apk en boetes

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
0240613
Geregistreerd lid

apk en boetes

Bericht door 0240613 » wo 13 apr, 2011 19:43

Wie heeft er ervaring met de volgende situatie:

Eigenaar 1 heeft een auto waarvan de apk in december verlopen is. Hij krijgt hiervoor een boete. Half april wisselt de auto van eigenaar. Het zal ongeveer 2 weken duren voordat de auto naar de keuring kan. Gaat eigenaar 2 een boete krijgen voor de 2 weken dat de auto geen apk heeft?

Nu is het natuurlijk zo dat ik er vanzelf achterkom, maar ik hoop dat iemand hier een zinnig woord over kan zeggen. Schorsen is ook een optie.

groet,

Kees

ammolenaar
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: apk en boetes

Bericht door ammolenaar » wo 13 apr, 2011 21:53

strikt juridisch kun je een prent krijgen van ik dacht ronde de 80 a 100 euro. Dat zijn administratieve controles dus daar komt geen politieagent meer aan te pas. Ik meen dat de praktijk is dat je pas na vier weken van het verlopen van je APK kans loopt om een boete te krijgen. Tis dus een gok tussen de kosten en moeite van het schorsen of de prent.

Andy

Valorian
Geregistreerd lid

Re: apk en boetes

Bericht door Valorian » wo 13 apr, 2011 22:26

0240613 schreef:Wie heeft er ervaring met de volgende situatie:

Eigenaar 1 heeft een auto waarvan de apk in december verlopen is. Hij krijgt hiervoor een boete. Half april wisselt de auto van eigenaar. Het zal ongeveer 2 weken duren voordat de auto naar de keuring kan. Gaat eigenaar 2 een boete krijgen voor de 2 weken dat de auto geen apk heeft?

Nu is het natuurlijk zo dat ik er vanzelf achterkom, maar ik hoop dat iemand hier een zinnig woord over kan zeggen. Schorsen is ook een optie.

groet,

Kees
Ik heb een keer boetes gehad voor verlopen APK, duurde erg lang voor die echt kwam. Maar misschien dat bij nieuwe eigenaren er iets 'getriggerd' wordt en ze meteen een factuurtje sturen? Geen idee.. Overigens viel de boete erg mee, weet het bedrag niet meer maar was relatief laag. Veel duurder was de boete voor onverzekerd rijden (al stond de auto in praktijk gewoon op een opritlaan, al 1,5 jaar).

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: apk en boetes

Bericht door turbopilot » do 14 apr, 2011 9:43

bij mij ging het 2 weken lang goed, (auto was wel verzekerd en kwam uit 13 jaar schorsing), krukas kreeg volgens mij na invoer van de 900 safari na 3 dagen al een prent.

Gebruikersavatar
sjak
Geregistreerd lid

Re: apk en boetes

Bericht door sjak » do 14 apr, 2011 10:20

Anders gewoon even schorsen, kost 2-3 tientjes en geeft je gemoedsrust als die 2 weken uitlopen (wat toch vaak gebeurt...)

Gebruikersavatar
jeroengsi
Geregistreerd lid

Re: apk en boetes

Bericht door jeroengsi » zo 17 apr, 2011 19:52

sjak schreef:Anders gewoon even schorsen, kost 2-3 tientjes en geeft je gemoedsrust als die 2 weken uitlopen (wat toch vaak gebeurt...)
licht er aan he welk jaar hij is he het schorsen van mijn 98 900ng koste me toch even rond de 86 euro

Gebruikersavatar
Otto
Donateur
Donateur

Re: apk en boetes

Bericht door Otto » zo 17 apr, 2011 19:55

en volgens mij kostte het mij 12 euro voor mijn 83er 900

Otto

Gebruikersavatar
escort77
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: apk en boetes

Bericht door escort77 » ma 18 apr, 2011 8:14

willeme 1 schreef:omdat ie 25 jaar of ouder is
grens ligt bij 15 jaar

tarieven zijn € 71,50 respectievelijk € 23,90

http://burger.rdw.nl/schorsenofverlenge ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

0240613
Geregistreerd lid

Re: apk en boetes

Bericht door 0240613 » ma 18 apr, 2011 21:50

toch maar laten schorsen en hierheen laten brengen. Was 23 euro voor het schorsen kwijt. De (blonde) dame bij het postkantoor heeft volgens mij iets verkeerd gedaan. Maar ja, het is allemaal voor elkaar.

Gebruikersavatar
Derek
Geregistreerd lid

Re: apk en boetes

Bericht door Derek » di 21 jun, 2011 13:12

Schorsen kan inmiddels ook al online, dat ga ik binnenkort eens proberen. (lang leve DigiD)

Gebruikersavatar
escort77
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: apk en boetes

Bericht door escort77 » di 21 jun, 2011 13:15

Derek schreef:Schorsen kan inmiddels ook al online, dat ga ik binnenkort eens proberen. (lang leve DigiD)
wel even opletten dat je niet vergeet na een jaar te verlengen, zie o.a.

viewtopic.php?f=16&t=101686" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie