Voorveren achter met lpg tank ?

1967-1984
Plaats reactie
joost
Geregistreerd lid

Voorveren achter met lpg tank ?

Bericht door joost » do 20 apr, 2006 11:02

Mijn 99 ems met gastank hangt wat achterover, ik hoorde via via dat dat op te lossen is door de spiraalveren achter te vervangen door een set spiraalveren die normaal gesproken voor worden gebruikt.
Heeft iemand daar ervaring mee, en kan het eigenlijk wel wat betreft rijgedrag en veerkarakteristiek?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 20 apr, 2006 11:15

Als je nog de orginele veren er onder hebt zitten, dan heb je sowieso dikke kans dat ze "moe" zijn. Het monteren van nieuwe zal al helpen. Of voor en achter om te wisselen zijn weet ik niet. Maar ik denk dat je beter voor nieuwe versterkte achterveren kan gaan. Forummer Utan gaat binnenkort naar zweden om versterkte achterveren op te halen voor zijn 99 GLE met gastank achterin.

Thom
Donateur
Donateur

veren

Bericht door Thom » do 20 apr, 2006 17:12

ongetwijfeld zijn dat dan voorveren van een ander merk, want de voorveren zijn niet te verwisselen met achter (zijn veel groter)

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » vr 21 apr, 2006 12:30

Een goedkoper alternatief voor versterkte veren is het monteren van hulpveren. MAD heeft ze nog steeds in de lijst staan voor de 99. Prijs is ongeveer €120. Kan je gewoon bij Brezan bestellen.

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » vr 21 apr, 2006 15:14

Heb ik ook (zoals Paul aangeeft), ga versterkte veren kopen:

zie item viewtopic.php?t=12706

Gr

Utan

Edit:

Dingen kosten 199 kr pst

http://www.biltema.se/carparts/carparts ... CarId=Saab

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » vr 21 apr, 2006 18:52

By the way Paul ik ga niet naar zweden om veren op te halen hoor :wink:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 22 apr, 2006 9:21

utan schreef:By the way Paul ik ga niet naar zweden om veren op te halen hoor :wink:
Dat weet ik: veren en matten :smart: :wink: Of neem je ook deze keer weer een verse Saab mee terug? :wink: Doe in ieder geval je schoonfamilie de groeten :D

joost
Geregistreerd lid

achtervering

Bericht door joost » vr 28 apr, 2006 22:19

ik heb inmiddels een set hulpveren die nog gemonteerd moeten worden.
Ik woon op een paar honderd meter van Bakker's veren industrie, ik zal eens informeren of ze die veren kunnen maken en wat het kost.

joost
Geregistreerd lid

achtervering

Bericht door joost » di 27 jun, 2006 10:13

Ik heb bij Utan een stel versterkte veren kunnen kopen en deze inmiddels onder de auto gezet.
De auto staat rijdt weer perfect en staat ook weer mooi recht op zijn pootjes (bandjes) een hele verbetering.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 27 jun, 2006 22:05

Heel mooi, heb het zelf bij mijn 90 opgelost door de achterveren van een 900 vijfdeurs te monteren (eentje die geen gastank had).

Dat gaf samen met nieuwe schokdempers ook het gewenste resultaat.

nssn'99
Geregistreerd lid

Bericht door nssn'99 » wo 04 okt, 2006 21:24

Over een week is mijn 99 aan de beurt bij het LPG-inbouwstation.

Het monteren van (hulp) veren lijkt me geen overbodige luxe. Is het mogelijk om de veren van een 900c te monteren?

Thom
Donateur
Donateur

veren

Bericht door Thom » wo 04 okt, 2006 21:59

ja zijn zo over te zetten

nssn'99
Geregistreerd lid

Bericht door nssn'99 » wo 04 okt, 2006 22:02

Super.
tnx!

Plaats reactie