De verkoper komt de auto maandag over 1 week bij me bezorgen, leuk
Saab 95 "de Trol" 1975
-
N2024
- Geregistreerd lid
Re: Saab 95 gekocht...
Mat niet origineel is an-sich niet zo`n punt voor mij hoor. De verkoper had nog een heel speciaal stuur, dat zou hij meenemen om te laten zien. Ik kon het evt. voor 150 Euro overnemen. Het huidige stuur is toch juist origineel? Lijkt me dan beter.
-
JaapVanDerWeele
- Geregistreerd lid
Over ruim een week een feestje in Arnemuiden?N2024 schreef:Mat niet origineel is an-sich niet zo`n punt voor mij hoor. De verkoper had nog een heel speciaal stuur, dat zou hij meenemen om te laten zien. Ik kon het evt. voor 150 Euro overnemen. Het huidige stuur is toch juist origineel? Lijkt me dan beter.
-
N2024
- Geregistreerd lid
OK afgesproken dan! Met een meet op `t vliegveld of zo? Haal ik gelijk N2024 uit de stalling!
-
N2024
- Geregistreerd lid
Deal. Ben nu nog in het VK, volgende week hoop ik weer in NL te zijn.
-
JaapVanDerWeele
- Geregistreerd lid
Gefeliciteerd, lijkt er goed uit te zien.
-
N2024
- Geregistreerd lid
Bedankt! Hoe een 96 rijdt weet ik niet Willeme, maar hoe een 95 rijdt kan ik je precies vertellen nu. Inmiddels heb ik al best veel kilometers gemaakt. Het went trouwens zo en valt reuze mee met die herrie en dat gewerk. Heb er trouwens wel het andere stuur van de vorige eigenaar bij gekocht. Het is een mirage stuur maar zegt ws. niemand wat.
Heb vanavond hulp van de buren gehad, een van de mislampen deed het niet. Deze zat verkeerd gemonteerd en maakte daarom geen aarde. Nu moet de verlichting nog gemaakt worden. Hij springt altijd op groot licht, maar dat staat voor morgen op. De achteruit rijd verlichting doet het juist helemaal niet, er zal ws. iets met de draden mis zijn. Ik hoef in elk geval geen koelvloeistof bij te vullen, dus da`s al heel wat
(de Aero heb ik vanmiddag weggebracht naar de dealer hoor).
Heb zoals gezegd al wat gereden, maar de maximum snelheid op de A58 (130km p/u nu) haal ik toch niet. Ik rijd er 100 mee, zou wel wat harder kunnen (110 of zo), maar doe ik toch maar niet. De vorige eigenaar heeft er trouwens een autoradio (los) bijgegeven. Ik denk dat ik hem er niet in zet, zat die radio origineel in het handschoenkastje of zo (door dat "luikje"?).
En wat zou het trouwens kunnen zijn dat de verlichting altijd op grootlicht gaat (ik kan hem wel uit zetten, maar bij de andere standen komt altijd grootlicht mee).
Heb vanavond hulp van de buren gehad, een van de mislampen deed het niet. Deze zat verkeerd gemonteerd en maakte daarom geen aarde. Nu moet de verlichting nog gemaakt worden. Hij springt altijd op groot licht, maar dat staat voor morgen op. De achteruit rijd verlichting doet het juist helemaal niet, er zal ws. iets met de draden mis zijn. Ik hoef in elk geval geen koelvloeistof bij te vullen, dus da`s al heel wat
Heb zoals gezegd al wat gereden, maar de maximum snelheid op de A58 (130km p/u nu) haal ik toch niet. Ik rijd er 100 mee, zou wel wat harder kunnen (110 of zo), maar doe ik toch maar niet. De vorige eigenaar heeft er trouwens een autoradio (los) bijgegeven. Ik denk dat ik hem er niet in zet, zat die radio origineel in het handschoenkastje of zo (door dat "luikje"?).
En wat zou het trouwens kunnen zijn dat de verlichting altijd op grootlicht gaat (ik kan hem wel uit zetten, maar bij de andere standen komt altijd grootlicht mee).
-
N2024
- Geregistreerd lid
Ziet er inderdaad heel goed uit Jaap, de vorige eigenaar vond het slecht gespoten maar ben er zelf wel content mee. De trol was eerst oranje, en dat hebben ze bij het overspuiten niet overal weggehaald. Dus onder de motorkap is `t ie nog steeds oranje. Vind het zelf niet zo`n probleem eerlijk gezegd (ben al blij dat ik geen oranje 95 heb).JaapVanDerWeele schreef:Gefeliciteerd, lijkt er goed uit te zien.
-
N2024
- Geregistreerd lid
Re: Saab 95 gekocht, nu nog wat vraagjes...
O ja, is AvGas (100 octaan low lead) goed als brandstof? Ik wilde dit er voortaan maar ingooien. Echt lood lijkt me beter als loodvervanger.
-
odin1899
- Donateur

Avgas zal die wel als een trein op lopen. Hier zit dus nog wel lood in, magoed, dat spul kost ook 2,50 euro de liter ofzo. Ik heb trouwens nog wel een radioframe voor onder de luchtroosters (zonder speakerhouder).
-
N207
- Donateur

Leuke 95 in een zo op het oog prima staat; gefeliciteerd. Deze kleur staat de auto best goed. Maar ik ben dan ook geen fan van oranje op een 95.
Een v4 moet toch echt gemakkelijk harder dan 100 of 110 kunnen rijden. Met Knut heb ik de 140 ook wel gehaald. Goed, het duurt even voordat je zo hard rijdt, maar het is goed mogelijk. En zonder dat je met oordoppen op hoeft te zitten of dat alles in de auto lostrilt. Ik heb nog nooit een theoretische topsnelheid kunnen vinden, maar ik verwacht dat die rond de 150 of zo zal liggen.
De radio hoort inderdaad ingebouwd te worden in het "vak" in het dashboardkastje.
Heb je in de UK nog veel 95's of 96's gezien? Over het algemeen kom ik in Kent/Sussex/Surrey nog wel eens een 96 tegen. Sowieso is dat wel een gebied met een hoge Saab-dichtheid.
Een v4 moet toch echt gemakkelijk harder dan 100 of 110 kunnen rijden. Met Knut heb ik de 140 ook wel gehaald. Goed, het duurt even voordat je zo hard rijdt, maar het is goed mogelijk. En zonder dat je met oordoppen op hoeft te zitten of dat alles in de auto lostrilt. Ik heb nog nooit een theoretische topsnelheid kunnen vinden, maar ik verwacht dat die rond de 150 of zo zal liggen.
De radio hoort inderdaad ingebouwd te worden in het "vak" in het dashboardkastje.
Heb je in de UK nog veel 95's of 96's gezien? Over het algemeen kom ik in Kent/Sussex/Surrey nog wel eens een 96 tegen. Sowieso is dat wel een gebied met een hoge Saab-dichtheid.
-
N207
- Donateur

O ja, let goed op of de auto waterdicht is. Ze willen nog wel eens lekken aan de benedenhoeken van de voorruit.
-
N207
- Donateur

En bij de achterste zijruitjes en het achterkleprubber.[/quote]N207 schreef:Ze willen nog wel eens lekken aan de benedenhoeken van de voorruit.
Ah, die kende ik nog niet. Na provisorische oplossingen met kit en daarna het vervangen van de raamrubbers hebben we het lekken nog steeds niet onder controle...
-
N2024
- Geregistreerd lid
Ha, handig. Dan gooi ik er straks Avgas in. Ik wil de trol nog even zonder radio "berijden", misschien dat ik er later weer anders over denk trouwens. Met Avgas heb ik 100 octaan dus moet hij wat lekkerder lopen lijkt me.odin1899 schreef:Avgas zal die wel als een trein op lopen. Hier zit dus nog wel lood in, magoed, dat spul kost ook 2,50 euro de liter ofzo. Ik heb trouwens nog wel een radioframe voor onder de luchtroosters (zonder speakerhouder).