geely

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: geely

Bericht door Sapphire » wo 20 okt, 2010 13:40

Ze kunnen daar gewoon geen auto's bouwen.

Zie ook deze Brilliance:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nzoRdDssL1w[/youtube]

Ai ai !

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: geely

Bericht door Henk-Jan » wo 20 okt, 2010 13:43

Moet je nagaan hoeveel levens SAAB redt door de 9-3 en 9-5 aan BAIC te hebben verkocht.

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: geely

Bericht door Barboer » wo 20 okt, 2010 14:11

Jamaarwellekkergoedkoop! Dus als ze hier op de markt gaan komen zullen ze toch als zoete broodjes gaan

Tenzij de ANWB weer hard gaat gillen, en dat zullen ze wel doen neem ik aan.

De veiligheid van een kartonnen schoenendoos. Echt niet te geloven dat zulke rommel nog steeds wordt gemaakt.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: geely

Bericht door Sapphire » wo 20 okt, 2010 14:23

Zou bijna zeggen dat een 2CV nog veiliger is...

Gebruikersavatar
escort77
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: geely

Bericht door escort77 » wo 20 okt, 2010 14:51

ik ben benieuwd hoe een Saab van pakweg 10 jaar terug zou houden in een test van anno 2010.

Waar ik op doel: lopen ze "gewoon" 10 jaar achter qua botsveiligheid, of is er sprake van een structureel probleem? Ik ben geneigd te zeggen dat het gewoon een kwestie van tijd is voor er goede en veilige auto's uit China komen, vergelijkbaar met Koreanen en Japanners...

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: geely

Bericht door Henk-Jan » wo 20 okt, 2010 16:51

escort77 schreef:ik ben benieuwd hoe een Saab van pakweg 10 jaar terug zou houden in een test van anno 2010.
Zie hier het antwoord.

Zoek eens voor de gein op SAAB of Volvo (en dan op BMW of Citroën).

Gebruikersavatar
Reub
Geregistreerd lid

Re: geely

Bericht door Reub » wo 20 okt, 2010 17:31

willeme 1 schreef:nog weinig van volvo geleerd
vraagt je ook af of volvo zijn veiligheid behoud in de toekomst, wie met pek omgaat ....
Op dit moment loopt in Zweden een wervingsactie om vanuit Volvo 50 man technici naar China te krijgen.
Wellicht voor het bouwen van veiliger auto's.
Of om ze om te scholen tot loempiabakkers, wie weet :wink:

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Re: geely

Bericht door carlsson » wo 20 okt, 2010 17:37

Nou dat valt wel mee, eens semi-frontaal met een 900NG ergens opgeknald, was aardig gekreukeld maar ik kon gewoon uitstappen met een schram op de vinger.
Dat was dus twee Saab-modelen terug in de historie en zo'n 12 jaar geleden. Later reed die auto ook gewoon weer rond na een uitgebreid schadeherstel :wink:
Volgens mij zit een 900 I nog beter in elkaar dan 900 II. Dus die Chinezen lopen gewoon ontzettend achter en gebruiken inferieure staal soorten. Net als vroeger bij de blikken speelgoedauto's uit China :lol: Mag niets kosten, dus het is niets.

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: geely

Bericht door Barboer » wo 20 okt, 2010 18:27

escort77 schreef:ik ben benieuwd hoe een Saab van pakweg 10 jaar terug zou houden in een test van anno 2010.
De ouwe 9-3 van '98 tot '03 doet 4 sterren, volgens mij de 9000 destijds ook. Evenveel als veel moderne auto's van vandaag, en Audi A3/A4 bijvoorbeeld. Al het zweedse spul en Renault grossieren tegenwoordig in vijsterrenveiligheid volgen Euro Ncap. Folksam voegt daar nog een aantal thema's aan toe, en ook dan zijn de Zweden praktisch weer onverslaanbaar.

Gebruikersavatar
Cornell
Geregistreerd lid

Re: geely

Bericht door Cornell » wo 20 okt, 2010 22:02

Zie hier Saab 900 1997 :?

http://www.euroncap.com/tests/saab_900_1997/2.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier Saab 9-3 2000

http://www.euroncap.com/tests/saab_9_3_2000/78.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Garrett
Lid van verdienste

Re: geely

Bericht door Garrett » wo 20 okt, 2010 22:11

Dat de 9-5 (vanaf 1998) de veiligste keuze in z'n klasse is, doet me dan weer goed ;)

Dat de 9-3 dat dan weer niet is, verbaasd me weer...

Gebruikersavatar
Cornell
Geregistreerd lid

Re: geely

Bericht door Cornell » wo 20 okt, 2010 22:29

Het kan nog gekker! :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=CgjtSilW8yM" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jeroen Breuer
Geregistreerd lid

Re: geely

Bericht door Jeroen Breuer » wo 20 okt, 2010 22:58

Dit is ook niet goed voor je gezondheid ;-(+ !!

http://www.autointernationaal.nl/artike ... =16891&n=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Lees vooral goed waarop hij gebaseerd is ;)!

Gebruikersavatar
GUUSarrow
Geregistreerd lid

Re: geely

Bericht door GUUSarrow » do 21 okt, 2010 0:08

Cornell schreef:Zie hier Saab 900 1997 :?

http://www.euroncap.com/tests/saab_900_1997/2.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
wel de slechtste Saab van de laatste jaren die 900NG, 1,5 ster is wel ernstig voor een Saab....

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: geely

Bericht door Henk-Jan » do 21 okt, 2010 7:22

Bij Folksam is de auto inderdaad gemiddeld...

Plaats reactie