Autotranport vanuit frankrijk
-
Trevor
- Geregistreerd lid
Autotranport vanuit frankrijk
Iemand enig idee wat dat zo ongeveer kost en hoelang het duurt?
Het zit zo: mijn broer staat met een kapotte camper in zuid-frankrijk, en die is te oud om daar snel gemaakt te worden. Nu ben ik even aan het zoeken of het misschien verstandiger is om die camper terug te halen en hier te laten maken.
Het zit zo: mijn broer staat met een kapotte camper in zuid-frankrijk, en die is te oud om daar snel gemaakt te worden. Nu ben ik even aan het zoeken of het misschien verstandiger is om die camper terug te halen en hier te laten maken.
-
Trevor
- Geregistreerd lid
Re: Autotranport vanuit frankrijk
Wel wegenwachtlid, maar nu blijkt dat dus niet voor het buitenland te zijn.melle z schreef:Wegenwacht-lid?
(en praat me niet van de wegenwacht/ANWB. Toen die als ANWB lid met zijn kapotte Honda in beek stond, gingen die hem ook niet helpen, en ben ik naartoe gegaan om hem naar huis te slepen)
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: Autotranport vanuit frankrijk
als ie ter plaatse gerepareerd kan worden repatrieert de anwb niet.melle z schreef:Wegenwacht-lid? Dan kost het niks.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Autotranport vanuit frankrijk
bel eens een tranport bedrijf als de rooy misschien komt het goed uit met een vracht auto rit en kan het ding goedkoop me terug als deel vracht
ook vos logisticks zou een camper mee kunnen nemen als retour vracht zit je alleen met de hoogte en breedte vraag goed na of het kan een mega heeft 3 meter binnen hoogte
ook vos logisticks zou een camper mee kunnen nemen als retour vracht zit je alleen met de hoogte en breedte vraag goed na of het kan een mega heeft 3 meter binnen hoogte
-
odin1899
- Donateur

Re: Autotranport vanuit frankrijk
Vraag me alleen af hoe handig je dat ding in een huif schuift. Moet er al net ergens een laaddok in de buurt zijn.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Autotranport vanuit frankrijk
ja doen ze echt!
een retour vracht Nederland is niet 100% er gaan auto´s leeg terug als je het op een akkoordje gooit kunnen ze een gesponsorde rit terug hebben
de rooy heeft geen laad dok nodig die doen vrachtauto en trekker transport vos heeft die wel nodig een lokale transporteur in Frankrijk heeft vast wel een dok wat voor een paar flessen wijn gebruikt kan worden zit je alleen in Nederland met het afladen
vanuit Engeland gaat er ook van alles mee om de kosten te dekken
retour vrachten zijn er soms niet waardoor je leeg terug moet met een verbruik van 1 op 3,5 diesel en tol is dit verlies gevend om die kosten te dekken pakken ze soms rare dingen aan om geen verlies op de terugrijs te hoeven nemen
een retour vracht Nederland is niet 100% er gaan auto´s leeg terug als je het op een akkoordje gooit kunnen ze een gesponsorde rit terug hebben
de rooy heeft geen laad dok nodig die doen vrachtauto en trekker transport vos heeft die wel nodig een lokale transporteur in Frankrijk heeft vast wel een dok wat voor een paar flessen wijn gebruikt kan worden zit je alleen in Nederland met het afladen
vanuit Engeland gaat er ook van alles mee om de kosten te dekken
retour vrachten zijn er soms niet waardoor je leeg terug moet met een verbruik van 1 op 3,5 diesel en tol is dit verlies gevend om die kosten te dekken pakken ze soms rare dingen aan om geen verlies op de terugrijs te hoeven nemen
-
9900
- Donateur

Re: Autotranport vanuit frankrijk
Afgelopen vakantie al een paar keer gezien, een keer een Range Rover en een keer een auto met caravan.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: Autotranport vanuit frankrijk
Er is idd. verschil tussen gewoon wegenwachtlid (alleen NL) of dekking in het buitenland. Dit is niet nieuw maar al enkele decennia zo. Alleen de naam is veranderd. Vroeger heete de buitenlanddekking: Internationale Reis en Kredietbrief ( ww in buitenland plus elk jaar papieren vouchers voor dekking van reparatiekosten - die je dan thuis terug moest betalen) - zo uit mijn hoofd mocht je auto maximaal 10 of 15 jaar oud zijn voor repatrouillering.
Bovendien wordt altijd gekeken of je auto niet binnen redelijke termijn kan worden gerepareerd. Soms hangen dingen ook samen met verzekeringen elders. De kosten van een reparatie bij een garage betaald een eigenaar altijd zelf- gelijk aan de situatie thuis. De ANWB kan ook helpen met het zoeken naar onderdelen en ze op laten sturen als ze lokaal niet te krijgen zijn.
Tegenwoordig heet het Wegenwacht Europa Service - de leeftijd van de auto is nu geen leidraad meer maar de dagwaarde van de auto in verhouding tot de sleepkosten. In zekere zin is dit een grote verbetering omdat zelfs mensen met een oude klassieker als een SAAB 92 gewoon geholpen worden als hun auto goed is onderhouden. Wil je garantie voor repatrouillering, dan is het wel zaak om een taxatierapport te hebben voor klassiekers.
Bovendien is de dekking tegenwoordig ook geldig voor het Europese deel van Rusland (tot aan de Oeral). Het voorschieten van de reparatiekosten gebeurt nu niet meer met die papiertjes maar met een VISA credit card.
Al dit soort dingen moet je vooraf regelen. Je kunt ook je huis niet verzekeren als het zojuist is afgebrand. Alle gedetailleerde voorwaarden kun je op de website van de ANWB downloaden. Het is aan te raden om deze door te lezen voordat je weggaat.
De tip van Tanisha zou wel eens goud waard kunnen zijn in dit geval. Moet je wel zelf regelen.
Ik hoop voor je dat het lukt.
Bovendien wordt altijd gekeken of je auto niet binnen redelijke termijn kan worden gerepareerd. Soms hangen dingen ook samen met verzekeringen elders. De kosten van een reparatie bij een garage betaald een eigenaar altijd zelf- gelijk aan de situatie thuis. De ANWB kan ook helpen met het zoeken naar onderdelen en ze op laten sturen als ze lokaal niet te krijgen zijn.
Tegenwoordig heet het Wegenwacht Europa Service - de leeftijd van de auto is nu geen leidraad meer maar de dagwaarde van de auto in verhouding tot de sleepkosten. In zekere zin is dit een grote verbetering omdat zelfs mensen met een oude klassieker als een SAAB 92 gewoon geholpen worden als hun auto goed is onderhouden. Wil je garantie voor repatrouillering, dan is het wel zaak om een taxatierapport te hebben voor klassiekers.
Bovendien is de dekking tegenwoordig ook geldig voor het Europese deel van Rusland (tot aan de Oeral). Het voorschieten van de reparatiekosten gebeurt nu niet meer met die papiertjes maar met een VISA credit card.
Al dit soort dingen moet je vooraf regelen. Je kunt ook je huis niet verzekeren als het zojuist is afgebrand. Alle gedetailleerde voorwaarden kun je op de website van de ANWB downloaden. Het is aan te raden om deze door te lezen voordat je weggaat.
De tip van Tanisha zou wel eens goud waard kunnen zijn in dit geval. Moet je wel zelf regelen.
Ik hoop voor je dat het lukt.
-
sjak
- Geregistreerd lid
Re: Autotranport vanuit frankrijk
Wat ik niet goed begrijp, hoezo is de leeftijd van de auto de oorzaak dat iets niet snel gerepareerd kan worden? Vaak zijn oudere wagen juist eenvoudiger te repareren toch? Wat is het er stuk gegaan?
@ SteveO: Wat betreft wegenwacht abo, ingeval van klassieker kan je dan beter bij de KNAC gaan zitten, daarin oa is gegarandeerde repatriëring van oldtimer opgenomen in de voorwaarden. Bij de ANWB kan je altijd tegen dat flauwe welles/nietes spelletje aanlopen.
Over het transport: inderdaad wat vervoerders afbellen, en vergelijk wat aanbiedingen. Makkelijkst (en veiligst!) is om met een Nederlandse vervoerder in zee te gaan.
@ SteveO: Wat betreft wegenwacht abo, ingeval van klassieker kan je dan beter bij de KNAC gaan zitten, daarin oa is gegarandeerde repatriëring van oldtimer opgenomen in de voorwaarden. Bij de ANWB kan je altijd tegen dat flauwe welles/nietes spelletje aanlopen.
Over het transport: inderdaad wat vervoerders afbellen, en vergelijk wat aanbiedingen. Makkelijkst (en veiligst!) is om met een Nederlandse vervoerder in zee te gaan.
-
Trevor
- Geregistreerd lid
Re: Autotranport vanuit frankrijk
Het probleem heeft zich opgelost: Voor zover ik het begrepen heb, hebben lokale VW-enthousiastelingen voor een oplossing gezorgd zodat ze naar huis konden rijden.
Transportbedrijf had ik nog niet aan gedacht, leeg terugkomen zal ook niet alles zijn.
De camper op laten halen was toch vrij prijzig, mede door de hoogte van dat ding.
Transportbedrijf had ik nog niet aan gedacht, leeg terugkomen zal ook niet alles zijn.
De camper op laten halen was toch vrij prijzig, mede door de hoogte van dat ding.