Beste forummers,
Een draadje over mijn Fiat Punto cabriolet uit '95.
Ik heb een vrij kale 's' gekocht met wat werk aan beide portieren. Van een sloper heb ik portieren kunnen kopen met elektrische ramen en cv. Ik heb alles werken gekregen, maar... de raampjes gaan best langzaam. Ik begrijp dat het een bekend probleem is bij puntotjes, maar als ik beide raamschakelaars tegelijk induw gaat het wel erg langzaam. Ik denk dat ik andere plus moet hebben met meer capaciteit (meer amperes). Is de contact plus van de radio een goede of hebben jullie andere opties?
Dit heb ik gedaan.
- Massa aangesloten op originele massa voetenruimte beiderzijds
- Contact plus met originele zwevende zekering aangesloten op contactplus op het contactslot
- Twee aansturingsdraden van de bestuurderskant naar de passagierskant getrokken (goede kwaliteit, voldoende dik)
- De boel afgesteld, gesmeerd en siliconenspray in de raamgeleiders.
Alles werkt dus wel, maar volgens mij kan het sneller.
Bedankt voor het meedenken!
Marcel
Van slingeren naar electrische raampjes
-
Marrrcel
- Geregistreerd lid
Re: Van slingeren naar electrische raampjes
Update; ik heb even overlegd iemand die er meer vanaf weet dan ik, maar dit schijnt zo te horen bij die Puntotjes. Het is natuurlijk ook geen Saab...
-
Marrrcel
- Geregistreerd lid
Graag! Het gaat om de 1e generatie (176).
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Misschien overvloedig, maar éh al overvloedig ingeolied ...
-
Marrrcel
- Geregistreerd lid
Kleine update. Alles was inderdaad grondig ge-siliconen-sprayed. Inmiddels heb ik de ramen via een relais direct op de accu aangesloten, daarop loopt de boel iets beter. Binnenkort de deurpanelen weer loshalen om de boel af te stellen. Ik denk dat daar nog wat winst te behalen valt.