de mooiste
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: de mooiste
Dit wordt een mooi topic. 

De Cadillac V16 (hier een Roadster van Fleetwood). Een auto die net na de beurskrach op de markt kwam en een reactie van Cadillac was op de cilinderstrijd die net een paar jaar gaande was tussen een aantal voorname, Amerikaanse autofabrikanten (o.a. Marmon, Packard en Peerless). Onder de kap zat een prachtige V16 van 7,4liter met 185pk. Jammer van de timing... Alhoewel de auto zo wel synoniem is komen te staan (samen met The Great Gatsby) voor de jazz-era van de jaren '20 en het ongelooflijke verschil in rijkdom dat die tijd kenmerkte. History, made interesting.
@ joachiem

De Cadillac V16 (hier een Roadster van Fleetwood). Een auto die net na de beurskrach op de markt kwam en een reactie van Cadillac was op de cilinderstrijd die net een paar jaar gaande was tussen een aantal voorname, Amerikaanse autofabrikanten (o.a. Marmon, Packard en Peerless). Onder de kap zat een prachtige V16 van 7,4liter met 185pk. Jammer van de timing... Alhoewel de auto zo wel synoniem is komen te staan (samen met The Great Gatsby) voor de jazz-era van de jaren '20 en het ongelooflijke verschil in rijkdom dat die tijd kenmerkte. History, made interesting.
@ joachiem
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Leuk topic Appie! Die 356's zijn intussen serieus geld waard.
Laten we het vooral bij 1 per persoon houden dus niet dat iedereen een complete serie van favorieten gaat posten.
Mijn persoonlijke all-time favoriet, Aston Martin DB5:

Laten we het vooral bij 1 per persoon houden dus niet dat iedereen een complete serie van favorieten gaat posten.
Mijn persoonlijke all-time favoriet, Aston Martin DB5:

-
Henk-Jan
- Donateur

Echt favorieten doe ik niet aan, dan doe ik zoveel ander moois te kort.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
De Maseratie 3500GT is echt niet normaal als je kijkt naar de lijnen
ik vind dit de mooiste auto die ooit ontworpen is....zet er iets anders naast en mijn keuze gaat naar de Maseratie 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Tja... ik vind Saab absoluut een van de geweldigste automerken, maar iedereen heeft denk ik wel een droomauto buiten Saab 
-
Sonab
- Donateur (4x)

Tip: ga eens op een vrije dag naar het Louwman automobiel Museum in Den Haag. Je brengt er met gemak een dag door en weet daarna echt niet meer wat je kiezen moet als mooiste auto! Schitterende collectie!!!
De meeste van de hierboven al genoemde kunststukken staan er overigens ook!
Verder meen ik oprecht dat ik van de jongere klassiekers de SAAB 99 combi en de 900 Red Arrow echt het summum van schoonheid vindt!
De meeste van de hierboven al genoemde kunststukken staan er overigens ook!
Verder meen ik oprecht dat ik van de jongere klassiekers de SAAB 99 combi en de 900 Red Arrow echt het summum van schoonheid vindt!
-
Henk-Jan
- Donateur

Daarom maak ik geen lijstjes.Sonab schreef:Tip: ga eens op een vrije dag naar het Louwman automobiel Museum in Den Haag. Je brengt er met gemak een dag door en weet daarna echt niet meer wat je kiezen moet als mooiste auto!
-
patje007
- Geregistreerd lid
i wishwilleme 1 schreef:patje007 schreef:
de jouwe patje ?
al blijf ik erbij dat ik ooit 1tje zal bezitten , in replica uiteraard (daar ben ik nuchter genoeg in)