Ik ben op zoek naar gasveren voor mijn kofferbak deksel, ( Saab cabrio 2004 ) ze zijn kapot en het openen gaat wat zwaar. De vraag is zijn deze dezelfde als van een gewone 93 van die tijd, of hebben deze een andere lengte.
Is dit klusje redelijk zelf uit te voeren ?
Waar kan ik ze bestellen ?
bedankt.
Chiel
Gasveren achterklep
-
Herbie
- Geregistreerd lid
Re: Gasveren achterklep
Ze zijn vrij gemakkelijk zelf te plaatsen, een klusje van een half uurtje ( bij een 9.3 van 1998 ), dus bij een latere versie zal dit ook geen zware klus zijn lijkt me. Ze zijn moeilijk te verkrijgen ( tweedehands of sloop ) soms zie je ze wel eens gebruikt aangeboden ook bij een garage. Ik denk dat ze nieuw nu rond de 25 euro zijn per stuk, vraag even bij je garage, het vervangen moet wel lukken,
-
jansen
- Donateur (7x)

De vraag is zijn deze dezelfde als van een gewone 93 van die tijd, of hebben deze een andere lengte.
De Cabrio 9-3 2004 heeft inderdaad gas hulp veren, en de ,,gewone 9-3,, van die tijd heeft geen gasveren maar trekspiraalveren, dus ze monteren gaat een beetje moeilijk, maar ik denk ook niet dat je gasveren slecht zijn ik denk zelf dat je schanieren vast geroest zitten en daarom zo zwaar gaan kijk nog maar eens goed
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Wij hadden hetzelfde probleem met de Caab 9-3 SC uit 2005. Het zijn inderdaad andere veren dan de 9-3 SS heeft. Je kunt ze op internet bestellen. Even de naam en type googelen die vermeld staan op de veertjes. Maar zoals hierboven gesuggereerd, waarschijnlijk zijn ze niet kapot. Was laatst bij Haaima en die gaf aan dat het een veelvoorkomend probleem is bij dit type. Gewoon alle scharnieren even inspuiten en de klep vaak open en dicht doen. Inspuiten een paar keer herhalen. Het zal echter altijd een beetje zwaar blijven aanvoelen.
-
Frans Renard
- Geregistreerd lid
Hallo,Bij mijn 9-3 cabrio was er ook een stuk,heb er een van een Toyota heftruck geplaats.Had onze monteur toevallig liggen.
Dus neem aan dat je ze bij iedere auto onderdelenzaak kunt krijgen.
Dus neem aan dat je ze bij iedere auto onderdelenzaak kunt krijgen.
-
Chiel_2
- Geregistreerd lid
Ik ben de boel gaan inspuiten met WD40 en het lijkt al een stuk beter te gaan !
Bedankt voor de tips !!
Bedankt voor de tips !!