Xenon lampjes

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Xenon lampjes

Bericht door carlsson » ma 21 feb, 2011 23:02

Wie dacht dat Saab rijden duur was, bij Opel weten ze ook al raad met de prijzen.
Een Duitser moest een nieuwe Xenonlamp hebben:
Bij de Opel -dealer was dat 293 euro, de Osram Xenanc, topproduct dus wat duurder, aldus de Opel-dealer.
Osram adviesprijs is echter 179 euro, toen die aap uit de mouw kwam had de Opel-dealer het bekende verhaal, we moeten 20.000 onderdelen op voorraad houden, ja dat kost veel geld. Bij dee gemiddelde Saab hebben ze tegenwoordig vrijwel geen onderdelen op voorraad, maar dat mag de prijspret niet drukken :oops:
Na wat speuren in het internet, jawel precies dezelfde Osram lamp nu voor 50 euro in dezelfde, in dezelfde GM verpakking.
Maar een vergelijkbare lamp van Philips die kostte slechts 45 euro wederom via het internet.
Zo zie hoe je al met simpele auto-onderdelen in de nek wordt geslagen door een dealer.
Bron: Tagenslicht, een soort Duitse Rader :lol:

Gebruikersavatar
V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Xenon lampjes

Bericht door V6Aero » di 22 feb, 2011 16:40

Bij de meeste 'xenon rijders' is dit denk ik wel bekend, ik ben er ook één keer ingetrapt met de 9-5 :?

Gebruikersavatar
pieter!
Geregistreerd lid

Re: Xenon lampjes

Bericht door pieter! » do 24 feb, 2011 0:05

Onlangs bij mijn fiat een storing gehad in de xenonverlichting. De linker koplamp viel regelmatig uit. De garage heeft eerst de lamp vervangen, helaas zonder resultaat. Vervolgens hebben ze aan de bedrading zitten rommelen en een trafo vervangen. Uiteindelijk werkt het wel weer. Factuur van de garage: € 480,- :shock: de lamp kostte 180 euro en is waarschijnlijk overbodig vervangen. Wel voor rekening van de leasefirma, maar ik heb het wel gemeld. Als ik dit zo lees heb ik helemaal het idee dat die garage de boel loopt te flessen (een bekend garagebedrijf die ook veel opel doet)...

Gebruikersavatar
katja
Geregistreerd lid

Re: Xenon lampjes

Bericht door katja » ma 28 mar, 2011 9:08

Toevallig ook vorige week gebeld naar de dealer, viel zowat van mijn stoel van de prijs van idd Osram xenons. Ik wist niet dat ze voor zo weinig via internet te koop zijn. Welke zijn beter, Hella of Philips of Osram?
In onze auto moeten xenons met transponder...

Plaats reactie