maptune alleen bij tholen?
-
9-3turbo205
- Donateur (3x)

Ik woon in groningen en overweeg een maptune upgrade stage 1. Autobedrijf tholen zit alleen erg ver bij mij uit de buurt. Is er iets/iemand dichter bij groningen? Ik hoor wat wisselende verhalen over speek...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: maptune alleen bij tholen?
Kun je toch ook eens direct bij Maptun Zweden proberen, die hebben gewoon een web-winkel, http://www.maptun.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Die Maptuner dat is een vrij simpele hand-held tuningsprogramma drager, misschien is die er ook voor jou Saab. Die bewaart ook het standaard ECU-programma dat hij al het ware omzet. Op basis van je VIN-nummer weten ze precies welk type programma's voor jou auto geschikt zijn.
Je schijnt wel nog een redelijk volle accu aan boord te moeten hebben, zodat hij het programma compleet kan installeren
Voor andere types is het een kwestie van de ECU op basis van je VIN-nummer aanvragen, op basis van een retour zending van je eigen ECU na de ombouw.
Nadeel van "doe-het-zelf" ECU-tunen is dat je een eventuele motorcheck mist.
Voor een 9.3 205 pk zul je wel al snel terecht komen bij stages waar ook bepaalde hard-ware nodig is, want dat is eigenlijk al aardig door Saab getunde versie.
Die Maptuner dat is een vrij simpele hand-held tuningsprogramma drager, misschien is die er ook voor jou Saab. Die bewaart ook het standaard ECU-programma dat hij al het ware omzet. Op basis van je VIN-nummer weten ze precies welk type programma's voor jou auto geschikt zijn.
Je schijnt wel nog een redelijk volle accu aan boord te moeten hebben, zodat hij het programma compleet kan installeren
Voor andere types is het een kwestie van de ECU op basis van je VIN-nummer aanvragen, op basis van een retour zending van je eigen ECU na de ombouw.
Nadeel van "doe-het-zelf" ECU-tunen is dat je een eventuele motorcheck mist.
Voor een 9.3 205 pk zul je wel al snel terecht komen bij stages waar ook bepaalde hard-ware nodig is, want dat is eigenlijk al aardig door Saab getunde versie.
-
RFJB
- Geregistreerd lid
Mij is ooit een Maptun stage 1 (en misschien verder, geen idee) aangeboden bij de welbekende Saabgarage in het noorden... Driebond...je kent het wel.
-
9-3turbo205
- Donateur (3x)

Heb inmiddels begrepen dat +/- 230 pk mogelijk is zonder hardwareaanpassing, behalve misschien een luchtfilter en een paar andere bougies.
Daarboven gaat het al gauw in de papieren lopen met 3" downpipe en evt. de rest van het uitlaatsysteem, grotere turbo, grotere ic, etc. Ik kon geloof ik wel 10.000 euro aan onderdelen stuk gooien op de saab
400pk.... zou je er dan nog mee kunnen rijden met goed fatsoen???
Dan is een softwareaanpassing relatief goed betaalbaar. +30 pk zou je goed moeten kunnen merken lijkt me
Daarboven gaat het al gauw in de papieren lopen met 3" downpipe en evt. de rest van het uitlaatsysteem, grotere turbo, grotere ic, etc. Ik kon geloof ik wel 10.000 euro aan onderdelen stuk gooien op de saab
Dan is een softwareaanpassing relatief goed betaalbaar. +30 pk zou je goed moeten kunnen merken lijkt me
-
9-3turbo205
- Donateur (3x)

@rfjb Een hagenees die driebond kent? Jij bent vast geemigreerd naar het westen.
Fijne mensen daar bij joel gezien de laatste ervaring, maar of ze daar nou zo in to tuning zijn?
Fijne mensen daar bij joel gezien de laatste ervaring, maar of ze daar nou zo in to tuning zijn?
-
jarno93
- Geregistreerd lid
speek is prima. overigens zitten overal saabtuners G-ICE, KCP en anderen die via T7suite je en stage 1 kunnen aanbieden.
-
9-3turbo205
- Donateur (3x)

G-Ice spreekt me ook aan, maar tilburg is voor mij 3 uur rijden.... Net als tholen, ook zo'n takkeneind. Ga maar eens bij speek langs, almelo is 1,5 uur rijden, lekker dichtbij 
-
RFJB
- Geregistreerd lid
Yep:) Niks aan hier hoor;) En nee, had niet de indruk dat ze daar veel vaker tunen. Succes met je zoektocht!9-3turbo205 schreef:@rfjb Een hagenees die driebond kent? Jij bent vast geemigreerd naar het westen.
-
Spec 4
- Geregistreerd lid
Hallo,
Map-tun heeft een aantal dealers in het gehele land,ik zou even bellen dan verwijzen ze je wel naar de dichtbij zijnde dealer.
Tel 0164-247636
http://www.saabtuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Map-tun heeft een aantal dealers in het gehele land,ik zou even bellen dan verwijzen ze je wel naar de dichtbij zijnde dealer.
Tel 0164-247636
http://www.saabtuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
REWO
- Geregistreerd lid
9-3turbo205 schreef:G-Ice spreekt me ook aan, maar tilburg is voor mij 3 uur rijden.... Net als tholen, ook zo'n takkeneind. Ga maar eens bij speek langs, almelo is 1,5 uur rijden, lekker dichtbij
Heb je wel een leuk testritje terug?
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Sinds wanneer is afstand in een Saab een argument ?9-3turbo205 schreef:G-Ice spreekt me ook aan, maar tilburg is voor mij 3 uur rijden.... Net als tholen, ook zo'n takkeneind. Ga maar eens bij speek langs, almelo is 1,5 uur rijden, lekker dichtbij
Niet dus
-
evo
- Donateur (2x)

haha...
3 uur heen 1.5 uur + dure boete terug
3 uur heen 1.5 uur + dure boete terug
-
Vers23
- Geregistreerd lid
[]Hoezo dure boete,
Je vliegt toch onder de radar terug
.
Je vliegt toch onder de radar terug
Reden: Quote verwijderd
-
evo
- Donateur (2x)

...ohhh, dan moet je me dat toch eens voor doen...
Sinds ik mijn CD platen kwijt ben, niet meer rijdt met laserverstoorders voor en achteren en Stinger voel ik me zo, ehhh... kwetsbaar
Sinds ik mijn CD platen kwijt ben, niet meer rijdt met laserverstoorders voor en achteren en Stinger voel ik me zo, ehhh... kwetsbaar
-
Vers23
- Geregistreerd lid
Elke vlucht begint tegenwoordig met een 'briefing' over de zeer plaatselijke onweerswolken. Verder altijd goed de 'enemy boogies' in de gaten houden die zich verschansen langs de vangrail. Meestal verraden die kapstokjes op de vluchtstrook, met bijbehorende zeer opvallende onopvallende zwarte bus zich goed waardoor de schade bij adequaat ingrijpen tot een minimum kunnen worden beperkt!