Ik ben tijdens het poetsen tegen de nodige steenslagputjes in motorkap en voorscherm aangelopen (gek genoeg veel minder op de kunststof bumpers). Nou heb ik wel eens iets gelezen over lakstiften, druppeltjes aan satéprikkers, laagje voor laagje tot het gaatje vol is, en dan na steeds laten uitharden, vlakschuren en polijsten.
Klinkt allemaal leuk en niet te moeilijk, maar:
- is het werkelijk zo simpel?
- hoe moet je voorbewerken voordat je gaat lakken (bij mij is een zwarte grondlaag zichtbaar)?
- is er een forummer die voor mij de honneurs wil waarnemen als het om schuren en polijsten gaat? het moet er namelijk wel mooier op worden, niet lelijker, en als ik aan de combinatie mezelf/schuren denk, zie ik vooral kale plekken ontstaan.
Wie weet hier raad mee? Kleur is zo-zwart-als-170.
Steenslagputjes: zelf te repareren?
-
gfgf
- Donateur (2x)

Re: Steenslagputjes: zelf te repareren?
Dank willeme 1.
Geinig product, dat zou dus betekenen glad zonder schuren. Ik ga me er eens verder in verdiepen.
Geinig product, dat zou dus betekenen glad zonder schuren. Ik ga me er eens verder in verdiepen.
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Zal ik dan maar heel diplomatiek niets zeggen ?gfgf schreef:zie ik vooral kale plekken ontstaan.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Jaja, spreken is zilver, zwijgen is goud
Maar zie ik het goed, dan betaal je feitelijk € 54,90 voor de 'blob eliminator', want dat spul om voor te bewerken zal een simpele reiniger/ontvetter zijn en een sealant is een sealant. Zo bijzonder lijkt me dat niet. In een brillendoekje, een onbedrukte creditcard en een paar oorsmeerstaafjes kunnen de kosten ook niet zitten. En dan hebben we de lakstift er nog niet bij.
Iemand een idee wat die 'blob eliminator' precies voor goedje is?
gfgf (krent)
Maar zie ik het goed, dan betaal je feitelijk € 54,90 voor de 'blob eliminator', want dat spul om voor te bewerken zal een simpele reiniger/ontvetter zijn en een sealant is een sealant. Zo bijzonder lijkt me dat niet. In een brillendoekje, een onbedrukte creditcard en een paar oorsmeerstaafjes kunnen de kosten ook niet zitten. En dan hebben we de lakstift er nog niet bij.
Iemand een idee wat die 'blob eliminator' precies voor goedje is?
gfgf (krent)
-
mark123
- Geregistreerd lid
Het werkt wel prima hoor die blob eliminator. Echter, jouw methode gaat ook wel werken. Als je maar secuur en grondig te werk gaat.
-
mark123
- Geregistreerd lid
Maar het valt niet meer zo op, die witte puntjes.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Ik zie dat dat blobgoedje ook los te koop is voor € 19,99. Klinkt al interessanter want de rest voegt volgens mij niks toe.
@willeme: dank voor je bemoedigende woorden, misschien eerst maar eens oefenen in de deursponning of onder de motorkap dan
@willeme: dank voor je bemoedigende woorden, misschien eerst maar eens oefenen in de deursponning of onder de motorkap dan