Help, ik heb een Skoda...
-
N207
- Donateur

Help, ik heb een Skoda...
... en mijn mistlampen kunnen niet meer uit!
Het valt me steeds vaker op dat de meeste auto's die overdag met mistlampen aan rijden, Skoda's zijn. Niet eens in combinatie met dim- of stadslichten, maar alleen mistlampen.
Dit heeft er toe geleid dat de kids bij het zien van een Skoda met mistlampen aan steevast roepen: "help, ik heb een Skoda en m'n mistlampen kunnen niet meer uit!"
Niet om Skoda te bashen, maar wordt het in de Skoda-klokkenwinkel dan zo onduidelijk aangegeven dat er iets brandt wat niet hoort te branden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat al deze bestuurders (en dat zijn echt niet allemaal petjes, sjonnies, etc, maar vooral oudere mensen) dit doen om er stoer bij te rijden.
Ik heb sowieso nooit begrepen wat er "stoer" aan is om constant met je mistlampen aan te rijden.
Het valt me steeds vaker op dat de meeste auto's die overdag met mistlampen aan rijden, Skoda's zijn. Niet eens in combinatie met dim- of stadslichten, maar alleen mistlampen.
Dit heeft er toe geleid dat de kids bij het zien van een Skoda met mistlampen aan steevast roepen: "help, ik heb een Skoda en m'n mistlampen kunnen niet meer uit!"
Niet om Skoda te bashen, maar wordt het in de Skoda-klokkenwinkel dan zo onduidelijk aangegeven dat er iets brandt wat niet hoort te branden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat al deze bestuurders (en dat zijn echt niet allemaal petjes, sjonnies, etc, maar vooral oudere mensen) dit doen om er stoer bij te rijden.
Ik heb sowieso nooit begrepen wat er "stoer" aan is om constant met je mistlampen aan te rijden.
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Help, ik heb een Skoda...
Het ziet er nogal achterlijk uit inderdaad. Al helemaal als je alleen je mistlampen aan hebt en niet de rest.
Ik zal er eens op letten, die Skoda's. Goed opgevoed, die kinderen!
Ik zal er eens op letten, die Skoda's. Goed opgevoed, die kinderen!
-
jelger
- Geregistreerd lid
mistlampen kunnen -officieel dan- toch alleen aan i.c.m. de normale verlichting? (dus minimaal parkeer/stadslichtjes aan)
-
verde900
- Donateur

als running daylights schijnt zowat alles te mogen mits de verdere verlichting niet aan staatjelger schreef:mistlampen kunnen -officieel dan- toch alleen aan i.c.m. de normale verlichting? (dus minimaal parkeer/stadslichtjes aan)
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Dat noemt men dagrijverlichting. Het viel me laatst ook al op, volgens mij bij de Superb. Voortaan ga ik ook mooi met stadslicht en mistlampen aan rijden, dan ben ik helemaal hip en groen bezig
Volgende week ga ik dan ook maar eens bellen met de belastingdienst dat ze de rekening van de motorrijtuigenbelasting niet meer hoeven sturen, want die mistlampen zijn natuurlijk veel zuiniger dan xenon dimlicht 
-
turbopilot
- Donateur (7x)

kwam ook een audi tegen met van die ledjes aan, voor de rest brande er niets, zal vw stal zijn
-
N207
- Donateur

Die indruk kreeg ik ook al een beetje.turbopilot schreef:..., zal vw stal zijn
-
ingka
- Donateur (2x)

En wat is dat nou precies ,et die auto's van de vw groep dat er maar 1 mistlamp brandt als ze de hoek doorkomen ?
-
Garrett
- Lid van verdienste
vanochtend reed er zo'n happy-preppy gezinnetje achter me, in hun witte Fabia combi. Heeft de huisvader ook het idee lekker premium mee te doen met de daglichtjes naast de mistlampen aan.
nav dit topic heb ik namelijk even goed in mijn spiegel gekeken. Het viel me op dat -buiten de tenenkrommende burgerlijke situatie- die dagrijlichten gewoon zwak brandende lampjes zijn die náást de mistlampen geplaatst zijn.
nav dit topic heb ik namelijk even goed in mijn spiegel gekeken. Het viel me op dat -buiten de tenenkrommende burgerlijke situatie- die dagrijlichten gewoon zwak brandende lampjes zijn die náást de mistlampen geplaatst zijn.
-
divemonkey76
- Geregistreerd lid
Dat viel me inderdaad ook al op. Ook op de seat modellen zie je 1 mistlamp branden als ze de hoek om gaan. Dat zal wel gekoppeld staan aan het knipperlicht.
Gevalletje van....goh ik kan echt niks zinnigs meer verzinnen.
Gevalletje van....goh ik kan echt niks zinnigs meer verzinnen.
-
1881
- Geregistreerd lid
Maar Skoda maakt en verkoopt wel auto,s en dat doet Saab voorlopig niet.
En wat de verlichting op auto,s betreft. Het maakt mij niks uit hoeveel en wat voor verlichting ze voeren. Zolang ik er maar geen last van heb.
En wat de verlichting op auto,s betreft. Het maakt mij niks uit hoeveel en wat voor verlichting ze voeren. Zolang ik er maar geen last van heb.
-
Garrett
- Lid van verdienste
@1881. Dat doet Audi ook. Maar dat betekent nog niet dat ik hun dagrijlampen mooi moet vinden
Ergo, zure reactie die kant noch wal raakt in dit topic
Ergo, zure reactie die kant noch wal raakt in dit topic
-
N207
- Donateur

Typisch voorbeeld van de vervlakking en "macdonaldisering" van onze samenleving.1881 schreef:Maar Skoda maakt en verkoopt wel auto,s en dat doet Saab voorlopig niet.
En daar wrikt de schoen nu net, ik heb er wel last van. De wetgever heeft mistverlichting niet voor niets verboden bij goed zicht.1881 schreef:En wat de verlichting op auto,s betreft. Het maakt mij niks uit hoeveel en wat voor verlichting ze voeren. Zolang ik er maar geen last van heb.
Positief voorbeeld vind ik overigens de dagrijverlichting van de Ford C-max en Galaxy. Dat zijn beschaafde kaarsjes, het lijkt daar of er een extra kleinere lamp naast de mistlamp is ingebouwd.
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Dag allemaal,
Dagverlichting is verplicht op alle nieuwe voertuigen die op de weg komen in de hele EU vanaf 01.04.2011, of daaromtrent. Of je het nu doet met hele batterijen LED's dan wel een gewone gloeilamp van 21v, tdoeternietoe.
En laat ik nu vorige week met een nieuwe Skoda Superb Station 2.0TDI DSG met alle toeters en bellen hebben gereden van een kennis, het ding rijdt lekker, zit goed en is verdorie beter afgewerkt dan mijn 9-5, veel mooiere materialen .
En dat is pas vloeken in de kerk
En ik denk niet dat ze daar meer dan 10 dagen moeten wachten op de pook - bak verbinding zoals ik nu
Dagverlichting is verplicht op alle nieuwe voertuigen die op de weg komen in de hele EU vanaf 01.04.2011, of daaromtrent. Of je het nu doet met hele batterijen LED's dan wel een gewone gloeilamp van 21v, tdoeternietoe.
En laat ik nu vorige week met een nieuwe Skoda Superb Station 2.0TDI DSG met alle toeters en bellen hebben gereden van een kennis, het ding rijdt lekker, zit goed en is verdorie beter afgewerkt dan mijn 9-5, veel mooiere materialen .
En dat is pas vloeken in de kerk
En ik denk niet dat ze daar meer dan 10 dagen moeten wachten op de pook - bak verbinding zoals ik nu
-
Reub
- Geregistreerd lid
http://www.ad.nl/ad/nl/1423/bizar/video ... land.dhtml
Hier wordt ook het belang van goede verlichting onderstreept
Hier wordt ook het belang van goede verlichting onderstreept