900s aero diverse update,s en upgrades.
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.
De Deka's zijn ook weer in orde;) dus afstellen an vlammen! ofniet 
-
bennie
- Geregistreerd lid
Dekaas gaan morgen gemonteerd worden
. Vandaag ook gezien dat de km teller pas bij een snelheid van 30 opspringt. Na dit euvel verholpen te hebben rijd het een stuk beter omdat trionic nogal afhankelijk is van een goed snelheids signaal!
Mocht het allemaal meezitten met het softwarematige gebeuren dan wil ik ergens in December op de bank om eens te kijken of mijn logs ook overeen komen met die van de bank. Zit alleen nog met de vraag wat er softwarematig veranderd moet worden omdat de B202 nokkenassen scherper zijn dan de T5 nokkenassen. Heb al lopen zoeken naar injector time ect maar nog niet wijzer uit geworden. Heb al wel de Bat correction map hoger gezet om het arm lopen in openloop te compenseren en de VE scaling wel gewoon weer op 20 gezet zoals het hoort te staan in een 2.0R bin en dit loopt goed in open en closeloop.
Mocht het allemaal meezitten met het softwarematige gebeuren dan wil ik ergens in December op de bank om eens te kijken of mijn logs ook overeen komen met die van de bank. Zit alleen nog met de vraag wat er softwarematig veranderd moet worden omdat de B202 nokkenassen scherper zijn dan de T5 nokkenassen. Heb al lopen zoeken naar injector time ect maar nog niet wijzer uit geworden. Heb al wel de Bat correction map hoger gezet om het arm lopen in openloop te compenseren en de VE scaling wel gewoon weer op 20 gezet zoals het hoort te staan in een 2.0R bin en dit loopt goed in open en closeloop.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Al weer een tijdje geleden dus maar even een update!
Intussen de dekaas er al weer een tijdje erop zitten en gisteren de 3 bar mapsensor gemonteerd en de bin aangepast voor de sensor. Helaas slip de 9000 koppeling nu dus eerst even een paar platen zien te scoren die wel het hoge koppel aan kunnen
.
Intussen de dekaas er al weer een tijdje erop zitten en gisteren de 3 bar mapsensor gemonteerd en de bin aangepast voor de sensor. Helaas slip de 9000 koppeling nu dus eerst even een paar platen zien te scoren die wel het hoge koppel aan kunnen
-
kalsoi
- Geregistreerd lid
hopa
ik was eigelijk zo een beetje aan het wachten tot jouw koppeling zou gaan slippen
had ik ook toen ik overstapte op deka's
ik was eigelijk zo een beetje aan het wachten tot jouw koppeling zou gaan slippen
had ik ook toen ik overstapte op deka's
-
bennie
- Geregistreerd lid
Ja bij laag uit de toeren 4de versnelling vloog hij erdoor bij 1.6 bar en 3500 toeren
. Welke koppeling had jij gemonteerd?
-
kalsoi
- Geregistreerd lid
spec 240mm
uiteraard na een lange zoektocht voor het correcte vliegwiel van een 9000 2.3 aero van, ben net vergeten welk bouwjaar, ik d8 dezelde met trionic 5.2
mijn eerste vliewiel was het verkeerde, het goeie gat, bouwjaar klopte, maar blijkbaar een nieuwer model, en de afstand van de krukas tot kant van de kopp plaat klopte niet, duure grap dus
en daarna toch aan de correcte geraakt
en dan de drukgroep dat bij het vliegwiel hoort, en een 240mm spec 6 pad met veren
is best een prijslijke upgrade, maarja
uiteraard na een lange zoektocht voor het correcte vliegwiel van een 9000 2.3 aero van, ben net vergeten welk bouwjaar, ik d8 dezelde met trionic 5.2
mijn eerste vliewiel was het verkeerde, het goeie gat, bouwjaar klopte, maar blijkbaar een nieuwer model, en de afstand van de krukas tot kant van de kopp plaat klopte niet, duure grap dus
en daarna toch aan de correcte geraakt
en dan de drukgroep dat bij het vliegwiel hoort, en een 240mm spec 6 pad met veren
is best een prijslijke upgrade, maarja
-
Sapphire
- Donateur (7x)

9000 (Aero) T5.2 is MY1993 vrijwel zeker
-
kalsoi
- Geregistreerd lid
deels correct
moet van een longblok zijn d8 ik
geen trionic 5, enkel 5.2, of 1 van de oudere generaties (vliegwiel dan)
mijn eerste exemplaar was niet het juiste qua afstand van krukas tot voorzijde enzovoort, kwam van een 9000 aero 1993, met trionic zei de eigenaar, blijkbaar dus t5.5 en de verkeerde
grtz
moet van een longblok zijn d8 ik
geen trionic 5, enkel 5.2, of 1 van de oudere generaties (vliegwiel dan)
mijn eerste exemplaar was niet het juiste qua afstand van krukas tot voorzijde enzovoort, kwam van een 9000 aero 1993, met trionic zei de eigenaar, blijkbaar dus t5.5 en de verkeerde
grtz
-
Sapphire
- Donateur (7x)

ja klopt... ik bedoelde dat 5.2 alleen in my93 is geleverd zover ik weet. maar niet elke 93er heeft 5.2
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Alleen de FPT's en Aero's MY1993 hebben T5.2...
-
bennie
- Geregistreerd lid
Volgens MikeD van saablink moet ik het vliegwiel hebben van een 2.3 turbo 91-93 en de 240mm standaard koppeling. Ik heb nu de 2.0 9000 koppeling erin zitten volgens Mike omdat deze past op mijn orginale vliegwiel.
Kan mooi samen met de bakwissel! Bak explodeerde vandaag!
http://www.saablink.net/forum/performan ... post809857" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan mooi samen met de bakwissel! Bak explodeerde vandaag!
http://www.saablink.net/forum/performan ... post809857" onclick="window.open(this.href);return false;
-
tweemeter
- Donateur

Klote, maar aan de smile te zien heb je het al verwerkt
. Respect voor zo ver gaan, geeft mij steeds weer inspiratie
.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Zo, 2 uur en 30 minuten later is het blokje er al weer uit!
Morgen de bak eronderuit en andere bak weer monteren. 
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Weer een originele bak of een versterkte? Zou toch jammer zijn als je elke paar honderd km een andere bak moet steken