Ah, wat zat er tegen?bennie schreef:Zo, 2 uur en 30 minuten later is het blokje er al weer uit!![]()
900s aero diverse update,s en upgrades.
-
brinky
- Donateur

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Hehehe, doe jij het sneller JW?
-
kalsoi
- Geregistreerd lid
tja, als je iets anders programeerd kan je de bak deels sparen he, en niet volgas in de 1 en 2de versnelling kan ook een boel besparen, althans zo deed ik het
al enige versterking zitten zoals een ander differentieel deksel ofzo ?
al enige versterking zitten zoals een ander differentieel deksel ofzo ?
-
maikel_tiel
- Geregistreerd lid
Wat doet dat diff deksel aan de stevigheid eigenlijk?
Ik lees vaak over versterkte deksels, maar hoe versterk je dan en wat blijft er langer leven?
Ik lees vaak over versterkte deksels, maar hoe versterk je dan en wat blijft er langer leven?
-
bennie
- Geregistreerd lid
Kreeg een paar telefoontjes tussendoorbrinky schreef:Ah, wat zat er tegen?bennie schreef:Zo, 2 uur en 30 minuten later is het blokje er al weer uit!![]()
Het gebeurde in de 4de versnelling bij 5000 toeren. Ik ga eerst even kijken wat er nu kapot is gegaan en dan kijken of het nog te reviseren is met wat beter binnenwerk en de buitenkant een beetje aangepast
Als het goed is moet ik van het vliegwiel een paar mm af laten draaien omdat het anders niet zou passen op de classic. Iemand die dit kan ophelderen??
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Klinkt mij vreemd in de oren eigenlijk, ik dacht dat het 1 op 1 moet passen.
-
kalsoi
- Geregistreerd lid
het correcte paste zo bij mij
het ander type vliegwiel past inderdaad niet, weet nietmeer exact wat er is, ik d8 idd dat het te ver naar de voorzijde kwam
maarja, aanpassen kan ook wrs
het ander type vliegwiel past inderdaad niet, weet nietmeer exact wat er is, ik d8 idd dat het te ver naar de voorzijde kwam
maarja, aanpassen kan ook wrs
-
bennie
- Geregistreerd lid
Nou hij loopt weer hoor!
Nu nog een bak bouwen die het vermogen aan kan....
.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
Heb het ook mogen meemaken........bennie schreef:Nou hij loopt weer hoor!Nu nog een bak bouwen die het vermogen aan kan....
.
Dat ding vliegt naar de 200....en dan in z,n 5 in een paar sec naar de 270
Dat de bak niet explodeerd!!
-
gws
- Geregistreerd lid
De versnellingsbakken zijn destijds gekonstrueerd voor de Saabjes met zo,n 100 PK!
-
kalsoi
- Geregistreerd lid
MISTY schreef:Heb het ook mogen meemaken........bennie schreef:Nou hij loopt weer hoor!Nu nog een bak bouwen die het vermogen aan kan....
.
![]()
Dat ding vliegt naar de 200....en dan in z,n 5 in een paar sec naar de 270(gewoon asociaal eigenlijk)
Dat de bak niet explodeerd!!
agzo, dit vraag om uitleg
wat voor primaier en welke bak zit er dan in, en hoeveel toeren maakt hij als hij 270 gaat ?
-
MISTY
- Geregistreerd lid
7000rpm ongeveer wat ik nog heb kunnen zien.....
-
kalsoi
- Geregistreerd lid
tja daarmee haal je de 270 nog niet hoor, tenzij hij een heel speciaale versnellingsbak combinatie heeft met een primaire 8 en een heele lange bak
mijn classic maakte ook 7100rpm
maargoed, ik wist nogniet dat zijn toerenbegrensing zo hoog lag, en dat alles daarop aangepast is, ivm correcte lambda waarde etc op dat hoge toerental
en voldoende benzinedruk in de benzinerail en dergelijk
mijn classic maakte ook 7100rpm
maargoed, ik wist nogniet dat zijn toerenbegrensing zo hoog lag, en dat alles daarop aangepast is, ivm correcte lambda waarde etc op dat hoge toerental
en voldoende benzinedruk in de benzinerail en dergelijk
-
bennie
- Geregistreerd lid
In deze toeren loopt trionic nooit op lamda tenzij je onder de 0.04 bar inlaatdruk komt. Mijn teller gaat tot 250 en daar loopt hij dik uit. De snelheid van T5Suite en de teller is exact hetzelfde bij elke snelheid. Op de Duitse autobahn laatst een stukje vol door getrapt en in T5Suite gaf hij iets van 265 weer bij 6950 toeren! Natuurlijk zal er wat kilometertellerafwijking zijn en misschien de velgen met banden combi (16 inch met 50 hoog banden) maar maar meer als 20 km afwijking zal het niet geweest zijn.
Dit was wel met 2 bar turbodruk, ik had deze boven de 5000 toeren van 1.8 naar 2 bar gezet om net even wat meer pk,s te krijgen om de maximale toeren te halen in 5de versnelling. Met hogere snelheden ook geen last van slippende koppeling door het afnemende koppel en het rustiger erin laten komen van de turbodruk!
Nu overdrijft Misty wel een beetje en vliegt hij echt niet van de 200 naar de 270 in een paar tellen maar je voelt wel dat hij nog erg lekker doortrekt. Bak is trouwens wel geexplodeerd, 4de versnelling zit geen tand meer op en alle veren liggen ertussenuit!
Ik zal als de bak verbouwt is een keertje een filmpje maken en een dyno laten doen. Heb nu de turbodruk wat terug gedraaid naar 1.4 bar omdat dit mijn laatste bak is en hij het nog even uit moet houden tot mijn andere bak klaar is!
Dit was wel met 2 bar turbodruk, ik had deze boven de 5000 toeren van 1.8 naar 2 bar gezet om net even wat meer pk,s te krijgen om de maximale toeren te halen in 5de versnelling. Met hogere snelheden ook geen last van slippende koppeling door het afnemende koppel en het rustiger erin laten komen van de turbodruk!
Nu overdrijft Misty wel een beetje en vliegt hij echt niet van de 200 naar de 270 in een paar tellen maar je voelt wel dat hij nog erg lekker doortrekt. Bak is trouwens wel geexplodeerd, 4de versnelling zit geen tand meer op en alle veren liggen ertussenuit!
Ik zal als de bak verbouwt is een keertje een filmpje maken en een dyno laten doen. Heb nu de turbodruk wat terug gedraaid naar 1.4 bar omdat dit mijn laatste bak is en hij het nog even uit moet houden tot mijn andere bak klaar is!
-
kalsoi
- Geregistreerd lid
ben benieuwd naar het filmpje
nog steeds de originele turbo koppeling ?
ja, ik zeg niet dat het niet kan dat hij 270 haalt hoor
maar geen idee dat je toerental al verder stond, en je blijkbaar en redelijk lange bak hebt en iets hogere banden dan ik heb
ik ben zelf niet sneller dan 240-250 gegaan met mijn classic omdat ik het onverantwoord vondt, en ongepast met het onderstel, de rubbers in het onderstel waren kapot door het vermogen en de vervangende rubbers, powerflex lag in de koffer dusja
hij was amper op de baan te houden
maargoed, blijkbaar heb jij daar nog geen last van of is het al in orde
ben blij voor jou
nog steeds de originele turbo koppeling ?
ja, ik zeg niet dat het niet kan dat hij 270 haalt hoor
maar geen idee dat je toerental al verder stond, en je blijkbaar en redelijk lange bak hebt en iets hogere banden dan ik heb
ik ben zelf niet sneller dan 240-250 gegaan met mijn classic omdat ik het onverantwoord vondt, en ongepast met het onderstel, de rubbers in het onderstel waren kapot door het vermogen en de vervangende rubbers, powerflex lag in de koffer dusja
hij was amper op de baan te houden
maargoed, blijkbaar heb jij daar nog geen last van of is het al in orde
ben blij voor jou