welke bougies SLOTJE
-
xsp1x
- Donateur (4x)

welke bougies SLOTJE
Hi
eerstvolgende dagen ga ik mijn 9-3 lpt t 5 154pk laten tunen naar ongeveer 215 pk's ik zou hem graag eerst nog voorzien van nieuwe bougies en olie , welke type moet ik daar het beste voor gebruiken ??
bougies ,,
olie ,, 5w40 full synt ??
alvast bedankt
Rudi
eerstvolgende dagen ga ik mijn 9-3 lpt t 5 154pk laten tunen naar ongeveer 215 pk's ik zou hem graag eerst nog voorzien van nieuwe bougies en olie , welke type moet ik daar het beste voor gebruiken ??
bougies ,,
olie ,, 5w40 full synt ??
alvast bedankt
Rudi
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: welke bougies voor 9-3 bwj 1999 met T-5 motor
Mobil 1 0 w 40 of mobil 1 5 w 40 full synthetic.
NGK BCPR7ES-11 bougies.
NGK BCPR7ES-11 bougies.
-
brinky
- Donateur

Als je gaat tunen naar een stage 1 of hoger zou ik BCPR8ES-11 doen.
-
inactief
- Geregistreerd lid
ik niet... pas bij 280 pk ofzo 8jes.
Op E85 bij veel PK's gewoon 7's houden.
Op E85 bij veel PK's gewoon 7's houden.
-
brinky
- Donateur

Hmmmm, ik dacht dat het om een LPG-auto ging... maar nu ik de startpost opnieuw lees zie ik dat nergens (meer?) staan.
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
BCPR8ES-11 is pas nodig na stage 3, of bij E85brinky schreef:Als je gaat tunen naar een stage 1 of hoger zou ik BCPR8ES-11 doen.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Met de huidige generatie T7s software liever géén 8 bougies combineren met E85.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
10w40 en vooral 15w40 gaan problemen geven op de lange duur kan het zelfs lijden tot black-sludge of je drijfstang lagers kosten
dus lekker 5w40 houden das precies goed!
en voor we weer een olie discussie gaan krijgen alle blokken die stuk bij mij komen hadden 10w40 of 15w40 er in doe er je voordeel mee of gooi er lekker dikke meuk in en kom er zelf achter!
dus lekker 5w40 houden das precies goed!
en voor we weer een olie discussie gaan krijgen alle blokken die stuk bij mij komen hadden 10w40 of 15w40 er in doe er je voordeel mee of gooi er lekker dikke meuk in en kom er zelf achter!
-
jarno93
- Geregistreerd lid
ik wil zeker geen olie discussie opvlakkeren, maar ik ben blij dat jij (Tanisha) over stag bent. Ik meen me te herinneren dat jij een aantal keer melde dat je opa nooit de olie wisselde en dat dat voor 70.000km prima ging....
nee dus. full synthetic en dun.
nee dus. full synthetic en dun.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
de 5w40 blijft bij mijn 2.0-itje er een jaar in zitten ongeacht het aantal kilometers en dat ligt zo rondt de 60.000 per jaar ik vul alleen bij in de tussentijd
de motor kreeg ik bij ongeveer 200.000 km en staat nu op ongeveer 360.000 toen de motor in de cayenne-rode kwam heb ik deze nog nagekeken en bleek nog kern gezond geheel zonder black-sludge of ander defecten de motor zelf is nooit wat aan gedaan en nog helemaal origineel
de motor kreeg ik bij ongeveer 200.000 km en staat nu op ongeveer 360.000 toen de motor in de cayenne-rode kwam heb ik deze nog nagekeken en bleek nog kern gezond geheel zonder black-sludge of ander defecten de motor zelf is nooit wat aan gedaan en nog helemaal origineel
-
evo
- Donateur (2x)

't mag hier dan wel om een B2x4 gaan maar bij een B2x5 zou ik me toch maar lekker aan de onderhoudsintervallen houden
En eigenlijk bij een de B2x4's natuurlijk ook...
Ik gebruik de "beurt-momenten" er ook altijd voor om het meest evidente nog eens na te lopen. Zo kom je tussen beurten voor minder verrassingen te staan... Maar ging 't niet over bougies?
Zet er eerst maar eens van die goeikope 7-tjes in en bekijk ze goed als ze er weer uit gaan... 6-jes zijn vaak ook nog prima voor licht getunede wagens. Dat was althans bij mij zo...
Succes!
En eigenlijk bij een de B2x4's natuurlijk ook...
Ik gebruik de "beurt-momenten" er ook altijd voor om het meest evidente nog eens na te lopen. Zo kom je tussen beurten voor minder verrassingen te staan... Maar ging 't niet over bougies?
Zet er eerst maar eens van die goeikope 7-tjes in en bekijk ze goed als ze er weer uit gaan... 6-jes zijn vaak ook nog prima voor licht getunede wagens. Dat was althans bij mij zo...
Succes!