Ervaring met Brantz tripmaster pulsenemer

Saab Historic Rally Team rijdt nationale en internationale klassieke rally’s en promoot de klassieke rallysport in het algemeen en onder Saabrijders in het bijzonder.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 310
Lid geworden op: za 21 jan, 2006 13:04
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Ervaring met Brantz tripmaster pulsenemer

Bericht door bruises » ma 26 aug, 2019 12:09

Heb een Brantz 2s pro op het oog, maar krijg niet helemaal helder wat de beste pulsenemer is. De tripmaster wordt in eerste instantie in een 900 cabrio 1988 (USA import) gebruikt en ik zit me nu af te vragen wat het makkelijkst in te bouwen is?
Een pulsemeter op een as (wielsensor) , op de bak (is dat mogelijk zonder splitters?) of op de kilometerteller (maar moet dan niet het hele dashboard open?
Iemand ervaring?
BAAS neem een racecar neem een SAAB

9-5 estate (2005)
900 caab (1988)
Sonnet II (1968) [project #1]
99 (1984) [project #2]
99 (1982) [werd total loss gereden]
900i (1984) [verkocht]

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur 2014 + 2015 + 2016 +2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 +2018 + 2019
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Ervaring met Brantz tripmaster pulsenemer

Bericht door redmervand » ma 26 aug, 2019 12:23

Mijn Tripmaster is aangesloten op de kilometertellerkabel. Onder de kap doorgeknipt en de connector naar de Tripmaster ertussen gemonteerd.
Heb het overigens laten doen.
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red
Saab 9000 CS my '96 in Java Black

Gebruikersavatar
pianoman
Geregistreerd lid
Berichten: 285
Lid geworden op: do 11 jan, 2007 2:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Ervaring met Brantz tripmaster pulsenemer

Bericht door pianoman » di 27 aug, 2019 23:11

Op mijn 99 is de (Brantz) sensor op de snelheidskabel na een paar jaar vastgelopen en heeft op die manier ook de aansluiting op de bak stukgedraaid.
Toen door Brinky een wielsensor laten monteren, altijd accuraat.
Ben je van plan de tripmeter nieuw te kopen? Bestel dan bij de makers, scheelt heel veel geld: https://www.brantz.co.uk. Je kunt ze ook bellen (bijvoorbeeld om te vragen of je het vóór de KLK kan ontvangen :) ).

Gemakkelijkste sensor is natuurlijk de GPS-sensor. Inmiddels in alle Nederlandse rallies toegelaten. Levert namelijk geen GPS-informatie, maar tikjes voor afgelegde afstand, net als de andere sensoren. Je hoeft niets te installeren, je kan het spul dus in elke auto meteen gebruiken.
Brantz levert een "Plug & Go Brantz International 2S Pro GPS Bundle" voor 360 pond (ex 20% VAT).
96 V4 - 1972
99 EMS - 1973
9000T - 1985
9000i - 1987
9-3T - 2001

Gebruikersavatar
pianoman
Geregistreerd lid
Berichten: 285
Lid geworden op: do 11 jan, 2007 2:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Ervaring met Brantz tripmaster pulsenemer

Bericht door pianoman » di 27 aug, 2019 23:59

Wordt jouw snelheidsmeter eigenlijk mechanisch aangedreven? 900 uit 1988 toch? Bij mijn 1985'er 9000 is het tripmetersignaal electrisch, en afgetapt uit de draad in de linkerdorpel. Net als bij m'n 9-3 trouwens. Dan heb je geen sensor nodig; wel een Brantz verloopstukje.
Allebei gedaan door forummer Jwaterink, de specialist in dit soort dingen.
96 V4 - 1972
99 EMS - 1973
9000T - 1985
9000i - 1987
9-3T - 2001

Gebruikersavatar
bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 310
Lid geworden op: za 21 jan, 2006 13:04
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Ervaring met Brantz tripmaster pulsenemer

Bericht door bruises » di 12 nov, 2019 13:44

dank voor de aanbevelingen, heb alles bij brantz.co.uk besteld, goed service team dat adequaat reageert en met een beetje inventiviteit de pulsenemer op het linkerachterwiel geplaatst. Wielbouten zijn wel flink verschillend, dus heb een 4mm pulsenemer nabesteld omdat ik origineel de 1mm pulsenemer had besteld.
Twee keer mee proefgereden en lijkt allemaal keurig te werken. Heb een metalen deksel gemaakt dat op de uithouders van het deurtje van het handschoenenvakje geplaatst kan worden, dus origineel deurtje eruit, tripmaster plaatje erin, tripmaster erop, stekker erin en gaan :) zo kan de tripmaster er makkelijk uit voor als de cabrio voor gezinsgebruik de weg op gaat......maar eerst dit weekeinde de Viking. Eens kijken of een tripmaster het verschil gaat maken ;) heb er zin an
BAAS neem een racecar neem een SAAB

9-5 estate (2005)
900 caab (1988)
Sonnet II (1968) [project #1]
99 (1984) [project #2]
99 (1982) [werd total loss gereden]
900i (1984) [verkocht]

Plaats reactie