T5 voor beginners en gevorderden

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
mechel
Geregistreerd lid

Re: T5 voor beginners en gevorderden

Bericht door mechel » wo 09 feb, 2011 20:30

Gert-Jan 44 schreef:oké, dan kan mijn zoektocht beginnen, vermoed dat ze niet erg dik komen...

Bedankt voor je tips
Ebay staat er vol mee vooral de amerikaanse ebay :

http://motors.shop.ebay.com/__?_from=R4 ... ic&_sacat=" onclick="window.open(this.href);return false;

AcidStyle
Geregistreerd lid

Bericht door AcidStyle » wo 09 feb, 2011 20:45

Mocht je interesse hebben ik heb er 4 in totaal kan er best eentje van verkocht worden. Prijsje :?: €75,- :?: ik denk dat dat vrij redelijk is.

gr William

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » do 10 feb, 2011 0:03

Bedankt voor je aanbod William, blijft dit nog even geldig?

Heb helaas deze maand al een voorschot op mijn zomervakantie betaald waar mijn "spaargeld" momenteel naartoe zal gaan.. Ben nog student dus dat "spaargeld" komt niet echt dik :) en dan kan het soms wel op €75 aankomen.

Zodra ik weer wat geld opzij heb kunnen zetten zal ik graag op je aanbod ingaan!

Ach, dan ben ik weer eens zo blij wanneer ik alle spullen in mijn bezit heb en aan de slag kan gaan zeker?! Auto's sleutelen is een dure hobby, gooien ze daar nog eens een belachelijk dure benzine prijs bij bovenop ook ;-|+

AcidStyle
Geregistreerd lid

Bericht door AcidStyle » do 10 feb, 2011 18:44

Hij ligt niet in de weg en hij eet geen brood

Laat maar horen als je over een tijdje wat meer beschikking hebt over liquide middelen :D

gr William

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » vr 11 feb, 2011 15:52

Allemaal,

nog een vraagje, voor de Knock led heb je een pinnetje nodig dat je op de massa draad van je LED soldeerd en naar pin 8 van de ECU laat gaan. Dat specifieke pinnetje, heeft dat dit nummer: Part Number 4354353? Of moet ik een ander zoeken. Is voor een Saab 9-3 my 1999

Ledje en weerstand is helemaal duidelijk. Dat pinnetje is gewoon te bestellen bij de saabdealer dacht ik?

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » vr 11 feb, 2011 16:19

jep, die link had ik gevonden :wink: daar had ik het onderdeel nummer van gevonden. Als dan het onderdeel nummer in gaf op google stond er alleen bij voor 9-5... of tot 1998.. daarom dat ik het niet zeker wist.

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » vr 11 feb, 2011 16:20

Handig om te weten dat de 70 pins ECU connector van een T7 auto precies dezelfde is als die van een T5 auto, alleen de pinbezetting is anders :)

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » vr 11 feb, 2011 16:25

bedankt :)

Ik benoem je bij deze tot T5 voor beginners mentor :wink: hoeveel jaar ben je daar zo al mee bezig Dilemma, als ik dat mag vragen?

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » vr 11 feb, 2011 16:27

:lol:

Al ongeveer vanaf dat ik me registreerde bij saabforum.nl

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » vr 11 feb, 2011 16:30

6 jaar ervaring dan, verklaart al een hele hoop :wink:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 11 feb, 2011 16:36

Gert-Jan 44 schreef:6 jaar ervaring dan, verklaart al een hele hoop :wink:
( p.s. Dilemma is de kerel die het programma wat je nu wil gaan leren geschreven heeft. Hij eet, drinkt en leeft T5 suite. Ik denk dat er buiten de mensen bij Saab zelf niemand is met meer kennis van zaken die Dilemma heeft. En wij, wij hebben de ongelofelijke mazzel dat Dilemma in Nl woont! )

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » vr 11 feb, 2011 16:37

Ik vind het leuk als mensen aan de slag gaan en dan blij zijn met het werk dat ik al gedaan heb zodat ze het wiel niet meer hoeven uit te vinden...

Best quote ever:

"I've got access to SAABs calibration software but i only use yours because it just works better"

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » za 12 feb, 2011 17:06

heb de nodige bestellingen geplaatst! totaal iets van een €8,5 kwijt incl verzendingskosten.

- ledjes
- weerstanden
- houdertjes
- saab pinnetje voor de ECU

Nu even wachten op de postbode :wink:

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » di 22 feb, 2011 23:17

beginnersvraag:

Mag je de ecu gewoon loskoppelen uit de wagen? Of moet dan eerst de batterij afgekoppeld worden?

Bij het terug monteren, moet er dan eerst gewacht worden voor te starten (terug inlezen of zo?) of monteren en rijden?

Bedankt,
Gert-Jan

Plaats reactie