900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bennie
Geregistreerd lid

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door bennie » zo 26 jun, 2011 22:19

Leuke site gevonden en de beste man maar even een mailtje gedaan met wat vragen: http://www.uffege-schakt.se/default.asp?pid=24" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 27 jun, 2011 0:12

Yeah baby, yeah!!!

Now we're talking :twisted:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 27 jun, 2011 9:59

Dat is een stuk meer beefy dan het standaard werk. Mooi om het verschil zo te zien. Wel grappig dat het nog steeds schuine vertanding is… aparte modificatie van de bak trouwens, die dat hele diffhuis volgekleid…

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » ma 27 jun, 2011 16:00

Is het nou de 1 of de 4 welke vrijwel gelijk is geworden met de versnelling er naast of lijkt dat maar zo?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 29 jun, 2011 21:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi spul!! 8)

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » wo 29 jun, 2011 21:33

vroeger zat machinefabriek Arends ook in Enschede, maar dat is lang geleden. Die kon dit ook. Bestaan die nog?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 30 jun, 2011 0:12

Als je de exacte specificaties hebt... weet ik er ook nog wel een bewvriende machinefabriek bij mij in de buurt die dat kan maken... Denk dat die specs echter essentieel zijn... ?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » vr 08 jul, 2011 23:43

Vanavond even een setje Bilsteins opgehaald en gemonteerd. Ik moet er denk ik nog aan wennen want vind ze erg slapjes in vergelijking met de koni,s die eronder zaten! Met 230 voelt de wagen niet meer zo vertrouwd aan. Ik zie het nog een weekje aan en als ik er dan nog niet aan gewend ben moet er toch iets anders komen! Of zit er stiekem ergens een stelknopje op om het spul wat stugger te zetten!?.... :wink:

Zijn die B8 ook te krijgen voor de classic? Die zullen wat beter passen bij mijn rijgedrag en de verlagingsveren...

Heb intussen een Forge wastegate gemonteerd en een 90amp dynamo van een 9000 erop gezet. Voor de wategate heb ik veren besteld omdat de standaard groene veer maar 0.5 basisdruk maximaal kan hebben. Nu daardoor ook wat problemen om mijn einddruk te halen. Hij piek 1.3 bar om daarna te zakken naar 1.1 bar. Heb alles al geprobeerd in de software maar niks hielp. Met Garrett heavyduty wastegate had ik geen problemen om de einddruk te halen met een basisdruk van 0.6 bar.
Even afwachten tot de veren binnenkomen....

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » za 09 jul, 2011 2:29

lage drukken houden wel je bak goed.

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » za 09 jul, 2011 12:59

Waarom heb je de Koni's er onderuit gehaald?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » za 09 jul, 2011 15:00

Voor was er eentje lek en heb het setje 4 jaar geleden gemonteerd en bijna een ton mee gereden, dus was wel aan vervanging toe. Heb de achterdempers nog even aan de kant gelegd want deze zijn nog goed.

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » za 09 jul, 2011 15:36

bennie schreef:Vanavond even een setje Bilsteins opgehaald en gemonteerd. Ik moet er denk ik nog aan wennen want vind ze erg slapjes in vergelijking met de koni,s die eronder zaten! Met 230 voelt de wagen niet meer zo vertrouwd aan. Ik zie het nog een weekje aan en als ik er dan nog niet aan gewend ben moet er toch iets anders komen! Of zit er stiekem ergens een stelknopje op om het spul wat stugger te zetten!?.... :wink:

Zijn die B8 ook te krijgen voor de classic? Die zullen wat beter passen bij mijn rijgedrag en de verlagingsveren...

Heb intussen een Forge wastegate gemonteerd en een 90amp dynamo van een 9000 erop gezet. Voor de wategate heb ik veren besteld omdat de standaard groene veer maar 0.5 basisdruk maximaal kan hebben. Nu daardoor ook wat problemen om mijn einddruk te halen. Hij piek 1.3 bar om daarna te zakken naar 1.1 bar. Heb alles al geprobeerd in de software maar niks hielp. Met Garrett heavyduty wastegate had ik geen problemen om de einddruk te halen met een basisdruk van 0.6 bar.
Even afwachten tot de veren binnenkomen....

in combinatie met welke veren ?
B8 bestaat nog niet voor de classic, als je dat wil moet je ze laten maken op maat
de correcte veer is crusiaal bij een bilstein setje dempers
en wat is derest van je onderstel qua bussen ?
origineel rubbers, al vervangenm powerflex ,superflex, white line ?
grtz

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » za 09 jul, 2011 16:31

Zitten van die rode veren onder die ik destijds heb aangeschaft bij Zweedspeed zo,n 5 jaar geleden ongeveer. Voor de rest alle rubbers orginale nieuwe en de stabbi achter met zwarte powerflex. Heb 2 powerflex rubbers (zwart) besteld voor de stang van achteras naar carosserie.

Hebben jullie trouwens nog een setje Volvo klepveren liggen?

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » zo 10 jul, 2011 0:55

Je kunt je Koni's ook laten reviseren: http://suspension-centre.nl/index.php?o ... e&Itemid=1

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » zo 10 jul, 2011 12:09

bennie schreef:Zitten van die rode veren onder die ik destijds heb aangeschaft bij Zweedspeed zo,n 5 jaar geleden ongeveer. Voor de rest alle rubbers orginale nieuwe en de stabbi achter met zwarte powerflex. Heb 2 powerflex rubbers (zwart) besteld voor de stang van achteras naar carosserie.

Hebben jullie trouwens nog een setje Volvo klepveren liggen?
ik zou even contact opnemen met pieter of kaz inverband met veren en en klepveren, ze hebben nu en merk van veren die gelijkwaardig is aan eibach
veren van kilen of sweedspeed zijn nix waard in vergelijking met de veren die ze nu hebben, toen ik met de auto ree :shock: wat een verschil
even informeren dus ;)

Plaats reactie