Cruise control activeren
-
lws009
- Geregistreerd lid
Cruise control activeren
Beste,
Ik ben van plan om cruise control te activeren.
ik heb een saab 9-3, 1.8 benzine motor uit 2004.
ik heb online een hendel gevonden voor cruise control en zij gaven de melding dat ik enkel nog via de boordcomputer de cruise control zou moeten activeren.
klopt dit volgens jullie of dien ik extra modules in mijn auto te installeren?
Groeten,
Michiel
Ik ben van plan om cruise control te activeren.
ik heb een saab 9-3, 1.8 benzine motor uit 2004.
ik heb online een hendel gevonden voor cruise control en zij gaven de melding dat ik enkel nog via de boordcomputer de cruise control zou moeten activeren.
klopt dit volgens jullie of dien ik extra modules in mijn auto te installeren?
Groeten,
Michiel
-
mobstar 9-5
- Geregistreerd lid
Re: Cruise control activeren
Beste michiel,
Wel, ik zit met dezefde vraag.
Ik heb een 9-5 ARC, vrij karige uitrusting, en dus ook zonder cruise controle.
Wat moet ik er allemaal bijkopen om deze hiermee uit te rusten en hoe moet ik dit electronisch aan de praat krijgen?
alvast bedankt voor de hulp
Dirk
Wel, ik zit met dezefde vraag.
Ik heb een 9-5 ARC, vrij karige uitrusting, en dus ook zonder cruise controle.
Wat moet ik er allemaal bijkopen om deze hiermee uit te rusten en hoe moet ik dit electronisch aan de praat krijgen?
alvast bedankt voor de hulp
Dirk
-
werli
- Donateur (2x)

heey
ik dacht dat het de hendel monteren was en klaar
voor de 9.5 heb ik er nog wel 1
mvg werner
ik dacht dat het de hendel monteren was en klaar
voor de 9.5 heb ik er nog wel 1
mvg werner
-
millerman
- Donateur (3x)

Bij de 9-3SS heb ik geen idee, bij de 9-5 heeft Werner gelijk. Alleen hendeltje erin en klaar. 10 minuutjes werk.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
toch mooi he zo'n 9-5 wanneer je nog geen CC hebtmillerman schreef:Alleen hendeltje erin en klaar. 10 minuutjes werk.
-
millerman
- Donateur (3x)

Sterker nog: het heeft dus gewoon geld gekost om modellen zonder CC te leveren! Want je moet een systeem inregelen om de opties te kunnen selecteren en daadwerkelijk 2 verschillende hendels laten maken. Een strategie die je bij veel bedrijven ziet trouwens, dat een instapmodel duurder is om te maken.
-
mobstar 9-5
- Geregistreerd lid
Als ik de 9-5 met m'n oude "anni" vergelijk is hij vrij karig uitgerust.
Ik vind het een droom van een auto maar de binnen inrichting vind ik toch een stapje "ter plaatse" hoor.
Bergvakken zijn nagenoeg onbestaande.
Je zou toch denken dat daar mogelijkheden zijn geweest
Millerman:
je hebt volkomen gelijk, zelfs op de 9k was het standaard uitgerust.
De stoelen van m'n anni vond ik ook beter zitten.
Nu, ik ben wel blij dat achteraf inbouwen blijkbaar een fluitje van een cent blijkt te zijn.
Zijn er zo nog dingen die ik op een eenvoudige manier kan upgraden?
Werner:
Ik ben geïnteresseerd !
Ik vind het een droom van een auto maar de binnen inrichting vind ik toch een stapje "ter plaatse" hoor.
Bergvakken zijn nagenoeg onbestaande.
Je zou toch denken dat daar mogelijkheden zijn geweest
Millerman:
je hebt volkomen gelijk, zelfs op de 9k was het standaard uitgerust.
De stoelen van m'n anni vond ik ook beter zitten.
Nu, ik ben wel blij dat achteraf inbouwen blijkbaar een fluitje van een cent blijkt te zijn.
Zijn er zo nog dingen die ik op een eenvoudige manier kan upgraden?
Werner:
Ik ben geïnteresseerd !
-
lws009
- Geregistreerd lid
Bedankt al voor de informatie.
Ik ben ook even aan het horen bij mijn lokale saab garage. zij weten (hopelijk) wat er allemaal in mijn saab zit en wat niet.
Nu blijkt wel dat ik me serieus heb miskeken op de prijs.
Ik dacht gelezen te hebben dat zo'n hendel €50 koste, maar deze blijkt nu €250 te zijn. (bron: partsforsaabs.com)
Weten jullie toevallig nog websites/plaatsen waar ik voor dit soort onderdelen kan kijken?
Alvast bedankt,
Michiel
Ik ben ook even aan het horen bij mijn lokale saab garage. zij weten (hopelijk) wat er allemaal in mijn saab zit en wat niet.
Nu blijkt wel dat ik me serieus heb miskeken op de prijs.
Ik dacht gelezen te hebben dat zo'n hendel €50 koste, maar deze blijkt nu €250 te zijn. (bron: partsforsaabs.com)
Weten jullie toevallig nog websites/plaatsen waar ik voor dit soort onderdelen kan kijken?
Alvast bedankt,
Michiel
-
Edward9-5
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf zo'n hendel van een sloper gehaald... € 25,00 was ik klaar.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
-
millerman
- Donateur (3x)

Jij hebt een 9-5, terwijl er naar een 9-3SS wordt gevraagd. Niet te vergelijken.
-
jansen
- Donateur (7x)

http://WWW.partsselect.nl" onclick="window.open(this.href);return false; 49,95 inclusief de btw.Weten jullie toevallig nog websites/plaatsen waar ik voor dit soort onderdelen kan kijken?
-
lws009
- Geregistreerd lid
Zo, in tussentijd heb ik m'n hendeltje gekocht via saabselect en heeft de sab garage dit gratis geactiveerd voor me tijdens m'n klein onderhoud.
ALvast bedankt voor alle nuttige info!
ALvast bedankt voor alle nuttige info!
-
Rossi
- Geregistreerd lid
Hoi!
Wie kan mij vertellen hoe ik de CC hendel kan installeren in onze SAAB 9-3 SS? Ik heb begrepen dat je een kleine schroevendraaier (kn heb een elektriciteits schroevendraaier gebruikt) in het gaatje aan de onderkant van de hendel moet drukken en deze er dan uit kan trekken. Dit geeft echter geen resultaat. Heeft iemand ervaring of tips voor mij?
Alvast bedankt!
Gr.
Wouter
Wie kan mij vertellen hoe ik de CC hendel kan installeren in onze SAAB 9-3 SS? Ik heb begrepen dat je een kleine schroevendraaier (kn heb een elektriciteits schroevendraaier gebruikt) in het gaatje aan de onderkant van de hendel moet drukken en deze er dan uit kan trekken. Dit geeft echter geen resultaat. Heeft iemand ervaring of tips voor mij?
Alvast bedankt!
Gr.
Wouter