Eindelijk
-
svarta pilen
- Geregistreerd lid
Re: Eindelijk
Tsja, ik heb dit meest recente Saabberichten nog niet mogen ontvangen, ook niet na het sturen van een mail naar de secretaris van de Saabclub. Nu zou een retourtje Den Haag - Winschoten wel wat overdreven zijn om een clubblad op te halen, of misschien juist een hele goede smoes om de Saab de weg op te sturen
Ik zal er eerst toch nog maar een herinneringsmailtje aan wagen...
-
marcus.slabbers
- Geregistreerd lid
Willeme 1 @,
Volgens Saab Club Nederland ben je geen lid. Heb voor je gekeken en je naam en adres en lidmaatschapnummer zijn daar onbekend.
Wel leuk om iets te ontvangen waar heel veel leden lang naar hebben uitgekeken.
Verbaas me dat er achteraf gezien niet veel nieuws in staat.
Misschien is dat nu wel net het bijzondere van Saab Club Nederland, veel beloven en weinig geven, doet leden in vreugde leven.
Na 5 maanden, een Saab Club Nederland magazine in de bus met louter advertenties en verhalen die op het Saab forum allang te lezen waren.
Willeme, er moeten dit jaar nog 4 exemplaren verschijnen dus maak je borst maar nat er komt nog wat!
Voor leden, dat alles voor slechts € 50,--
Misschien ontvang je binnenkort ook nog een lidmaatschapkaart ?
Die heb ik nog niet gezien.
Veel leesplezier en verbaas je slechts.
Volgens Saab Club Nederland ben je geen lid. Heb voor je gekeken en je naam en adres en lidmaatschapnummer zijn daar onbekend.
Wel leuk om iets te ontvangen waar heel veel leden lang naar hebben uitgekeken.
Verbaas me dat er achteraf gezien niet veel nieuws in staat.
Misschien is dat nu wel net het bijzondere van Saab Club Nederland, veel beloven en weinig geven, doet leden in vreugde leven.
Na 5 maanden, een Saab Club Nederland magazine in de bus met louter advertenties en verhalen die op het Saab forum allang te lezen waren.
Willeme, er moeten dit jaar nog 4 exemplaren verschijnen dus maak je borst maar nat er komt nog wat!
Voor leden, dat alles voor slechts € 50,--
Misschien ontvang je binnenkort ook nog een lidmaatschapkaart ?
Die heb ik nog niet gezien.
Veel leesplezier en verbaas je slechts.
-
Niek Hendriks
- Geregistreerd lid
ik heb hem ook nog steeds niet
en ook geen reactie op mail de naar secretariaat saabclub
is er ergens een telefoonnummer te krijgen of een mail adres van iemand die wel reageert
is er ergens een telefoonnummer te krijgen of een mail adres van iemand die wel reageert
-
marq101
- Geregistreerd lid
Er zijn twee dingen die me als eindredacteur van Saabberichten zorgen baren. 1) Dat Saabberichten niet in de bus bij de leden komt en 2) dat er geen reactie zou komen van de club. Dit neem ik op. LET OP: voor vragen over de levering stuur je een mail naar ledenadministratie@saabclub.nl. CC deze mail naar marchq@hotmail.com dan wordt het proces in de gaten gehouden. Overigenss, ja, er kan gebeld worden. Alle mobiele nrs van het bestuur staan in Saabberichten. Ook die van de hoofdredacteur en die van mij. Die van mij staat bij Colofon. Daar kun je bij vragen dus gewoon gebruik van maken.
We hebben gemerkt dat er bij het bezorgen van de laatste Saabberichten de spreiding van de bezorging erg groot was. Ook daar wordt momenteel naar gekeken.
!Vwb feedback: We begrijpen dat we het vwb lay-out niet alle leden naar het zin kunnen maken. Dat neemt niet weg dat we opmerkingen serieus nemen en er graag op antwoorden en het meenemen in de fijnafstemming van de lay-out. Echter, als je daadwerkelijk invloed wilt uitoefenen of heb je wensen dan wordt daar serieus mee omgegaan als je een mail stuurt naar hoofdredacteur@saabclub.nl en/of eindredactie@saabclub.nl !
Hoezeer ik ook begrijp dat het forum heel makkelijk is om iets kwijt te kunnen, wij lezen niet alles op het forum. Het is niet het geeigende kanaal om te communiceren met de club. We kunnen niet bijhouden wat er her en der opgemerkt wordt. Momenteel voeren we wel een discussie over hoe we dat kunnen vergemakkelijken voor jullie.
Nog een opmerking: Gezien de tijd die we in Saabberichten steken en de inspanningen om een mooi blad te maken (en niet bepaald in werktijd), komen sommige nogal bot opgestelde opmerkingen wel eens hard binnen. Bijvoorbeeld de opmerkingen van Marcus Slabbers. Hoewel hij gelijk heeft vwb de ledenpassen en de levering is de manier waarop het is opgesteld nogal kwetsend. Het is kennelijk sommige mensen niet gegeven rekening te kunnen houden met de gevoelens van de mensen die dit in hun vrije tijd allemaal moeten klaarspelen. Wees dan een kerel en help ons in plaats van lulligheden te verspreiden
We hebben gemerkt dat er bij het bezorgen van de laatste Saabberichten de spreiding van de bezorging erg groot was. Ook daar wordt momenteel naar gekeken.
!Vwb feedback: We begrijpen dat we het vwb lay-out niet alle leden naar het zin kunnen maken. Dat neemt niet weg dat we opmerkingen serieus nemen en er graag op antwoorden en het meenemen in de fijnafstemming van de lay-out. Echter, als je daadwerkelijk invloed wilt uitoefenen of heb je wensen dan wordt daar serieus mee omgegaan als je een mail stuurt naar hoofdredacteur@saabclub.nl en/of eindredactie@saabclub.nl !
Hoezeer ik ook begrijp dat het forum heel makkelijk is om iets kwijt te kunnen, wij lezen niet alles op het forum. Het is niet het geeigende kanaal om te communiceren met de club. We kunnen niet bijhouden wat er her en der opgemerkt wordt. Momenteel voeren we wel een discussie over hoe we dat kunnen vergemakkelijken voor jullie.
Nog een opmerking: Gezien de tijd die we in Saabberichten steken en de inspanningen om een mooi blad te maken (en niet bepaald in werktijd), komen sommige nogal bot opgestelde opmerkingen wel eens hard binnen. Bijvoorbeeld de opmerkingen van Marcus Slabbers. Hoewel hij gelijk heeft vwb de ledenpassen en de levering is de manier waarop het is opgesteld nogal kwetsend. Het is kennelijk sommige mensen niet gegeven rekening te kunnen houden met de gevoelens van de mensen die dit in hun vrije tijd allemaal moeten klaarspelen. Wees dan een kerel en help ons in plaats van lulligheden te verspreiden
-
Sander
- Forum Admin
Heren, houden we het rustig
Alhoewel het Saabforum geen directe banden heeft met de Saabclub NL, heeft deze wel een eigen forumdeel.
Het valt dus te verwachten dat er dan ook discussies kunnen ontstaan.
Ik stel een Sticky voor in dit forumdeel met alle contactgegevens en een uitleg hoe iemand contact kan opnemen met de Saabclub.
Wat betreft het blad. Men moet niet vergeten hoeveel moeite het kost om 1 uitgave te maken, te publiceren en te verspreiden.
Het is eerder regel dan uitzondering dat clubbladen (in het algemeen) vaak net te laat klaar zijn. Dat ligt haast nooit aan de inzet van de clubleden.
Die willen kost wat kost zo'n blad op tijd op de deurmat laten vallen bij alle leden. Maar het is nu eenmaal erg veel werk en het zit niet altijd mee (erg veel factoren die tegen kunnen werken).
Wellicht is het ambitieniveau van 4 uitgaven per jaar nu nog te hoog? Beter 3 bladen op tijd en genoeg inhoud?
Maar ik ben er niet bij betrokken, dus ik zal mij onthouden van verdere bemoeienis.
Alhoewel het Saabforum geen directe banden heeft met de Saabclub NL, heeft deze wel een eigen forumdeel.
Het valt dus te verwachten dat er dan ook discussies kunnen ontstaan.
Ik stel een Sticky voor in dit forumdeel met alle contactgegevens en een uitleg hoe iemand contact kan opnemen met de Saabclub.
Wat betreft het blad. Men moet niet vergeten hoeveel moeite het kost om 1 uitgave te maken, te publiceren en te verspreiden.
Het is eerder regel dan uitzondering dat clubbladen (in het algemeen) vaak net te laat klaar zijn. Dat ligt haast nooit aan de inzet van de clubleden.
Die willen kost wat kost zo'n blad op tijd op de deurmat laten vallen bij alle leden. Maar het is nu eenmaal erg veel werk en het zit niet altijd mee (erg veel factoren die tegen kunnen werken).
Wellicht is het ambitieniveau van 4 uitgaven per jaar nu nog te hoog? Beter 3 bladen op tijd en genoeg inhoud?
Maar ik ben er niet bij betrokken, dus ik zal mij onthouden van verdere bemoeienis.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Dank voor je bijdrage Sander.
Ik raap een aantal gegevens bij elkaar en lever die toe. Wellicht kunnen jullie er een sticky van maken
vwb de opmerking na mijm eerste uitleg: I rest my case
Ik raap een aantal gegevens bij elkaar en lever die toe. Wellicht kunnen jullie er een sticky van maken
vwb de opmerking na mijm eerste uitleg: I rest my case
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Dergelijke reacties zeggen meer over Marcus dan over SCN…marcus.slabbers schreef:EINDELIJK WAKKER ?
-
marcus.slabbers
- Geregistreerd lid
Reactie. Ja ik ben nu ook wakker !
Jammer van de € 50,—die ik naar het SCN heb overgemaakt voor een lidmaatschap.
Na 6 maanden nog geen lidmaatschapskaart ontvangen.
Wel een veredeld reclame magazine, met daarin heel veel advertenties en bestuursleden, ontvangen.
Ik denk niet dat dit de lading dekt en zeg daarom hierbij mijn lidmaatschap op.
Marcus Slabbers (4001885)
Jammer van de € 50,—die ik naar het SCN heb overgemaakt voor een lidmaatschap.
Na 6 maanden nog geen lidmaatschapskaart ontvangen.
Wel een veredeld reclame magazine, met daarin heel veel advertenties en bestuursleden, ontvangen.
Ik denk niet dat dit de lading dekt en zeg daarom hierbij mijn lidmaatschap op.
Marcus Slabbers (4001885)
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Ben al een jaartje of 20 lid van De Saabclub. Heb de nieuwe Saabberichten wel ontvangen maar nog niet gezien, hij ligt op mijn thuisadres in Zweden.
Maar als ik de diverse uitlatingen hier lees over de nieuwse uitgaven wordt ik daar niet vrolijk van.
Heb pas weer de nieuwste uitgave van Bakrutan, clubblad van de Zweedse club, ontvangen.
95 pagina,s dik, grotendeels zwart/wit. Zeer gevarieerde onderwerpen over het heden en verleden. Eenvoudige layout en heel leuk om te lezen.
En dat zonder reclame uitingen.
Maar als ik de diverse uitlatingen hier lees over de nieuwse uitgaven wordt ik daar niet vrolijk van.
Heb pas weer de nieuwste uitgave van Bakrutan, clubblad van de Zweedse club, ontvangen.
95 pagina,s dik, grotendeels zwart/wit. Zeer gevarieerde onderwerpen over het heden en verleden. Eenvoudige layout en heel leuk om te lezen.
En dat zonder reclame uitingen.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Geloof me, de hele situatie is net zo frustrerend voor de actieve leden. Ik ga niet langer proberen de situatie te verzachten, dat is mij persoonlijk in het verleden verweten en dat doe ik nu ook niet meer. Er is in deze ook niet te spreken van één hoofdoorzaak, maar van meerdere elementen (erfenissen uit het verleden, onderbemensing, hoog verloop in actieve leden, computerproblemen, slechte communicatie) waardoor er dingen mis zijn gelopen. Dat leden daar bezorgd over zijn en dat dat ergernis opwekt, is heel goed voorstelbaar en daar moet ook ruimte voor zijn. Het is alleen weinig motiverend als je dergelijk onbebouwen taalgebruik naar je hoofd krijgt, terwijl je net een nacht hebt doorgetrokken om de ledendatabase weer draaiend te krijgen.
Nieuwe ledenpassen zijn overigens gisteren aangeboden bij de post. Voor Willeme 1 hebben we twee passen laten drukken. Gewoon omdat we van 'm houden.
Nieuwe ledenpassen zijn overigens gisteren aangeboden bij de post. Voor Willeme 1 hebben we twee passen laten drukken. Gewoon omdat we van 'm houden.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ik ga hier nu geen lange discussie beginnen over de inhoudelijke kant van SB, maar er staan 7,5 pagina aan advertenties in. Een ieder die lang(er) lid is, kan zelf natellen dat dit geen ongewoon aantal is. De SCN heeft en had deze hoeveelheid ook nodig om het clubblad (de grootste kostenpost van de club) op een goede en verantwoordelijke manier te financieren zodat er geld genoeg over blijft van de contributie voor de organisatie van toffe ritten en dergelijken. Veel mensen lijken te vergeten dat ook leuke evenementen een hoop geld kosten. Ongeveer de helft van de contributie gaat naar Saabberichten.Raggare schreef:Ben al een jaartje of 20 lid van De Saabclub. Heb de nieuwe Saabberichten wel ontvangen maar nog niet gezien, hij ligt op mijn thuisadres in Zweden.
En of de Zweedse Saabclub het lukt om 95 pagina's vol te pennen zonder reclame uitingen - leuk om dat te poneren, en ik ben er ontvankelijk voor, maar het zegt me weinig als ik niet weet in welke context dat gebeurt. (aantal betalende leden, budgetbeslag, frequentie, grootte redactie, sociale samenstelling van de redactie, etc etc).
De redactie staat open voor ideeen, bijdrages, etc, die bijdragen tot het aansluiten van de SB bij de wensen van leden.
-
Reub
- Geregistreerd lid
Super, goed nieuws!JanWessel schreef:
Nieuwe ledenpassen zijn overigens gisteren aangeboden bij de post.