Slopen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Marrrcel
Geregistreerd lid

Slopen

Bericht door Marrrcel » di 04 okt, 2011 20:43

Beste mannen en vrouwen,

Om aan strak plaatwerk voor mijn Puntotje te komen ben ik van plan een schade wagentje te kopen en in eigen beheer te slopen. Buiten het feit dat de buurt niet dolenthousiast zal zijn, zijn er problemen?

Ik denk:
- auto kopen, gewoon belasting en verzekering betalen, hooguit voor een paar dagen dus
- naar huis rijden
- zsm alle bruikbare onderdelen eraf (ook velgen + banden)
- sloopbedrijf bellen om te laten ophalen (evt. tegen betaling)
- klaar!

Is het zo simpel of zijn er meer zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik heb geen eigen terrein om het te doen.

Alvast bedankt voor de tips

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Slopen

Bericht door 72sonett3 » di 04 okt, 2011 21:08

Ik weet niet wat een Puntotje is, maar dit zijn de regels;
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/s ... rtuig.aspx

Marrrcel
Geregistreerd lid

Bericht door Marrrcel » di 04 okt, 2011 21:20

Dank voor de link. Fiat Punto cabriolet bedoel ik.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 04 okt, 2011 21:27

wat marrrcel voorstelt kan de auto moet echter wel op eigen grond staan en ik raad aan om er een zeil overheen te trekken dat het niet duidelijk zichtbaar is dat die gesloopt wordt
anders is het een klacht van de buurt en je hebt politie aan je deur

de ophaalende partij moet wel een erkende sloper zijn die je een vrijwaarring geeft anders krijg je die bak nooit meer van naam

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 04 okt, 2011 22:05

tanisha schreef:... anders krijg je die bak nooit meer van naam
Je kunt hem altijd nog opgeven als uitgevoerd, kost je wel 11,55 euro; http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/u ... oeren.aspx

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 04 okt, 2011 22:12

ben je echter wel verplicht het restant richting het buitenland te werken ik heb er al eens politie bij gehad toen ik 2 uitgevoerd had staan voor de sloop
de oudijzer handel waar mijne heen gaan exporteert zijn ijzer richting Duitsland en enkele Oostblok landen daarom was het toen verder geen probleem

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 04 okt, 2011 22:20

tanisha schreef:ben je echter wel verplicht het restant richting het buitenland te werken
Waarom?
Je gaat naar de RDW met de papieren en de platen, betaalt 11,55 euro en je krijgt een uitvoerverklaring (= vrijwaring). Vervolgens bel je een sloper, die haalt het karkas op en die gooit het in de shredder. Klaar, "uitgevoerd".

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 04 okt, 2011 22:33

Als de auto ouder dan 15 jaar is stuur je gewoon een brief naar de RDW dat het voertuig gedemonteerd is en je ontvangt een week later een vrijwaring in de brievenbus. Kost je 46 ct. voor een postzegel en that's it.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 04 okt, 2011 22:47

72sonett3 schreef:
tanisha schreef:ben je echter wel verplicht het restant richting het buitenland te werken
Waarom?
Je gaat naar de RDW met de papieren en de platen, betaalt 11,55 euro en je krijgt een uitvoerverklaring (= vrijwaring). Vervolgens bel je een sloper, die haalt het karkas op en die gooit het in de shredder. Klaar, "uitgevoerd".
je tekent er voor dat die naar het buitenland gaat willen ze kwaad heb je een probleem
in mijn geval werd alleen gekeken naar de herkomst maar wel vriendelijk geattendeerd op de uitvoer verplichting (geperst naar Duitsland in ook uitvoer! :wink: ) vonden zij toen goed genoeg!

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » wo 05 okt, 2011 10:59

Brief naar RDW etc kan ook, maar zolang zij het niet verwerkt hebben, moet je verzekering + belasting betalen, of anders eerst schorsen (bij wagens jonger dan 15 jaar is dat iets van 60 euro). En hopen dat die idioten van de post de brief niet kwijtmaken, en de ambtenaren bij de rdw genoeg koffie ophebben (op zich is de dienstverlening van de rdw de afgelopen jaren wel sterk verbeterd moet ik bekennen).

Zelf zou ik bij een hok waar belasting op zit gewoon export doen, plaatjes en nummers uit de wagen slijpen, onderdelen pakken die je nodig hebt, de rest daarna kort maken en naar oud ijzer brengen.

frans bouwer
Geregistreerd lid

Bericht door frans bouwer » wo 05 okt, 2011 21:29

Heb prima ervaringen met de RDW. Ik heb een paar keer een 'demontage in eigen beheer brief + kentekenpapieren naar de RDW gestuurd. Binnen een week was vervolgens alles geregeld.
Wat betreft je zorgen over de afhandeling door PostNL: voor een bescheiden extra bedrag kun je je brief en kentekenpapieren aangetekend versturen.

Marrrcel
Geregistreerd lid

Bericht door Marrrcel » wo 05 okt, 2011 21:36

Dank voor alle adviezen. Ik heb al een sloper gevonden die bereid is de auto op te halen. Dan rij ik effe mee en kan ik nog de velgen + banden eraf roven op lokatie. Op advies van Tanisha ook een autohoes besteld, die komt sowieso goed uit in de winter met een kunststof achterruit. Scheelt mij een hoop gedoe, maar goed om te weten dat de RDW goed te benaderen is.

Marrrcel
Geregistreerd lid

Bericht door Marrrcel » do 06 okt, 2011 22:04

Sloper staat voor de deur! Wordt een mooi weekend, hopen dat het weer meezit. Dank voor de tips.

Valorian
Geregistreerd lid

Bericht door Valorian » do 06 okt, 2011 22:24

Ga je die auto nu voor je deur slopen? Ik hoop dat je geen irritante buren hebt, als de politie even komt kijken ben je de pineut.

Zelf heb ik hier in Utrecht een Volvo Amazon staan, verzekerd en met APK die ik wil strippen voor 'ie naar de sloop gaat. Omdat ik geen zin heb om voor de deur te strippen hoop ik eigenlijk een sloper te vinden die de auto gratis ophaalt voor het oud staal en waarbij ik erachter aan mag rijden om op locatie daar nog even alles te strippen wat ik eraf wil halen (in praktijk niet meer dan wat in een 2 deurs Saab 99 past, dus dat valt wel mee ;) ).. Denkt iemand dat zo'n sloper makkelijk te vinden is, of zijn sloperijen tegenwoordig zo geprofessionaliseerd dat dit helemaal niet kan?

evl
Geregistreerd lid

Bericht door evl » do 06 okt, 2011 22:31

bij elferink kan dat vast wel!

Plaats reactie