Snelheid

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
gsuk
Geregistreerd lid

Re: Snelheid

Bericht door gsuk » wo 11 apr, 2012 11:13

gsuk schreef:
tanisha schreef:zal ik je uitleggen met de vrachtwagen moet je niet alleen anticiperen wat voor je gebeurt maar ook op wat er achter je gebeurd
Volgens mij is dat redelijk normaal als je aan het verkeer deelneemt.
Alleen jammer dat heel veel mensen dat niet lijken te doen.

Groetjes Emile

voor de duidelijkheid ik bedoel hier niet alleen vrachtwagen chauffeurs mee

de ergste zijn:die hem er voor gooien, niet uitmakend welk snelheid die gene of de opkomend verkeer rijdt.

groetjes Emile

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 11 apr, 2012 11:18

Zullen we nu weer verdergaan met stoere-jongens kroegpraat over hoe hard je gereden hebt?

Als passagier 250 km/u+ in een MR2, maar zelf kies ik auto's uit waar rond de 200 km/u de fut wel uit is. Behalve de Aero dan. Die heb ik nog niet boven de 210 km/u gehad... Ik ben er ook enigszins huiverig voor, omdat mijn vorige 9-5 finaal vastliep op de autobahn met 235 km/u.

Edward9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Edward9-5 » wo 11 apr, 2012 11:28

Als passagier 250 km/u+
Dat vindt ik echt zo verschrikkelijk..... Als passagier bij een hardrijder in zitten....
Heb altijd het gevoel dat ze de helft niet zien en ik natuurlijk altijd alles... :roll:

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » wo 11 apr, 2012 11:30

Zelf: 245 op de teller in m'n oude ford probe,

Saabje nog niet uitgeprobeerd , wel op de teller 200, ik denk dat ik wat verstandiger ben geworden :-)

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » wo 11 apr, 2012 11:51

Met zulke snelheden, hou ik ook het stuur liever zelf vast.
Niet dat ik 'n ander niet vertrouw, maar gewoon het idee. Zo van heeft-tie dit of dat wel gezien, of moet-tie niet gaan remmen.
Nee hoor ik houd liever het stuur zelf vast.

Grt Hennie

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 11 apr, 2012 12:04

blue city schreef:... 2800 tot 3000 ton ... da's geen opschepperij.
Lijkt mij wel, het max voertuiggewicht is 42 ton, 100 ton met ontheffing...

Edward9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Edward9-5 » wo 11 apr, 2012 12:07

Niet dat ik 'n ander niet vertrouw
Wat zeg je dat netjes... :D
Met zulke snelheden vertrouw ik inderdaad (bijna) niemand... Niet dat ik zelf nu zo'n geweldige chauffeur ben, maar dan heb ik in elk geval nog het idee dat ik alles overzie en wat kan doen....

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » wo 11 apr, 2012 12:42

Edward9-5 schreef:
Als passagier 250 km/u+
Dat vindt ik echt zo verschrikkelijk..... Als passagier bij een hardrijder in zitten....
Heb altijd het gevoel dat ze de helft niet zien en ik natuurlijk altijd alles... :roll:

Wil je eens bij mijn schoonmoeder in de auto zitten? Die rijdt niet hard, maar ziet nog minder dan de helft :-)

Ik overweeg serieus om dr op te geven voor de allerslechtste chauffeur van nederland volgend jaar

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 11 apr, 2012 13:03

72sonett3 schreef:
blue city schreef:... 2800 tot 3000 ton ... da's geen opschepperij.
Lijkt mij wel, het max voertuiggewicht is 42 ton, 100 ton met ontheffing...
:D
Wel eens van goederentreinen gehoord? Reed regelmatig Dolomite treinen van en naar Sittard vanuit Groningen. 450 meter lang en meer dan 2800 ton. Ingelegd voor 95 km/h max, inhaal 100km/h
BTW max in Nederland is 700 meter en 120 assen. :D :D kolentreinen uit Duitsland meer dan 4000 ton, met 3 dieseltjes ervoor multiple.

Afbeelding
Hier bij Utrecht Lunetten. Max snelheid van de lok is 160km/h en dat met 83 ton

:O: :O:

gsuk
Geregistreerd lid

Bericht door gsuk » wo 11 apr, 2012 13:27

Garrett schreef:Zullen we nu weer verdergaan met stoere-jongens kroegpraat over hoe hard je gereden hebt?
nou vooruit.

vorig jaar september in Duitsland terugkomend uit Italie
243 op de gps wel stage 1 tuning nog geen 3'' dp en nog geen sportuitlaat.

groetjes Emile

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » wo 11 apr, 2012 13:43

met mijn standaard Aero Caab op terugweg vakantie (volgeladen) 235 op de teller en toen kreeg ik medelijden met het gesloten canvas tentje. hij had nog wel wat over maar was hard zat vond ik. best stabiel nog met alleen nieuwe draagarmen.
Ga nog wel eens open proberen, zal de oordoppen in doen :wink:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 11 apr, 2012 18:24

blue city schreef:Wel eens van goederentreinen gehoord?
Ja. maar ik dacht dat we het hier over Saabs hadden... nou ja, je hebt in ieder geval een botsneus...

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 11 apr, 2012 20:27

[]

:D
En wat voor een, daar verliest ook een Saab het van. Maar ff serieus, was een kritische kanttekening bij 40 ton en 180km/h.
Heb weinig verstand van moderne techniek, maar weet veel van het "grote"werk. 40 ton en 180? Jan de Rooy zeker.
En nu terug naar de Saabjes
:O: :O:
Reden: Onnodige quote

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 11 apr, 2012 23:09

...op de gps dan wel, want ik ken geen tacho die zover gaat :grin:

Maar ik heb er wel moeite mee het te geloven Tanisha... Hoeveel procent moet zo een helling dan wel niet zijn? En hoe lang?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » do 12 apr, 2012 13:34

Ik weet dat er, voor het begrenzer tijdperk, een een 500 PK Renault Magnum, met hele snelle achteras, geflits was bij 150 km/h. Hier in NL. 8) Dat vond de chauffeur ook wel een beetje te hard. :)
180 berg af kan in principe wel. Moet je wel een lange berg hebben, want de begrenzer gooit het gas eraf. Hoewel bij 40 ton het motorrem effect ook niet heel veel helpt. Moet je geen bochies onderaan hebben, want je gaat geheid door je remmen.
Nou is 40 ton, ook weer niet zo heel veel (wel in vergelijking met een auto). Gemiddelde mobiele kraan doet (+) 12 ton per as. Dus bij een 4 asser zit je op 48 ton, en bij een 5 asser ga je door de 60 ton heen.

Plaats reactie