Nogmaals Weber

1967-1980
Plaats reactie
jelger
Geregistreerd lid

Re:

Bericht door jelger » do 26 aug, 2010 13:22

V4liefhebber schreef:
waar haal ik die extra tussenplaat?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/spacer-b" onclick="window.open(this.href);return false; ... ccessories
of
BCCP in Gramsbergen
of
Speedcentre in Geldermalsen
OK, die is dus maar een halve centimeter dik. Ik heb bij mijn set (ik weet nou niet meer of die meekwam met de Solex+inlaatspruit, of met de Weber DGAV) een spacer van ca 3 cm (schatting uit mijn hoofd). Dat houdt de temperatuur natuurlijk fijn laag, maar zijn er nog redenen te bedenken om een dunnere plaat te maken/kopen?

jelger
Geregistreerd lid

Re: Nogmaals Weber

Bericht door jelger » do 26 aug, 2010 13:56

Dat bedacht ik me ook... heb de boel nog niet ingebouwd. Had het weer eens gepakt om schoon te maken, en een dezer weken op de motor te zetten. Zonder luchtfilter, want dat is zo gekocht. Denk trouwens dat ie bij de Solex zat omdat hij 2 gelijke gaten heeft, en niet 32/36 verhouding. Bestel wel wat, moet eigenlijk toch nog een revisiesetje hebben voor het goede.

Ik rij zaterdag naar Vriezenveen, misschien dat ik dan eerst naar Leek rij, als ik dan toch kilometers maak...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 26 aug, 2010 14:15

Ja.... ik denk dat ik daar ook maar langs kom..... 2 afvallende redactieleden voor een repo ;-)

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » do 26 aug, 2010 16:29

luchtfilters bij de kevershop zijn inderdaad goedkoop. let er wel goed op dat je de juiste krijgt. ik heb er zelf ook een besteld voor een 32/36 maar kreeg toch een niet passende. bccp heeft ze nog wel maar redelijk aan de prijs.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 01 sep, 2010 13:02

het bijbehorende plaatje was bij mij duidelijk afwijkend aan de werkelijke ontvangst die ik kreeg. :cry:

Sadelrûker
Geregistreerd lid

Bericht door Sadelrûker » ma 24 jan, 2011 23:26

Bij mijn 32/36 DGAV is de aansluiting voor de vlotterkamerventilatie (3x woordwaarde) een blind gat.

Is die ventilatie niet nodig? Ik heb ff gegoogled en lees dat er een interne ventilatie is, zonder verdere uitleg.

Afbeelding

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » di 25 jan, 2011 1:19

Hoeft inderdaad niet open.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » vr 30 dec, 2011 20:43

vandaag de uitlaat pakking vergroot. Deze heeft nu dezelfde diameter als de uitlaat en de uitgedraaide uitlaat pasringen.

uitgedraaide ring met daaronder de standaard pakking

Afbeelding

oude en nieuwe pakking. De gaten heel iets bijgevijld om het passend te maken.

Afbeelding

voor de liefhebbers het onderdeel nr

Afbeelding

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » vr 30 dec, 2011 20:53

Alles even getest. Hij loopt mooier, pakt goed op en klinkt iets rauwer. Toch had ik het gevoel dat er meer pit in zat. Ik heb nu de hoofdsproeier van de tweede trap van 140 naar 150 vergroot. (die had ik nog liggen) Hij loopt nu fantastisch. Weer een verbetering!

gelijk mijn schematje aangepast:
Afbeelding

dat alles met een:
1500 cc
Weber 32-36 dgav
vergroot inlaatspruitstuk
vergroot uitlaattraject cilinderkoppen
simons uitlaat

nu nog een keer op een testbank zetten

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » do 17 mei, 2012 18:49

Ik ben mijn Solex carb een beetje zat en heb ook een weber 32 36 dgav op de kop kunnen tikken via ebay! Moet em wel goed schoonmaken en pakkingen etc vervangen. Nu wil ik ook meteen nieuwe sproeiers e.d. kopen en die monteren.
Ik vind allerlei verschillende configuraties, voor zowel 1500 als 1700 motoren, met verschillende uitlaten en vergrootte inlaat/uitlaat spruitstukken.

Nu de vraag: waar zou ik eens mee gaan beginnen?
Ik heb een 1500cc v4 uit 1975, die in goede conditie is (compressie rond de 11.5). Verder een Simons uitlaat. Inlaatspruitstuk is van een 1977> model (er was een Solex 32tdid op gebouwd), maar naar mijn weten niets aangepast/vergroot. Ook niet aan de uitlaat.

Op deze pagina vond ik allerlei settings. Maar kan niet zo goed inschatten wat ik nou het beste kan bestellen.

Mijn rijstijl is iig rustig, en heb liever een auto die wat minder verbruikt, dan eentje met wat meer power (maar enig pit mag natuurlijk wel!).

Wellicht deze? (van deze pagina gepikt)

Main Venturi 26/27
Aux. Vent. 3.5/3.5
Main Jet 140/140
Emulsion Tube F50/F50
Air Correc. 170/160
Idle Jet 30/50
Pump Jet 50
Pump Bleed 30
Needle Valve 200
Float Level (2)= w/brass float41/51

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 17 mei, 2012 19:44

Ik zou met de set up van V4Hans beginnen en kijken hoe dat loopt, daarna kun je eventueel nog wat aanpassen.

Het sproeierverhaal staat ook hier op het SF; viewtopic.php?f=47&t=69790&p=807037

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » do 17 mei, 2012 23:56

Top. Bedankt.
Ik ga de sproeiers e.d. bestellen, en ook aan de slag met schoonmaken en revisieset.

Ik zal nog wel laten weten hoe het is verlopen!

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » vr 18 mei, 2012 0:24

Ik moet de carb sowieso demonteren, aangezien ie een tijdje op stal heeft gestaan... Weet ook niet van welke auto deze afkomstig is. Dus dacht dan ook meteen de sproeiers/etc zou kunnen vervangen.

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » za 02 jun, 2012 17:56

Heb de hele week in mijn vrije uurtjes lopen boenen en schrobben op deze smerige carb (voor 50 euro van ebay).
Van: Afbeelding Naar: Afbeelding

Daarnaast heb ik de hele setup aangepast en pakkingen vervangen.
:?: Nu zit ik nog met 4 vragen:

1. Ik kan de gashendel niet monteren, aangezien hetgeen bij de carb zat niet past (en hetgeen op de solex zat volgens mij niet overgezet kan worden). Hoe los ik dit op?
Afbeelding

2. Op de carb zit een pneumatische pomp (zie foto hieronder), waar sluit ik deze op aan?
Afbeelding

3. De carterontluchting zit wel erg onhandig onder de choke-aansluiting. Gewoon een beetje wrikken om het ertussen te krijgen, of goede andere oplossingen?
Afbeelding

4. Bestaan er luchtfilters voor deze webers met carterontluchting? Of kan ik er beter eentje bestellen en zelf knutselen?

Dank!

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 02 jun, 2012 21:05

bmwheaven schreef:Heb de hele week in mijn vrije uurtjes lopen boenen en schrobben op deze smerige carb (voor 50 euro van ebay).
Daarnaast heb ik de hele setup aangepast en pakkingen vervangen.
:?: Nu zit ik nog met 4 vragen:

1. Ik kan de gashendel niet monteren, aangezien hetgeen bij de carb zat niet past (en hetgeen op de solex zat volgens mij niet overgezet kan worden). Hoe los ik dit op?
ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb. Wel heb ik op de aansluiting met de weber een stangetje/plaatje van de solex gemonteerd om die kogelstang aansluiting te kunnen maken. Welk type carburateur had je er hiervoor op zitten? De stang waar die heveltjes op zitten zijn tussen een enkele en dubbele solex verschillend.
2. Op de carb zit een pneumatische pomp (zie foto hieronder), waar sluit ik deze op aan?
Weet ik niet meer. volgens mij heb ik hem vanuit dat koperen pijpje net onder dat membraampje doorgelust. Ik heb de auto niet bij huis maar kan dindag wel even voor je kijken en een paar foto's maken.
3. De carterontluchting zit wel erg onhandig onder de choke-aansluiting. Gewoon een beetje wrikken om het ertussen te krijgen, of goede andere oplossingen?
Dat probleem had ik ook. Ik heb een rechthoekige openlucht filter. Daar zat al een gat met aansluiting in voor de ontluchting, echter aan de verkeerde kant. Deze moet je afplakken en aan de andere kant bij boren. Er zijn V4's die op de olievuldop een carterontluchtingsaansluiting hebben. Je moet dan het gat in het klepdeksel zien dicht te maken ( of een ander deksel op scharrelen). De leiding past dan wel mooi. Zie ook blz 4 of 5 van dit topic.
4. Bestaan er luchtfilters voor deze webers met carterontluchting? Of kan ik er beter eentje
zie boven en blz 4 van dit topic

Plaats reactie