Plaatwerk workshop
-
9900
- Donateur

Re: Plaatwerk workshop
Kijk, zo zit je al over de 10. Dus dat gaat de goede kant op 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Beetje reserve is niet erg want de ervaring leert dat uiteindelijk de helft afhaakt
-
maikel_tiel
- Geregistreerd lid
Oké de hoeveelheid mensen die wij nu hebben zou ruim voldoende moeten zijn, leuk.
Hebben jullie nog voorkeuren?
Ik denk dat het een Zaterdag morgen zal gaan worden, dan kunnen de meeste mensen wel.
Wellicht iets afspreken ergens begin april?
2, 9 of 16 april?
Aanvang zal rond een uur of 9.00 zijn en dan denk ik dat we door gaan tot een uur of 13.00, het kan eventueel wel iets langer, maar Dick, zo heet de eigenaar wil liever geen eten hoeven te regelen. Koffie en thee zijn er altijd, ik zal wel zorgen voor wat fris en koekjes.
Ik ben nog alleen niet helemaal uit het programma...
Sapphire had al wel goede voorstellen, die zal ik eens verder uitwerken.
Powerpoint is leuk, maar ik heb daar weinig tot geen mogelijkheden en mijn beamer van het plafond schroeven zie ik niet zo zitten.
De monteur is nog een oldschool monteur, doet niet heel veel met computers
Ik stel voor om een wielrand in te lassen, deels dan. (makkelijk zichtbaar te maken)
Misschien een onderkant van een deur vervangen of stukken in lassen
Iemand nog een dringend voorstel ivm eigen project?
Hebben jullie nog voorkeuren?
Ik denk dat het een Zaterdag morgen zal gaan worden, dan kunnen de meeste mensen wel.
Wellicht iets afspreken ergens begin april?
2, 9 of 16 april?
Aanvang zal rond een uur of 9.00 zijn en dan denk ik dat we door gaan tot een uur of 13.00, het kan eventueel wel iets langer, maar Dick, zo heet de eigenaar wil liever geen eten hoeven te regelen. Koffie en thee zijn er altijd, ik zal wel zorgen voor wat fris en koekjes.
Ik ben nog alleen niet helemaal uit het programma...
Sapphire had al wel goede voorstellen, die zal ik eens verder uitwerken.
Powerpoint is leuk, maar ik heb daar weinig tot geen mogelijkheden en mijn beamer van het plafond schroeven zie ik niet zo zitten.
De monteur is nog een oldschool monteur, doet niet heel veel met computers
Ik stel voor om een wielrand in te lassen, deels dan. (makkelijk zichtbaar te maken)
Misschien een onderkant van een deur vervangen of stukken in lassen
Iemand nog een dringend voorstel ivm eigen project?
-
DiedX
- Geregistreerd lid
Voor mij het meest belangrijke ivm het missen van vervoer: WAAR?! 
-
maikel_tiel
- Geregistreerd lid
TIEL !!!!
De parel van de betuwe, het altijd mooie Tiel...
Ligt super centraal voor het gros van de mensen...
De parel van de betuwe, het altijd mooie Tiel...
Ligt super centraal voor het gros van de mensen...
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik zou de nadruk niet teveel leggen op het lassen zelf, immers (punt)lascursussen kun je op diverse plaatsen volgen (bijvoorbeeld bij Rustbuster in Veenendaal). Wel kun je natuurlijk aangeven waar op te letten bij het lassen van plaats x of y.
Waar ikzelf vooral in geïnteresseerd ben is het op maat maken en vormen van plaatwerk voor Saab en het "kloppen" (deukjes bijv, behoort ook tot de ambacht "plaatwerken"). En dan met plaatjes maken met name stukken die niet door Artaparts geleverd worden. Op die manier heeft de cursus toegevoegde waarde, in plaats van dat je het wiel opnieuw gaat uitvinden of een (of meer) andere cursus(sen) kopiëert/bundelt (even heel cru gezegd). Hoe je een proplasje legt kun je op legio plaatsen leren namelijk, de dingen die ik noem niet (hooguit bij een algemene plaatwerk cursus, die dus niet op Saab afgestemd is).
Maargoed, it's up to you natuurlijk
Waar ikzelf vooral in geïnteresseerd ben is het op maat maken en vormen van plaatwerk voor Saab en het "kloppen" (deukjes bijv, behoort ook tot de ambacht "plaatwerken"). En dan met plaatjes maken met name stukken die niet door Artaparts geleverd worden. Op die manier heeft de cursus toegevoegde waarde, in plaats van dat je het wiel opnieuw gaat uitvinden of een (of meer) andere cursus(sen) kopiëert/bundelt (even heel cru gezegd). Hoe je een proplasje legt kun je op legio plaatsen leren namelijk, de dingen die ik noem niet (hooguit bij een algemene plaatwerk cursus, die dus niet op Saab afgestemd is).
Maargoed, it's up to you natuurlijk
-
Bert van Beek
- Geregistreerd lid
Heren,
ik heb ook wel interesse hoe het beter kan dan dat ik het nu doe met mijn Saabjes
En niet te ver van huis, dan kan ik met mijn straaljager (koosnaam voor de tweetakt) naar Tiel knetteren
Bert
ik heb ook wel interesse hoe het beter kan dan dat ik het nu doe met mijn Saabjes
En niet te ver van huis, dan kan ik met mijn straaljager (koosnaam voor de tweetakt) naar Tiel knetteren
Bert
-
Julius C.
- Geregistreerd lid
Als ik het een beetje op tijd weet (ivm maandrooster en vrij vragen) kan ik eigenlijk wel op elke zaterdag.
Ik vind het sowieso leuk, alles wat ik leer is meegenomen. Wil wel basis van lassen leren als het kan.
Hoor en lees het wel.
Gr. jules
Ik vind het sowieso leuk, alles wat ik leer is meegenomen. Wil wel basis van lassen leren als het kan.
Hoor en lees het wel.
Gr. jules
-
9900
- Donateur

Dan kan ik je altijd nog ophalen, ik woon in Barendrecht en een stukje omrijden is geen probleem.DiedX schreef:Voor mij het meest belangrijke ivm het missen van vervoer: WAAR?!
-
maikel_tiel
- Geregistreerd lid
Als jullie ook melden wat jullie graag zouden leren, indien je een voorkeur hebt dan kan ik een soort van agenda in elkaar zetten en overleggen met de monteur wat het beste uit komt.
een korte uitleg over het lassen, proplassen en de voorbereiding is eigenlijk nooit weg, al wordt je opgedane kennis maar een beetje opgefrist.
Ik kan aardig lassen denk ik, maar wellicht doe ik het al jaren minder goed dan zou kunnen.
Maar ook de manier van uitslijpen, hoe, waar en hoever, hoe bereid je een nieuw deel voor etc etc..
een korte uitleg over het lassen, proplassen en de voorbereiding is eigenlijk nooit weg, al wordt je opgedane kennis maar een beetje opgefrist.
Ik kan aardig lassen denk ik, maar wellicht doe ik het al jaren minder goed dan zou kunnen.
Maar ook de manier van uitslijpen, hoe, waar en hoever, hoe bereid je een nieuw deel voor etc etc..
-
DiedX
- Geregistreerd lid
Top!9900 schreef:Dan kan ik je altijd nog ophalen, ik woon in Barendrecht en een stukje omrijden is geen probleem.DiedX schreef:Voor mij het meest belangrijke ivm het missen van vervoer: WAAR?!
-
peterpaul
- Geregistreerd lid
Ik heb ook wel interesse.
Ik ga ook wel met Sapphire mee. Ben zeer benieuwd naar de techniek van bv uitdeuken of een hoekje uitslijpen en dit namaken.
Denk dat je t ook een beetje klein moet houden als je maar 4 uur hebt. Nadruk hoeft wat mij betreft niet op t lassen te liggen.
Ik ga ook wel met Sapphire mee. Ben zeer benieuwd naar de techniek van bv uitdeuken of een hoekje uitslijpen en dit namaken.
Denk dat je t ook een beetje klein moet houden als je maar 4 uur hebt. Nadruk hoeft wat mij betreft niet op t lassen te liggen.
-
Ray68
- Geregistreerd lid
Goedenavond Maikel,
Lijkt me heel erg leuk en interessant... Voor mij persoonlijk zou zaterdag 16 april a.s. het beste uitkomen...
Ray
Lijkt me heel erg leuk en interessant... Voor mij persoonlijk zou zaterdag 16 april a.s. het beste uitkomen...
Ray