
De ideale hoek is 10 graden.
Belangrijkste is echter dat de gordelgaten boven je schouders uitkomen en de gordel dus niet op je schouders rust. Dat wist ik dan weer niet.
Meer over gordels en montagevoorschriften (kijk vooral eens op p.13): http://www.schrothracing.com/sdocs/2009 ... ctions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
@evo: 30 graden zie je er inderdaad niet aan af. Ze lijken schuiner te staan.
De ideale hoek is 10 graden.
Belangrijkste is echter dat de gordelgaten boven je schouders uitkomen en de gordel dus niet op je schouders rust. Dat wist ik dan weer niet.
Meer over gordels en montagevoorschriften (kijk vooral eens op p.13): http://www.schrothracing.com/sdocs/2009 ... ctions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
@evo: 30 graden zie je er inderdaad niet aan af. Ze lijken schuiner te staan.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Goeie link, Garrett! Thanks!
-
evo
- Donateur (2x)

Check, die link is erg informatief... kunnen we goed mee aan de slag! Weer boren, zaken, slijpen en lassen
Wagen wordt zo wel lichter met al die gaten.
Die max 45Gr kwam overigens van de/een beschrijving van een gordelset... Zal volgende keer mijn geodriehoek meenemen
Die max 45Gr kwam overigens van de/een beschrijving van een gordelset... Zal volgende keer mijn geodriehoek meenemen
-
Maarten
- Lid van verdienste
Het is elke keer moeilijk om een streep te trekken en te bepalen hoever je wilt gaan voor budget trackdaycar.Garrett schreef:Verder echt supergaaf hoe dit hobbyproject langzaam maar zeker uit de hand begint te lopen![]()
Een mooi voorbeeld daarvan zijn de stoelen. Ruim een jaar geleden is er via Marktplaats een gebruikte set stoelen aangeschaft. Erg betaalbaar en inclusief sliders en bevestiging. Het leek dus een goede deal. Toen ze eenmaal in de garage stonden begon a85 te twijfelen of ze wel genoeg zijdelingse steun zouden bieden. Aangezien hij het meeste ervaring heeft met slalomwedstrijdjes hebben we besloten om in de folder van The Autosport Company een meer serieuze stoel uit te zoeken. Hoewel ze een stuk duurder zijn dan de origineel aangeschafte set viel het nog net in de categorie budgetstoelen.
Toen we later naar The Autosport Company gingen om de stoelen te passen hebben we besloten om voor een nog duurder model te gaan vanwege de betere pasvorm.
Na het telefoontje dat de rolkooi klaar was zijn we naar Waalwijk gegaan om de 9-3 op te halen en meteen de stoelen en gordels mee te nemen. Ter plekke weer een pasrondje gedaan, voors en tegens afgewogen en voor een stoel met FIA keurmerk gegaan.
Uiteindelijk kosten de stoelen al ruim het zevenvoudige van de originele racestoelen.
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
Toppie linkje van die gordels. Ga er meteen vh weekend mee aan de gang. Kost wel een pak printerpapier