Een Duitser moest een nieuwe Xenonlamp hebben:
Bij de Opel -dealer was dat 293 euro, de Osram Xenanc, topproduct dus wat duurder, aldus de Opel-dealer.
Osram adviesprijs is echter 179 euro, toen die aap uit de mouw kwam had de Opel-dealer het bekende verhaal, we moeten 20.000 onderdelen op voorraad houden, ja dat kost veel geld. Bij dee gemiddelde Saab hebben ze tegenwoordig vrijwel geen onderdelen op voorraad, maar dat mag de prijspret niet drukken
Na wat speuren in het internet, jawel precies dezelfde Osram lamp nu voor 50 euro in dezelfde, in dezelfde GM verpakking.
Maar een vergelijkbare lamp van Philips die kostte slechts 45 euro wederom via het internet.
Zo zie hoe je al met simpele auto-onderdelen in de nek wordt geslagen door een dealer.
Bron: Tagenslicht, een soort Duitse Rader
