Heb een TD04 op een NG900 gehad. In combinatie met een Hirsch stage 1, viggen intercooler en 3 inch JT catback leverde dat 250pk op tijdens een vermogensmeting op de rollenbank.
Mijn TD04 kwam van een 9-5 Aero / 9-3 Viggen.
Om het passend te maken is er om te beginnen een setje olie- en waterleidingen nodig waarvan Max al een link heeft geplaatst.
De turbo zit op een 9000 andersom gemonteerd. Als je voor de auto staat zie je de downpipe aan de linkerkant zitten. Bij een NG900 zit de downpipe aan de rechterkant. De turbo kan echter gewoon 180' gedraaid worden. De aansluiting voor de downpipe is hetzelfde voor een NG900 en 9000. Op mijn 9-5 heb ik ook een 9000 turbinehuis gehad, dat past.
De flens van het uitlaatspruitstuk is ook geen probleem: dat is allemaal T25 flens. Alleen de allereerste 9000 turbo modellen hadden een T3 flens.
Tot zover valt het dus mee.
Om de wastegate actuator te kunnen monteren zal je moeten improviseren.
Op onderstaande foto zie links een 9-5 Aero / 9-3 Viggen TD04 en rechts een 9000 Aero TD04. Als je goed kijkt zie je dat de plaats van de bevestiging van de actuator op het compressorhuis anders is. Ten opzichte van de uitlaat van het compressorhuis zit de bevestiging verder weg. Hierdoor ontstaat een probleem met de aanzuigbuis van de turbo. Zelfs met een compressorhuis zoals links op de foto is het maar krap aan. Op de onderste foto zie je een TD04 met een T7 compressorhuis (de linkse op de bovenste foto) en zelfs daar vechten de actuator en de inlaatbuis al om de ruimte.
Je zal sowieso een andere aanvoerbuis moeten maken omdat de aansluiting van jouw NG900 exemplaar met twee schroeven is gemonteerd en dit niet op de turbo van een 9000 Aero past.
Verder zal je het compressor- en turbinehuis t.o.v. elkaar moeten verdraaien. De hoek tussen de inlaat van het turbinehuis en de uitlaat van het compressorhuis is bij een 9000 en een NG900 niet gelijk. Hierdoor zal ook de arm van de actuator niet meer passen. Die zal je een beetje moeten verbuigen.