voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
Bericht
door jeroengsi » vr 17 jun, 2011 13:08
Uradius schreef:jeroengsi schreef:mijn 2.3 I heb ik op de 215 gehad maar verder wilde ik niet gaan hij kan het wel harder
U zei zelf...
ja zeker ook ik heb het een keer gedaan maar ook dat was een zeer dome actie daar kom ik wel voor uit hoor
wat vind he er zelf van dan om hier in Nederland zo hard te gaan rijden
ik vind zelf dat de regel moet komen meer dan 50 te hard af pakken en niet weer terug geven
ga het maar lekker op nieuw halen dan weet je gelijk waar voor je het doet
-
schumbassa
- Geregistreerd lid
Bericht
door schumbassa » vr 17 jun, 2011 13:16
ik vind ook dat als mensen reacties vol spellingsfouten spuien, zonder enige vorm van grammaticale onderlegging en leestekens,
hun forumrecht 5 jaar mogen verliezen....maarja niemand die naar mij luistert.
ontopic:
232 op GPS, met m'n LPG <G-Iced Stage 1> 9-3'tje. aut.
-
Uradius
- Geregistreerd lid
Bericht
door Uradius » vr 17 jun, 2011 13:28
Ik vind dat de prioriteiten in Nederland verkeerd liggen.
Dat iemand te hard rijd op een verlaten snelweg ( wanneer is dat nog in Nederland) kan ik accepteren. Dat iemand met zijn volle verstand te hard rijd in een woonwijk niet.
Bij mij in de woonwijk word structureel door dezelfde mensen te hard gereden. Voornamelijk door moeders die te laat bij school zijn om hun kroost op te halen en door jeugd die het stoer vinden.
De politie doet daar niks aan omdat het ze te weinig oplevert..
Dus hoezo bekeuren om de verkeersveiligheid te verbeteren??
Dat iemand het risico neemt om zichzelf met 200km per uur van de weg te rijden vind ik lang niet zo erg als dat iemand met 50 door een 30km zone rijd.
"Snelheid" zegt niks over de "Domheid" van iemand zijn harde rijden.
-
AlexJ
- Donateur

Bericht
door AlexJ » vr 17 jun, 2011 13:50
[]
Ik kan het niet beter verwoorden!
-
Sonab
- Donateur (4x)

Bericht
door Sonab » vr 17 jun, 2011 16:43
[][]
Misschien kan ik dat wel, maar ik vind het zo gewoon al duidelijk genoeg

-
kalsoi
- Geregistreerd lid
Bericht
door kalsoi » za 18 jun, 2011 14:25
met de classic de teller uit, en de 9-5 ook zonder probleem zo de teller uit
te hard dus, meer exact hoef je het niet te weten aangezien je weet als de wijzer voorbij de laatste cijfers op je kmteller gaat dat je toch je rijbewijs al kwijt bent
-
Champers
- Geregistreerd lid
Bericht
door Champers » wo 29 jun, 2011 10:51
Dessel schreef:218,9 op de gps, dat voor een dieseltje dat slechts 195 zou moeten gaan (en toen nog geen tuning)

Hoe flik je dat ? Ik kwam niet hoger dan 197 op GPS

's Nachts, rechte vlakke weg, geen verkeer (lees: E40 Leuven -> Tienen)
-
christopheschepens
- Geregistreerd lid
Bericht
door christopheschepens » di 12 jul, 2011 15:43
met mijn 9-5 2l turbo ( standaart ) als ik van ardennen kwam 236 op GPS en 229 op verklikker
met mijn Golfje 1 cabrio in de tijd ( goed voor 185pk) 260 op verklikker , dat is pas vliegen met stekkedoos
-
Jered vd O
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jered vd O » zo 17 jul, 2011 20:47
Vorig jaar in het zuiden van Duitsland op een vroege zaterdagochtend op de Autobahn even geprobeerd: ca. 215 km/u op de teller. Komt goed overeen met de fabrieksopgave (200 km/u), rekening houdend met de tellerafwijking. Niet slecht voor een 115pk TiD uit 1999!
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
Bericht
door giuliettaevo » ma 18 jul, 2011 0:24
christopheschepens schreef:
met mijn Golfje 1 cabrio in de tijd ( goed voor 185pk) 260 op verklikker , dat is pas vliegen met stekkedoos
Dit vind ik moeilijk te geloven..

Aangezien een vriendin van mij een golf 1 cabrio heeft met een 3,2 uit een TT erin. Dat ding heeft origineel 250 pk en deze heeft er nog een paar meer door een open uitlaat zonder kats en chiptuning op maat, zit nu rond de 280 pk. En deze loopt in de V net 270km/u op de gps. En hier zit ook nog eens een lange V van een tdi in de versnellingsbak. Voor de 3.2 lag er een getunede G60 met 200pk in en daarmee liep hij net 230. Boven de 200 heb je tientallen pk's nodig om de luchtweerstand van die blokkendoos te overwinnen.
Mijn donor 9000 2.0t lpt kwam met moeite tot de 220 op de teller in Dld.

-
EasyRohler
- Geregistreerd lid
Bericht
door EasyRohler » ma 18 jul, 2011 0:31
247km/h op de teller van mijn 9000 Aero (september 1993). Het was de topsnelheid. Boven de 240km/h begon de auto heftig te trillen en te schudden. Voelde niet echt aan als kwaliteit... Maar goed, het was alleen boven de 240 dat dit verschijnsel optrad

-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » ma 18 jul, 2011 6:37
Tja, bij hogere snelheden gaan vaak kleine details een rol spelen, dus misschien eens verse W of Y-serie banden of de juiste bandenspanning. Mogelijk zijn de schokbrekers niet helemaal in orde.
-
christopheschepens
- Geregistreerd lid
Bericht
door christopheschepens » di 09 aug, 2011 14:39
Golfje stond alles buiten origineel !!!
alles in de motor was aangepast ( heeft mij 9000e gekost )
was kleine bom op 4 wielen da ni te houden was ( dat is de reden van verkoop ook )
met dak toe zou je zo het dak eraf gereden hebben
-
mechel
- Geregistreerd lid
Bericht
door mechel » di 09 aug, 2011 18:00
Ik kwam volgas op de autobahn toch nog aan de 125 km/h

-
Phantom
- Geregistreerd lid
Bericht
door Phantom » vr 12 aug, 2011 18:38
Ik zat op topsnelheid op 240/245 km/u met de oude turbo, wat hij met de Turbo (TD04) doet weet ik niet maar machtig voelt het wel aan.