Nu weer wachten tot dat ding uit China hier is. Want om in Nederland €30 te betalen voor een identiek ding dat voor €14 uit China komt, doe ik uit principe niet!
CarPC aansluiten? GELUKT!!
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: CarPC aansluiten?
Ik ben er al achter waarom het niet werkt... Ik heb een converter nodig om het signaal van VGA naar Composite te knallen. Een simpel kabeltje werkt niet. Had ik me eerder in moeten verdiepen 
Nu weer wachten tot dat ding uit China hier is. Want om in Nederland €30 te betalen voor een identiek ding dat voor €14 uit China komt, doe ik uit principe niet!
-
AlexJ
- Donateur

videokaart heeft geen composite uit begrijp ik?
wel stuk slechtere kwaliteit dan vga op je scherm direct dan hoor!
wel stuk slechtere kwaliteit dan vga op je scherm direct dan hoor!
-
millerman
- Donateur (3x)

Nope, is maar een simpel PC'tje met ingebouwde videochip. We zien wel hoe het uitpakt, het is ook maar een klein schermpje natuurlijk. Als het niets is, kan ik altijd nog een extra schermpje zoeken! Het is alleen mooier om die Pioneer te gebruiken, omdat die er toch al in zit.
-
AlexJ
- Donateur

dat is waar, ik sprak even uit mijn herinnering en dat ging inderdaad over een veel groter scherm.
grote kans dat het op een car pc scherm een prima kwaliteit opleverd!
houd ons op de hoogte! zoals gezegd zal ik er zelf binnenkort ook aan gaan geloven
grote kans dat het op een car pc scherm een prima kwaliteit opleverd!
houd ons op de hoogte! zoals gezegd zal ik er zelf binnenkort ook aan gaan geloven
-
millerman
- Donateur (3x)

Tuurlijk, dit topic is ook om vast te leggen hoe e.e.a. aangesloten kan worden, doe er vooral je voordeel mee!
-
millerman
- Donateur (3x)

Intussen een video-converter binnen gekregen om het VGA signaal om te zetten naar composiet (tulp). Helaas heb ik de verkeerde gekregen die het net andersom doet. Dus weer even afwachten tot het pakje uit China er is.
Intussen ook het draadloze toetsenbordje met trackball binnen gekregen. Leuk klein dingetje! Werkt prima, wel even oefenen om de muis nauwkeurig te laten bewegen. Meer nieuws als de nieuwe video-converter binnen is.
Intussen ook het draadloze toetsenbordje met trackball binnen gekregen. Leuk klein dingetje! Werkt prima, wel even oefenen om de muis nauwkeurig te laten bewegen. Meer nieuws als de nieuwe video-converter binnen is.
-
millerman
- Donateur (3x)

Gelukt!! De PC draait en het scherm werkt! Zie deze slechte foto als bewijs. Helaas is het beeld niet echt scherp, ik moet nog even op een ander scherm de instellingen goed zetten denk ik.

-
AlexJ
- Donateur

Whooo! Dat ziet er goed uit!
Lekker groot scherm ook!
Zorg dat je de native resolutie van het scherm draait, dat ziet er vaak het beste uit!
Lekker groot scherm ook!
Zorg dat je de native resolutie van het scherm draait, dat ziet er vaak het beste uit!
-
millerman
- Donateur (3x)

Yep, daar moet ik nog even in duiken. Ding staat nu op de kleinste resolutie, als ik het goed zag (maar het is erg wazig) is dat 800x600. Native is 800x480. Misschien even andere drivers proberen, of heb jij nog een goed idee daarvoor toevallig?
-
millerman
- Donateur (3x)

Goed, inmiddels een videokaart binnen die wel aan te passen is. Ik haal zo een PCI riser kaartje op omdat de PCI anders geen ruimte heeft voor de videokaart. Heb ik nog 1 probleem over als het goed is, de aansluiting is een poort met 2 kanalen in 1 poort. Heb ik weer een kabeltje nodig die van de poort 2 losse VGA aansluitingen maakt.
Wat een gedoe, maar goed... Bijna!!
Wat een gedoe, maar goed... Bijna!!
-
AlexJ
- Donateur

say what?de aansluiting is een poort met 2 kanalen in 1 poort. Heb ik weer een kabeltje nodig die van de poort 2 losse VGA aansluitingen maakt.
Je videokaart heeft 1 uitgang (vga waarschijnlijk).
Je scherm heeft 1 vga ingang, en misschien 1 usb.
That's it toch?
-
millerman
- Donateur (3x)

Nope, videokaart heeft een 59/60-pins DVI uitgang. Hierop moet weer een kabel die het opsplitst in 2 DVI of 2 VGA poorten. Die VGA kabel gaat vervolgens in de converter om composiet naar het scherm te sturen.
Lekker omslachtig toch? Als het maar werkt. Als ik een composiet signaal over de VGA poort kan sturen, heb ik de omvormer niet meer nodig. Moet ik me nog even in verdiepen.
-edit-
Zo'n aansluiting dus: http://en.wikipedia.org/wiki/DMS-59" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekker omslachtig toch? Als het maar werkt. Als ik een composiet signaal over de VGA poort kan sturen, heb ik de omvormer niet meer nodig. Moet ik me nog even in verdiepen.
-edit-
Zo'n aansluiting dus: http://en.wikipedia.org/wiki/DMS-59" onclick="window.open(this.href);return false;
-
millerman
- Donateur (3x)

Inmiddels alle onderdelen weer binnen en we gaan vrolijk verder!
Intussen heb ik allerlei overbodige rommel weggegooid van de pc, de videokaart geïnstalleerd en met wat kunst- en vliegwerk heb ik de juiste resolutie te pakken! Zo even in de auto testen, dan daarna T7Suite aan de praat krijgen
Intussen heb ik allerlei overbodige rommel weggegooid van de pc, de videokaart geïnstalleerd en met wat kunst- en vliegwerk heb ik de juiste resolutie te pakken! Zo even in de auto testen, dan daarna T7Suite aan de praat krijgen
-
millerman
- Donateur (3x)

Nondeju! Stomme converter ondersteunt deze resolutie weer niet... Ik word er een beetje moe van.
Heeft iemand nog een oude PCI videokaart met TV-out erop?
Heeft iemand nog een oude PCI videokaart met TV-out erop?
-
AcidStyle
- Geregistreerd lid
zal van het weekend even gaan zoeken voor je, ik denk dat ik er wel ergens eentje in een systeemkast verstopt heb zitten.
gr
William
gr
William