Renault 25 TD 1986 uit Fr

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
peterpaul
Geregistreerd lid

Renault 25 TD 1986 uit Fr

Bericht door peterpaul » zo 23 jan, 2011 23:54

Gisteren onderstaande wagen uit Frankrijk opgehaald. Was al een tijdje aan het zoeken naar een belastingvrije diesel maar aangezien de Nederlandse prijzen fors hoog zijn maar weer eens over de grens gaan zoeken. Kwam deze op leboncoin tegen met org 158 dkm. Wagen heeft wel wat plekjes en deukjes en was een beetje uitgewoond maar ziet er voor zn bijna 25 jr redelijk uit. Motortje loopt mooi en zeer zuinig (1 op 17 a 18)
Leuk avontuurtje ook weer. Met rugzak en 5 dgn plaat in de TGV en hopen op goede afloop en terugreis. Mn plaat liep om 24 uur vannacht af en ik was om 3 over thuis dus dat was krapjes. Kweet, t is vloeken in de kerk maar had saab een belastingvrij diesel gehad dan was ik daarvoor gegaan maar ja....frankrijk staat voor renault en citroen en die zijn spotgoedkoop daar. Had t ding voor 750 euro :mrgreen: geweldig toch. De komende tijd ff netjes maken en dan dagelijks dieselen. Hier de plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: Renault 25 TD 1986 uit Fr

Bericht door De900C-GAS » ma 24 jan, 2011 0:04

Leuker auto's, heb er ook eentje gehad, een GTS-uitvoering uit 1988, met het latere type front + kont, maar dit exemplaar zou OF een GTD-versie OF een TurboD-versie moeten zijn ,want een TD-versie was een hele kale basis-uitvoering, die geen elektrisch bedienbare ruiten had, geen Centrale-vergrendeling, geen ruitenwisser op de achterruit, al helemaal niet de beschikking over 'Radio Renault, met 6 speakers, waaronder 2tweeters op het dashboard en radiobediening direct achter het stuurwiel en een ander soort bekleding, van een veel goedkoper soort en zo'n 2.1TurboD mag dan, vergeleken met huidige Diesles niet snel zijn, het rijdt fantastisch en ik wens je vele fijne en veilige :O: toe met dit nette exemplaar. :wink:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 24 jan, 2011 0:06

Heb dat dashboard altijd erg fraai gevonden, lekker avantgardistisch 8) Een 25 turbo in Baccara uitvoering... vroeger van gedroomd :wink:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 24 jan, 2011 0:10

Lijkt wel de cockpit van Battlestar Galactica. Nice :wink:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 24 jan, 2011 0:12

Lekker hoor PP, ik kan dit ook wel waarderen. Succes ermee!

Gelukkig heb je nog een 962T dus je blijft wel op het forum (hoop ik) ;)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 24 jan, 2011 0:37

ik weet niet of ik je moet feliciteren.
Bij mijn kameraad hadden ze thuis een Renault garage, ik heb er veel gepoetst, maar nooit 1 gehad.
geen idee hoe dit nu rijdt.
Volgens mij is een 900 classic belastingvrij carburateur lpg uiteindelijk goedkoper. maar desondanks zoals gas het altijd zegt, ik wens je veel veilige en plezierige km toe :O:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 24 jan, 2011 0:54

Een 900 op lpg rijdt 1:8. Als deze renault 1:16 rijdt is dat een factor 2.
Er zit geen factor 2 tussen diesel en LPG meer aan de pomp.

Gave wagen verder hoor. Mooi dashboard ook. Gefeliciteerd PP. Uiteraard kom je er mee op de Wassenaarseslag volgend weekend :lol: .

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 24 jan, 2011 1:37

Als ik die zetels zie krijg ik al zin om een uiltje te knappen.
Ziet er nog aardig uit voor 25 jaar en slechts 750 euro.
Beste een gave bak zo'n R25 en heel ruim en comfortabel.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 24 jan, 2011 9:00

@ jelger; ik kom redelijk in de buurt van 1op10 en we gaan weer naar de zomer, dus lpg zal wel gaan dalen.
Maar dit is het niet alleen.
Een 900 vindt ik gewoon gemakkelijk om zelf in onderhoud te hebben en heb onderdelen genoeg.

maar ja, onbekend maakt onbemind.

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » ma 24 jan, 2011 10:28

Een ding is zeker: als je eenmaal in die zetels plaats hebt genomen wil je er niet meer uit, en de Radio Renault was de benchmark voor auto-audio in die tijd. Ben zelf begin jaren negentig bezig geweest met een 2.7 V6 aut.uit 89 of 90, maar niet rond gekomen met de garage toen, maar een juweel van een auto.

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » ma 24 jan, 2011 13:44

Dank voor de leuke reacties. Heb uiteraard ook wel gedacht aan een belastingvrije 900 op LPG maar doorslag voor mij is het gebrek aan kofferruimte met een gastank en de in vergelijking hogere aanschafprijs in NL voor belastinvrije wagens op LPG.
Tevens had deze wagen een voor zijn leeftijd lage km stand dus was ik snel om.
Zou graag de 9000 op LPG willen houden echter helaas wil mijn ex niet meewerken in de bezoekregeling, waardoor ik genoodzaakt ben om naar alternatieven te zoeken. Een daarvan is goedkoper rijden.
Blijf de 2takt wel houden, die verkopen zou ook alleen maar een tijdelijke oplossing zijn maar zeg nooit nooit.
Showen op de wassenaarseslag gaat nog niet lukken met deze bak daar ie nog niet op NL kenteken staat. Kom dus gewoon met de 9000 of de 2T.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 24 jan, 2011 21:19

Als je het vanuit jou standpunt bekijkt heb je helemaal gelijk, net nog even naar een belastingvrije 900 wezen kijken, maar als ik alles bij elkaar ga tellen kan het er nooit uit.

dus goede keus and, :wink: :O:

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 24 jan, 2011 21:57

Prachtige jaren '80-bak. Veel meer jaren '80 dan zo'n Saab (*duikt weg*), alleen dat dashboard is al onbetaalbaar. Moet je wel even je looks aanpassen.
Afbeelding

Diesel is ook helemaal goed, hoef je niet elke 20 minuten te tanken en die oude olieboten ruiken tenminste nog lekker. 8)

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 24 jan, 2011 22:39

Kan me wel voorstellen dat de dashschakelaars een beetje kraken, zo schuin liggend zijn het ideale stofverzamelaars.

ArjanBlok
Geregistreerd lid

Bericht door ArjanBlok » di 25 jan, 2011 0:00

Leuke auto, zeer charmant. En een slimme koop, dit is rijden voor een prikkie. In Nederland durft met tegenwoordig bizarre prijzen te vragen voor belastingvrije diesels, dan zie je ineens kale Mercedes 190D's voor 2000+ voorbij komen, en de roest zie je al op de foto:-)

Gesloten