Winterbandenmanie ... the morning after

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
nove mille
Geregistreerd lid

Re: Winterbandenmanie ... the morning after

Bericht door nove mille » vr 24 dec, 2010 12:59

gfgf schreef:Sneeuwbanden of niet, laten we nu gewoon eens accepteren dat het leven een stuk trager gaat als er sneeuw ligt. Doe heel rustig aan, geef elkaar de ruimte in plaats van de snelste te willen zijn of elkaar de maat te willen nemen en blijf thuis als je niet per se weg moet.
Amen to that, brother.

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » vr 24 dec, 2010 13:06

[]ik ben het daar ook heel erg mee eens, en ook ik ben enorm blij met mijn winterbanden, met al deze sneeuw kom ik zonder problemen weg, er zijn momenten dat ook ik wel glij maar dat is veel en veel minder dan met zomerbanden en het is beter onder controle te houden (mede ook met dank aan de door jullie zo afgekraakte TCS :P want die werkt nu perfect :P ) Dat houd allemaal wel in dat het wat veiliger is om op een verantwoorde manier te gaan rijden. Dus niet als een maniak te gaan scheuren want dan helt er niets meer aan. Waar ik me wel enorm aan erger zijn die mensen die op een goed begaanbare weg (zelfs met zomerbanden) tijdens een buitje motsneeuw al 20 km/h gaan rijden omdat ze misschien eens weg zouden glijden... Als je zo bang bent om te rijden blijf dan ajb thuis...

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 24 dec, 2010 13:10

S@@bman schreef:Keerzijde van de medaille is dat mijn vriendin zonet met haar 9-3 in de gracht is gesukkeld.
Aan tractoren geen gebrek hier in de buurt, dus ze werd snel geholpen :P .

Winterbanden of vierseizoensbanden zijn ook al in bestelling want deze uitschuiver was enkel en alleen te wijten
aan zomerbanden die aan vervanging toe blijken te zijn.

Zoiets bedoel je? :D

Afbeelding

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » vr 24 dec, 2010 13:42

melle z schreef:Ah lekker, de hele discussie nog maar een keer! Tot nu toe echter geen nieuwe meningen gelezen....
laat ons nou lekker beetje keuvelen hier jo :lol:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 24 dec, 2010 13:52

discuteer maar een end weg over winterbanden ik kachel lekker door de sneeuw met mijn winterbandjes

heb nog niet een keer vast gezeten wel een paar keer handrembochtjes gemaakt :lol: mooi die sneeuwprak! :wow:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 24 dec, 2010 14:25

Die arme dienders, die moeten ze maar een setje spijkerbanden geven. Die hebben ze ooit afgeschaft omdat de spijkers te veel los schoten en wanneer de sneeuw laag te dun is beschadigen ze ook de asfalt te veel.
Heb gelukkig nog wat golflaarzen liggen, ook met spijkers en modernere met kunststof spijker vervangers, ideaal voor in de sneeuw te lopen :wink:

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » vr 24 dec, 2010 14:28

@ Willeme

Ach, daar heb je toch ook de forums voor ... :wink:

In de tijd dat ik als jonge God in mijn Capri zat en ik met mijn lange haar wapperend in de wind van de voorruit blower, haaks dansend en glijdend mij van A naar B bewoog op 10 jaar oude zomerbandjes, ligt al weer eeuwen achter mij ... :mrgreen:

Schade, nooit gehad in de winter ... 8)

Maar ja, wat voor een winters hebben we laatst gehad ... maar zo te zien zijn ze er weer.

Maar ja, om nu voor al mijn autootjes winterbandjes te kopen ... :shock:

Moet nu weer meer rijden dan vroeger, maar dat houdt ook binnenkort weer op.

Zolang er gestrooid wordt, heb ik op het huidige traject niet echt winterbanden nodig, neemt niet weg dat het slimmer zou zijn.

Ik denk dat ik maar eens een 'winterauto' ga bouwen, zal wel de 900 worden, of de 99 ... :wink:

Plaats reactie