VOLVO gezocht (ervaringen gevraagd)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Arbilen
Geregistreerd lid

Re: VOLVO gezocht (ervaringen gevraagd)

Bericht door Arbilen » za 17 mar, 2012 19:59

Ik vind ze wel aan de prijs....

jjager
Geregistreerd lid

Bericht door jjager » za 17 mar, 2012 21:40

Ik heb twee 740's en drie 940's gehad.
Op één na probleemloos mee gereden. Superauto's.
Voorwaarde is dat je een rustige rijder bent. Anders moet je iets moderners kopen.
En het forum van de Volvo 700 Vereniging is zeker zo behulpzaam als dit forum.

Succes,
Joost

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 17 mar, 2012 22:18

of via volvolvo

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » ma 19 mar, 2012 18:16

http://www.smeekens.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft regelmatig prachtige modellen, met zeer acceptabele km. standen 200 serie ook heel erg leuk. Bovenstaand adres: betrouwbaar, niet goedkoop wel goed!

suc6!

GUUSarrow
Geregistreerd lid

Bericht door GUUSarrow » ma 19 mar, 2012 22:46

voor 2500 max kan je misschien beter een 9000 kopen. Meer kans op een auto die aan al je wensen voldoet, alleen wat minder bagage ruimte dan een volvo, maar een kinderwagen stop je zo achterin.

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » di 20 mar, 2012 10:30

Ja, maar daar past helaas echt geen pallet Champagne in. Toch wel een eis. Misschien ga ik gewoon voor de ouderwetsche 240 zonder airco... :coldsnow:

Hans9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Hans9-5 » di 20 mar, 2012 20:46

Ik heb geen verkeerde ervaringen met zowel 740, 745, 965, als de V90. En die zijn niet verkeerd. Ik heb er jaren heel goed vervoer in gehad, en niet echt niet veel kosten gehad.

ruter001
Geregistreerd lid

Bericht door ruter001 » wo 21 mar, 2012 11:43

Hoi, maak voor jezelf een paar keuzes dan wordt het makkelijker. Dus diesel of lpg, rwd (940) of fwd (850).
Mijn ervaring is dat de 940 simpeler en degelijker is dan de 850, dus goedkoper en makkelijker te onderhouden. Maak een paar testritjes dan weet je wat beter bij je past. Het rijdt sowieso heel anders, ik vind de 850 prettiger al is hij iets minder ruim dan de 940. Je kunt beiden vinden met G3 installatie. Als je liever diesel wilt rijden zou ik de 940 overslaan. Met de 960 heb ik geen ervaring, maar kijk eens op de site van de volvo 700/900 vereniging. Succes.
Groeten,
Guido

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 21 mar, 2012 15:56

Heb je al weleens stilgestaan bij een Kappa of Lybra SW? De vijfcilinder 2.4 JTD is niet te versmaden, en de Kappa schijnt één van de best gebouwde Lancia's te zijn.

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » wo 21 mar, 2012 16:13

Ik sluit mij aan bij Arbilen's post. Zoals bij de Saabmodellen zijn er ook bij de ovloV de mitsen en maren...
Qua degelijkheid, roest en ONKOSTEN is een ovloV verreweg de betere, qua rijden de mindere! Ik doel dan eerder op sturen dan op de wegligging. Een ovloV is wat goedmoediger en vergevingsgezinder.
Beide even betrouwbaar hoor, maar ik ben minder dan de helft kwijt aan ovloV kosten dan ik ooit aan de Saabs kwijt was. Gelukkig is autorijden emotie maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden.
Ik kan nu wel een hele waslijst gaan neerpennen, maar als je gerichte vragen hebt kan het altijd via PB. Enige ervaring die ik heb is met 850 en vroege V70 modellen.

Gr. Jules

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » wo 21 mar, 2012 16:54

Qua brandstof ben ik er wel uit. Dat wordt gewoon weer LPG. Ben er gewoon gek op. Qua model... moeilijk. V70 vind ik het mooiste, de 940 heeft de grootste laadruimte maar de 850 is in grotere getale aanwezig...

Tim
Geregistreerd lid

Bericht door Tim » wo 21 mar, 2012 18:32

Ik durf het haast niet te zeggen...

maar ik rij nu een '97 Volvo 940 Estate 2.0 HPT op G3..
Km-stand 317.000km

Nadeel: WEGENBELASTING en verbruik..

Groot voordeel is de onverwoestbaarheid, en mocht er dan alsnog iets stuk gaan, eigenlijk altijd simpel te repareren.
Voorbeeldjes:
-Distributieriem +spanrol vervangen , uurtje werk als je 't nog nooit hebt gedaan.
-Koppeling vervangen (wel met brug), maximaal 1,5 uur ,, ,, ,, .

Nog een leuke bijkomstigheid: achterwielaandrijving :wow: :O:
Niks leuker dan een scherpe bocht dwars te nemen 8)

Gewoon DOEN.

Groetjes, Tim

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » wo 21 mar, 2012 19:38

Artikel in de Autoweek Occasions (extra bijlage van Autoweek) nu verkrijgbaar. Volvo V70 van diverse pluimage wordt er besproken. kosten voor het blad 4,99. Suc6!

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » wo 21 mar, 2012 22:22

Voor dat geld koop je echt alleen maar ellende, zou ik toch zeker niet aanraden. Dan beter een oudere 850 op de kop tikken voor weinig, zijn kwalitatief tandje beter.

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » wo 21 mar, 2012 22:41

ik heb zelf 740 2.3 en 850 2.5 20v aut (170pk) gereden, mijn ouders 940 estate en nu s70 (10v 140pk). Tussen de 850 en S/V70 is niet noemenswaardig verschil te merken, rijden gewoon lekker. Het geluid van de vijfcylinder blijft ik top vinden. De 740/940 is gewoon een ouderwetsere manier van rijden, lekker overhellen en of kontje om in de bocht. Door de achterwiel aandrijving een belachelijke kleine draaicirkel voor een auto van deze afmetingen. In mijn ogen de laatste echte Volvo.
Van de 850 heb ik de automaat kapot gehad (waarschijnlijk door het personeel van de eerste eigenaar als tractor gebruikt), dat was kassa. Aan de andere auto's alleen onderhoud gehad. De S70 had onlangs een brandstof probleem, nadat de dealer een rekening van 570,- presenteerde en het probleem niet opgelost had en een proforma voor verder zoeken en eventueel nieuwe ecu van 1400,- presenteerde, hebben we het opgelost met een ander relays (gebruikt, 10,- incl verzenden en nu een nieuw 40,-).
Ik was in 2007 op zoek naar een Volvo, maar vond niets binnen het budget. Het werd toen een 900 NG, ik ontdekte het Saabforum en toen was het gebeurd met me...........

maar stiekumpjes blijf ik een V70(I) T5R toch wel heel erg lekker vinden.

Plaats reactie