Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Bericht
door Tenfour » do 28 okt, 2010 10:57
Gistermiddag in stijl naar het Louwman Museum geweest in Wassenaar. Zeer uiteenlopende collectie automobielen, een aanrader! Ik heb me goed vermaakt met al dat moois. Na afloop toestemming gevraagd om wat 2takt dampen achter te laten bij de ingang voor wat foto's, wat met enthousiasme werd toegestaan. Het starten in de parkeergarage deed al veel nekken verdraaien, erg grappig...
Jammergenoeg staat er geen Saab in het museum, ook wordt Saab nergens genoemd. Hopelijk komt daar ooit verandering in. Wel staan er veel historische Spyker modellen.
http://www.louwmanmuseum.nl/html/start.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Bericht
door De900C-GAS » do 28 okt, 2010 10:59
En nou maar hopen dat er snel
SAAB's in het museum komen te staan.

-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » do 28 okt, 2010 12:57
Ben je eens op de oude locatie in Raamsdonksveer geweest Roger? Zo ja, hoe vond je het in vergelijking met hoe het was?
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Bericht
door Tenfour » do 28 okt, 2010 13:15
Daar ben ik nooit geweest.
Ik had verwacht veel Toyota's aan te treffen, echter heb ik er maar 3 gezien volgens mij. Ik vond de presentatie van automobielen erg goed verzorgd, zowel qua belichting als overgang. Het is geen soort van autorai waar een hal vol staat met auto's, maar je maakt een tour door gangen met interessante exposities. Kunstafdeling was erg interessant omdat het vol stond met race- en rally attributen, de schilderijen aan de muur waren de race aanplakbiljetten uit begin vorige eeuw.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » do 28 okt, 2010 13:18
Was het ook erg druk of viel dat mee?
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Bericht
door Tenfour » do 28 okt, 2010 13:21
Parkeerkelder stond aardig vol met auto's. Qua bezoekers viel het mee... Geen IKEA-achtige taferelen met blèrende kinderen, of treuzelende gezinnen

-
Sapphire
- Donateur (7x)

Bericht
door Sapphire » do 28 okt, 2010 13:27
Begrijp ik goed dat in Raamsdonksveer geen museum meer is? Ik heb vorig jaar de collectie aldaar vluchtig bekeken en zag zeer veel fraais, had echter maar 15 minuten de tijd om het hele museum door te rennen (eigenlijk zonde van het geld). Daar stond ook het enige overgebleven Dudok pompje dat er nog is in NL. Ben benieuwd of dat op de nieuwe locatie ook weer te bewonderen valt. In elk geval ga ik snel een kijkje nemen in Wassenaar.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » do 28 okt, 2010 13:31
Tenfour schreef:Parkeerkelder stond aardig vol met auto's. Qua bezoekers viel het mee... Geen IKEA-achtige taferelen met blèrende kinderen, of treuzelende gezinnen

Gelukkig. Ik ben eens op een snikhete dag met mijn vader naar Raamsdonksveer geweest en toen was er meer personeel dan bezoekers (wat mij erg aansprak overigens).
-
ivo 71
- In memoriam †
Bericht
door ivo 71 » do 28 okt, 2010 13:55
Ik ben wel in R'veer geweest maar nog niet in het nieuwe museum. Zoals Roger het beschrijft lijkt het erop dat ze voor ongeveer dezelfde presentatiewijze hebben gekozen als in R'veer, en trouwens ook in het pand van voor R'veer. Dus tonen in de context van de tijd. Goeie manier wmb. Moet binnenkort ook eens binnenwandelen daar.
Ivo
-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » do 28 okt, 2010 16:31
Tenfour schreef: Qua bezoekers viel het mee... Geen IKEA-achtige taferelen met blèrende kinderen, of treuzelende gezinnen

Ik geef je wel een seintje als ik ga, dan kun je bijtijds wat anders gaan plannen

-
thomkins
- Geregistreerd lid
Bericht
door thomkins » do 28 okt, 2010 20:58
Roger, heeft het museum ook een voor het publiek toegankelijke bibliotheek??
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Bericht
door Baasrijder » do 28 okt, 2010 21:51
Leuk voor een middagje automobielhistorisch vertier, maar naar mijn smaak toch veel te veel Amerikaans spul. Dit werd overigens weer redelijk goedgemaakt met een fraaie Italiaanse race-afdeling.
Maar inderdaad nul Zweeds genoegen

, met uitzondering van een fraaie Kattenrug.