Hoeveel lucht doet jouw GT1752?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 28 dec, 2011 22:01

Ben bezig mijn GT1752 uit te testen (op mijn 2.0 liter blok). Kijken hoeveel zo'n ding eigenlijk doet op een standaard uitlaattraject... Niets serieus, just for the fun en om van te leren.

Even wat leuke plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Eerste plaatje. Daar heeft de GT1752 nog wat over (APC duty cycle 77%). Maar draait daar toch al zo'n 1150 Mg/C (milligram lucht per verbranding). Dit komt ongeveer neer op 370nm bij 3770 tpm... Niet slecht want dit betekend dat ik daar al iets van 200 pk ter beschikking heb.

Tweede plaatje. Hier is de GT1752 aan z'n einde... (APC duty cycle 98%). Draait nog maar zo'n 1020 Mg/C, maar dit komt nog steeds neer op zo'n kleine 220 pk bij maar 4800 tpm. De inlaat temperatuur is hier wel aan het oplopen maar dat mag de pret nog niet drukken :mrgreen:

Ik vermoed dat je ondanks het "ristrictieve" uitlaat gedeelte toch nog wel in de buurt van 240 a 250 pk's kunt komen afgezien van het feit dat je 370nm uit een 2.0 litertje kunt halen... Wellicht is het verstandig niet beide in een run te doen :lol: De EGT waarde kwam bij mijn runs overigens niet boven de 930 C. Hiervoor heb ik wel het ontstekingstijdstip en brandstof mengsel moeten "optimalisteren"/verbeteren...

Vooralsnog petje af voor die mini GT1752... Maar kan niet wachten om mijn grotere DP en turbo te monteren :wow:

Vers23
Geregistreerd lid

Re: Hoeveel lucht doet jouw GT1752?

Bericht door Vers23 » vr 30 dec, 2011 0:16

Ik begreep dat jouw auto proefkonijn voor de Brabantse 3" DP?
Is die daarna verkocht oid?
Net ook mijn 2.0-tje laten upgraden in Tilburg Noord.
Wat een verschil....

Grt,

V23

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 30 dec, 2011 0:50

Eh... ik snap niet helemaal wat je bedoelt... Mijn 9-5 was idd proefkonijn voor de "Brabantse" 3" DP. Ook hebben we een poos geleden aan een variant voor de 9-3 gewerkt (mok-up), maar voor de status daarvan moet je bij onze pk en nm "dealer" zijn :wink:

Op mijn 9-3 komt nu echter weer wat anders... want in het vooronder is het een ea aan het veranderen... waaronder de positie van de turbo, en dan past dat allemaal niet meer :mrgreen: en daarbij komt er een cut-out in te zitten :roll:

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 31 dec, 2011 14:35

Ik vind het best netjes voor zo'n mini ventilatortje :)
De vraag is hoe lang hij dit vol zou kunnen houden, ik moet de komende maand 2 GT17's voorzien van nieuwe lagerbussen, keerringen etc, beide hebben ruim 200.000 gelopen en ik ben benieuwd hoe ze er van binnen uitzien.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 31 dec, 2011 19:36

Levenduur? Een "tune" als deze zou ik ook niet bij iemand erop zetten als ie om een STG1 zou vragen :D

... ik verwacht dat een zulk gebruik de levensduur idd wel "wat" zal reduceren. Maargoed, bij mij hij hoeft hij ook niet oud te worden... (ik rijd er maar en kleine 50k per jaar mee :wink: ) En je kunt natuurlijk ook rustig rijden... schijnt... :mrgreen:

Ik denk dat ik deze "Evo Extreme STG1" doop, vind ik wel leuk klinken... Iemand geinteresseerd? :-P+ (ik zal 'em een dezer dagen uploaden... ik wil 'em in de lagere versnellingen nog iets meer koppel geven... het rubber blijft nog net iets te lang aan je banden zitten)

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 31 dec, 2011 19:43

evo schreef:En je kunt natuurlijk ook rustig rijden... schijnt... :mrgreen:

Dan heb je dus de verkeerde stage! :)

Ik heb met mijn GT17 een maandje of twee op 250/370 gereden met originele downpipe en dat ging prima. Was overigens wel voordat ik een EGT meter had geplaatst. (Wat misschien maar goed was ook )

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » za 31 dec, 2011 20:39

AR schreef: Ik heb met mijn GT17 een maandje of twee op 250/370 gereden met originele downpipe en dat ging prima. Was overigens wel voordat ik een EGT meter had geplaatst. (Wat misschien maar goed was ook )
Gaat het met een EGT meter minder goed dan? :lol: Wat is je max ETG dan? en wat doet een 3"DP?

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 31 dec, 2011 20:59

[]Wellicht niet minder goed, maar wel beter voor je hartslag :) Geen idee wat de EGT toen was, momenteel is hij max 940 graden, maar dat is een fors aantal upgrades verder dan de situatie met de GT17. (Waaronder een TD04, 3" Downpipe, andere nokkenassen, King Cobra aanzuigbuis en verder geoptimaliseerde ontsteking)
Reden: Quote verwijderd

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 01 jan, 2012 15:00

Ik heb dan wel een andere nokkenas dan de standaard T7's en er een "iets" betere IC ervoor hangen... Maar EGT is in check te krijgen. Zoals ik al zei klom ie niet boven de 930 C uit! (verbaasde mij ook enigszins :wow: )

Beste wensen overigens allemaal!

@AR: Haalde jouw setup die 370/250? Ik heb er, als ik mijn gegevens en de compressormap van zo'n GT1752 bekijk, namelijk mijn twijfels over..., althans of die 250pk haalbaar is... . Op benzine bedoel ik dan uiteraard. Op E85 zal het geen probleem zijn, echter zul je dan wel andere injectoren of een hogere brandstof druk moeten draaien... 'k ga volgende week weer naar Germany... daar maar weer 'ns wat logjes draaien :wow:

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 05 jan, 2012 22:03

Neuh, ik geloof ook nooit dat het gehaald werd. Het was meer dat ik dat toen ruimschoots meer vroeg dan dat goed was voor een GT17 :)

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 06 jan, 2012 1:22

Ach, ik wacht gewoon tot ie poeffff doet... dan moet ik die 19T wel monteren :mrgreen:

Heb overigens besloten om voor mijn 19T een custom intake (traject) te maken... zo'n King Cobra is ook zoooooo 2006 :wink:

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » vr 06 jan, 2012 1:31

evo schreef:Ach, ik wacht gewoon tot ie poeffff doet... dan moet ik die 19T wel monteren :mrgreen:

Heb overigens besloten om voor mijn 19T een custom intake (traject) te maken... zo'n King Cobra is ook zoooooo 2006 :wink:
Met blauwe slangen :mrgreen: ?

Welkom bij tha club 8)!

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » vr 06 jan, 2012 8:11

evo schreef:Ach, ik wacht gewoon tot ie poeffff doet... dan moet ik die 19T wel monteren :mrgreen:

Ik ben benieuwd. Hier zijn ondertussen meer mensen aan begonnen (incluis ik :) echter maar weinig hebben het voor elkaar gekregen als je de turbo de dezelfde plek houd en je airco niet wil verliezen.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » vr 06 jan, 2012 13:23

Evo's zijn turbo verhuist van plek. Maar dat kan hij beter zelf vertellen.

ennuuu:
Afbeelding

Bovenste slang is wel 180 graden gedraaid nu.

Plaats reactie