SAAB dan toch failliet...
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Re: SAAB dan toch failliet...
Who killed Saab Automobile - Final-Report (Two business school professors: Matthias Holweg, of Cambridge Judge Business School, and Nick Oliver, of University of Edinburgh Business School...). Free download
http://saabworld.net/attachments/f85/67 ... 9-2011.pdf
http://saabworld.net/attachments/f85/67 ... 9-2011.pdf
-
wulf
- Geregistreerd lid
Vijftien minuten durende chat met Victor Muller.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... udi__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... udi__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
@Injectie
dat snap ik......hahahah.
maar goed oke
dan is mijn vraag ,waarom zijn de ,in mijn geval type 9000 uitgebracht.
dus niet de cse en cd
maar de een heeft wel di cassette,die kwam toch fiat?
de zonder di cassette was toch opel?
oja ....fiat croma,mijn moeder gebruikte ook croma bak en braad en dan de fiat rotmo .....hahahah (ritmo dus...lol
en ja je hebt gelijk een saab rijd als een saab.en is niet een van een dozijn lookalike's
dat snap ik......hahahah.
maar goed oke
dan is mijn vraag ,waarom zijn de ,in mijn geval type 9000 uitgebracht.
dus niet de cse en cd
maar de een heeft wel di cassette,die kwam toch fiat?
de zonder di cassette was toch opel?
oja ....fiat croma,mijn moeder gebruikte ook croma bak en braad en dan de fiat rotmo .....hahahah (ritmo dus...lol
en ja je hebt gelijk een saab rijd als een saab.en is niet een van een dozijn lookalike's
-
savo
- Geregistreerd lid
Ik ook niet! Wie volgt...theun schreef:wat er ook gebeurt.... Ik zal NOOIT, NEVER een product uit de stal van GM kopen! Laten we als eerbetoon dat vreselijke bedrijf niet spekken!
Zonde..
-
christaero
- Donateur

Heb nog nooit iets uit de GM schappen gereden, en was dat ook niet van plan!
Ik vind mijn Aero een echte Saab, wat anderen er ook over zeggen...
Ik vind mijn Aero een echte Saab, wat anderen er ook over zeggen...
-
sb129h
- Donateur (2x)

[]
volgens mij is die Saab van je op de wereld gezet dankzij GM...
Maar goed te horen dat je auto je het "echte-Saab"-gevoel geeft.
volgens mij is die Saab van je op de wereld gezet dankzij GM...
Maar goed te horen dat je auto je het "echte-Saab"-gevoel geeft.
Reden: Quote verwijderd
-
christaero
- Donateur

Dat is precies wat ik bedoel... al is ie met "hulp"van GM gebouwd, voor mij is het een SAAB
-
Phantom
- Geregistreerd lid
Laten we met een vijl en plamuur alle GM logo's die door heel de auto heen zitten afvijlen / dicht plamuren. 
-
berta
- Donateur (2x)

Ik schijn ook 'n gm monster te hebben. maar voor mij is het 'n Saab
-
gfgf
- Donateur (2x)

Vind het een beetje kinderachtig allemaal, net alsof een onderneming verplicht zou zijn een concurrent te helpen. Niks mis met ruim 95% van mijn karretje hoor!
-
Robbert
- Donateur (6x)

Bovendien was GM er niet geweest dan was Saab al zeker 10 jaar eerder pleite gegaan.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Ik vind het knap kinderachtig een roemrucht merk d.m.v. een achterhoedegevecht naar de kloten te helpen. Kwestie van een paar jaren en de Chinezen blazen die Opelboeren weg met technologie en productiekracht. Ik zou daar liever een merk als Saab in meegenomen zien ipv nu ter ziele laten gaan. Denkt Opel nu echt dat ze daarmee slim de concurrentie buiten spel zetten. Doet me een beetje denken aan subsidiëring voor de Twentse textielindustrie en importbeperkinen voor lage loonlanden in de oriënt in de jaren '70 hier n Twente. 10 jaar later was de grootste industriële onderneming in de jaren '50, genaamd van Heek, failliet en heeft er vandaag de dag niemand nog enige herkenning aan een toenmalig bekend merk. Ten Cate verkocht indertijd de hele tent en legde zich toe op technologieontwikkelng en is daarmee nu nog steeds een vooraanstaand , innovatief en bekend merk. Dat noem ik visie, de noem ik strategie. Ik geef Opel nog een jaar of tien, daarna zijn ze failliet en ik zal er geen traan om laten.....
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Dat valt te betwijfelen. Was er een ander en intelligenter merk ingestapt. Toen groeiden de autobomen tot in de hemel. Misschien was Fiat/Alfa wel verder gegaan met de toenmalige samenwerking. Was een heel ander verhaal geworden.Robbert schreef:Bovendien was GM er niet geweest dan was Saab al zeker 10 jaar eerder pleite gegaan.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Als dit dan dat.
Feit is dat Saab er toen al slecht voor stond en zonder hulp toen niet voortkon.
Ik zie niet in wie dan die intelligente redder had moeten zijn.
Feit is dat Saab er toen al slecht voor stond en zonder hulp toen niet voortkon.
Ik zie niet in wie dan die intelligente redder had moeten zijn.
-
Tubefreak
- Donateur

Het vingertje naar GM is lekker, maar ook gemakkelijk. Laten we eerlijk zijn: wat had SAAB kunnen doen om het te redden? Simpel gezegd was de business case niet sterk genoeg van SAAB. Al jaren niet. De producten waren vaak prachtig, vooruitstrevend, ijzersterk en uniek. Maar kennelijk trekt het onvoldoende klanten die er een aanschaffen. Dan kun je prachtige producten maken, maar als niemand te koopt....
Ik zie wel een paar manco's sinds de jaren tachtig:
- 15 jaar te laat met een estate
- 20 jaar te laat met een betaalbare estate
- 900NG/9-3 die vrij prijzig is maar qua (afwerking van) dashboard/interieur niet waar maakt
- 2 modellen gamma is onvoldoende
- geen leuk/betaalbaar/kleiner instapmodel om nieuwe mensen aan het merk te binden
- grote concurrentie in het topsegment
- alleen echt onderscheidend in de markt met de cabrio
Ik zie wel een paar manco's sinds de jaren tachtig:
- 15 jaar te laat met een estate
- 20 jaar te laat met een betaalbare estate
- 900NG/9-3 die vrij prijzig is maar qua (afwerking van) dashboard/interieur niet waar maakt
- 2 modellen gamma is onvoldoende
- geen leuk/betaalbaar/kleiner instapmodel om nieuwe mensen aan het merk te binden
- grote concurrentie in het topsegment
- alleen echt onderscheidend in de markt met de cabrio