saab 300 watt versterker met subwoofer

Voor alle Saab cabrio rijders
Haagcaab
Geregistreerd lid

saab 300 watt versterker met subwoofer

Bericht door Haagcaab » ma 16 apr, 2012 3:19

Na inmiddels al 1,5 jaar :O: met veel plezier in mijn 9-3 cabrio uit 2008 te hebben rondgereden begin ik me steeds meer te ergeren aan de geluidsinstallatie. Ik heb meteen de eerste week de twee voorspeakers onder de voorruit vervangen door twee zwaardere. Dat gaf al meteen een grote verbetering. Maar als ik dan weer in mn XC70 stap, met die ongelooflijk lekkere premium soundinstallatie voel ik (sorry voor het woord maar in deze context mag het:)) armoe...
Nu zit er hier in de VS zo''n achterlijk On star systeem ingebouwd(wat gaat bellen zodra je met panne staat) en is gekoppeld aan de telefoonvoorbereiding aan het stuur.
weet iemand of ik die amplifier met onstar kan inwisselen voor een amplifier van 300 watt? En moet dat altijd de saab 9-3 uit 2008 amplifier zijn of kan dat ook van een ander merk (ik meen dat in de Saab een pioneer zit) zijn? Ik weet van mijn vorige 9-3 uit 99 dat ik de cd wisselaar moest pairen mt de auto.Geldt dat hier ook voor?Zat ook al te denken aan een hele nieuwe unit met 7"" touch screen display. Ik las ook in andere postings op dit forum dat de subwoofer niet heel veel extra plezier geeft :cry: klopt dat?
Graag suggesties of ervaringen van andere gebruikers! Ben zelf redelijk handig maar voor ik op ebay wat koop moet ik zeker weten dat het gaat werken....http://www.ebay.com/itm/03-04-05-06-SAA ... b2&vxp=mtr

AlexJ
Donateur
Donateur

Re: saab 300 watt versterker met subwoofer

Bericht door AlexJ » ma 16 apr, 2012 12:03

Mocht de unit in jouw Saab inderdaad eisen stellen aan de versterkers die je er aan koppelt, dan zou ik een aftermarket-unit inbouwen. Haal van marktplaats 2e hands versterkers en koop een mooie sub voor in de koffer.

Mijn vader rijdt een 9-3 uit 2009/2010 met duurste audio pakket. Helemaal Bose rondom (en versterker in het reserverwiel als ik mij niet vergis). Kostte wat, en heb je best aardig geluid. Sterker nog, voordat ik mijn audio upgrade had gedaan vond ik het echt top geluid. Nu zat ik laatst weer in deze Saab en toen viel het mij toch ernstig tegen. Zeker als je weet wat er voor betaald is. Ik heb zelf voor rond de 600 euro + een paar uur klussen een ontzettend strakke audio-installatie die vele malen beter klinkt dan de Bose in de 9-3.

Mario70
Geregistreerd lid

Bericht door Mario70 » do 03 mei, 2012 18:47

@AlexJ: Dus jij bent niet echt tevreden over de Bose installatie?

Ik ben vandaag namelijk bij de dealer geweest om mijn 70W systeem te laten upgraden. In de showroom stond een 9-3 met Bose en die kwaliteit was, in vergelijking met mijn huidige, een serieuze verbetering. Ik hoorde de bassen!!! :D . Bij mij zijn het eerder gewoon 'lage' tonen, maar je hebt niet echt 'bas', als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb een prijsofferte gevraagd voor upgrade en ben nog in blije afwachting...
Als het te duur is vraag ik me af of ik niet gewoon een versterker zou kunnen plaatsen (is toch voorzien in de koffer), en defige speakers achteraan. Ik denk dat me dat heel wat minder zal kosten en de kwaliteit toch wel een pak beter zal zijn dan wat ik nu heb.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 03 mei, 2012 19:57

heb zelf een pioneer subwoof met ingebouwde versterker aangesloten op mijn alpine voorversterker.
verschillende forumleden schrokken van de heftige bas: supervet voor 450 euro en een uur diy / dhz.
die woof past goed in je koffer en is vandalismebestendig.
(restauratietopic reins Tturbo -of zoiets- ) check the pics
suc6 met kiezen
rein
ps alex heeft hem ook gehoord!

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » do 03 mei, 2012 20:14

Ik heb inmiddels een Kenwood double din dvd player gekocht voor in mijn saab 9-3 cabrio (2008). met achteruitrijcamera voor $ 405,- das nog geen euro 300,- Zelf inbouwen met een harnass dat ik via http://www.saabcentral.com" onclick="window.open(this.href);return false; van een chinees heb gekocht.(dat koste nog wel even 180 dollar ex verzendkosten. Maar dan werkt hij wel via de flippers op het stuur en heb je een naadloze overgang met je dashboard. zal wel fotos posten als alles geinstalleerd is. Daarna nog een subwoofer plaatsen en wellicht een extra versterker. Waar komt die subwoofer dan? Er is in de kofferbak weinig plaats meer achter de schotten.. :(

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » do 03 mei, 2012 21:44

De subwoofer zit bij de 300W installatie tegen de rugleuning van de achterbank.

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » do 03 mei, 2012 22:09

Ook bij de cabrio?

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » do 03 mei, 2012 22:13

Juist bij de cabrio. Bij de estate zit hij in het gat van het reservewiel

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 04 mei, 2012 7:36

die pioneer subwoof is een platte kast: 4 cm x 90 cm x 40 cm en past precies tussen de achterwielophanging. of op de bodem of idd tegen de achterbank (pagina 4 van mijn photobucket).
je gaat straks een erg mooi geluid hebben!

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » vr 04 mei, 2012 12:51

Ok weet iemand toevallig de specs en typenummer vd subwoofer? Kijk ik of ze hem hier in de vs ook hebben!

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » vr 04 mei, 2012 13:25

Dit zijn de gegevens van de originele subwoofer voor de cabrio die tegen de rugleuning is geplaatst. Hoewel er diam. 10' staat is het een ovale speaker.

Article : Luidspreker
PartNo : 12762992
Usage : 2006-2008, CV, 10 ''
Supplementary Description : hoedenplank
Ch. 66100000--

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » vr 04 mei, 2012 13:45

Top!

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » di 18 sep, 2012 3:54

inmiddels ingebouwd http://s1265.photobucket.com/albums/jj501/haagcaab/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die Kenwood werkt perfect maar ik wil nog een subwoofer inbouwen want na alle speakers in de gehele auto te hebben vervangen merk ik nog steeds een enorm gemis aan Bass. Dus wie geeft me de gouden tip!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 18 sep, 2012 6:56

al 2 keer gegeven.... .
en past makkelijk in je kofferbak en met indrukwekkende bas

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 18 sep, 2012 8:25

Als je echte bassen wilt stop er een 12" subwoofer in met stevig monoblok erbij. Kan prima 2e hands, zolang je maar A-merken pakt. Neemt wel ruimte in. Als je geen zin hebt om ruimte op te offeren, ga voor Rein zijn subwoofer. Mooi ding, lekker plat, en geeft prima bas!

Ik had na upgrade van mijn speakers ook een gemis aan bas. Nadat ik mijn sub had geplaatst was dit opgelost. Recent heb ik na tips van Rein mijn deurspeakers opnieuw geplaatst: betere speakerringen, met kit afgedicht, deuren gedempt, etc. De bassen uit de deur zijn nu stukken beter!! Kortom, let ook op de afwerking van je werkzaamheden! Wat voor deurspeakers heb je? 13.5cm of 16.5cm? 16.5cm zou voldoende bas moeten geven als je een niet al te luidruchtige uitlaat hebt! :mrgreen:

Plaats reactie