Flitswaarschuwingen verboden in Frankrijk

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Hans9-5
Geregistreerd lid

Flitswaarschuwingen verboden in Frankrijk

Bericht door Hans9-5 » wo 11 jan, 2012 9:27

Het is me ten ore gekomen dat vanaf 01.01.2012, het verboden in in Frankrijk om flitswaarschuwingen te hebben. Dus op je GPS, Coyote, GSM.

De boete zou rond de 1500€ bedragen.

Ik ga dit verder uitzoeken in de komende dagen

sjak
Geregistreerd lid

Re: Flitswaarschuwingen verboden in Frankrijk

Bericht door sjak » wo 11 jan, 2012 11:08

Flintswaarschuwingen krijg ik meestal per post bezorgd, bedrag is wisselend :lol: :lol:

Hans9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Hans9-5 » wo 11 jan, 2012 17:12

Jep, deze morgen maar eens naar de heren in La France gebeld en hun op de man af gevraagd hoe het zat, ik kreeg een vrouw aan de lijn :shock: die me de hele zooi perfect heeft uitgelegd;

-wat blijkt, in Frankrijk waren schijnbaar de radardetectors nog toegestaan, kan ff niet op die NL firma komen die ze produceerd, afijn ik dacht toch dat ze uit NL kwamen. Nu hebben ze in F eindelijk een wet geschreven die die dingen verbieden, en gelijk maar de GPS en Coyote mee gepakt in de wet.
De F gendarmerie krijgen verklikkers die de radarverklikkers verklikken, maar die zijn nog niet gehomologeerd.
Ze zei zelf dat de handhaving van de GPS moeilijk zou zijn, want iedereen heeft zo een ding in de wagen tegenwoordig, bovendien geven de meeste GPS, in tegenstelling tot Coyote, enkel de vaste radars.
Wel kan er volgens haar beter worden opgetreden tegen Coyote, daar je die los in de wagen ziet zitten.

Afijn, volgens haar zou de handhaving zo worden opgebouwd, wordt een radardetector gezien door hun toestel, het zij in de wagen/in de hand bij een controle, 1500€ svp
Rij je aan 150 door La Douce France, en rem je voor een door hun gekende radar, kun je je ook aan een gesprek verwachten, en is het aan hun om te bewijzen dat je op je GPS radar posities hebt staan, dan wel een Coyote aan boord hebt.
En dat lijkt mij net het knellende schoentje.

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » wo 11 jan, 2012 17:22

sjak schreef:Flintswaarschuwingen krijg ik meestal per post bezorgd, bedrag is wisselend :lol: :lol:
Ben op oudejaarsavond op weg naar huis geflitst terwijl ik zo'n 15 km te hard reed waar ik 130 mocht.
Benieuwd wat ik daarvoor binnenkort op de deurmat vind...

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » wo 11 jan, 2012 17:49

Waarschijnlijk niks.

Plaats reactie