De link naar het artikel: http://www.autoweek.nl/autonieuws/15149 ... New-Beetle" onclick="window.open(this.href);return false; .Wat Stéphan Vermeule, voor AUTOweek.nl, over de nieuwe VW NEW Beetle schreef:Autonieuws | Hier rijdt de nieuwe VW New Beetle
7 oktober 2010 | Tekst: Stéphan Vermeulen Print Mail Houd me op de hoogte
Volkswagen vindt het na ruim twaalf jaar tijd voor een nieuwe New Beetle. Die auto
komt in het tweede kwartaal van 2011 op de markt, hier zien we ‘m op hoogtestage in
de Alpen. Het wordt een geheel nieuw model, waarschijnlijk op basis van het huidige
Golf-platform.
Het nieuwe platform voor dwarsgeplaatste motoren van de VW Groep komt te laat voor de nieuwe
New Beetle. In 2012 zal de volgende Audi A3 daar als eerste van profiteren. De nieuwe Kever
krijgen we in het tweede kwartaal te zien, we verwachten de auto rond de zomer van 2011 in de
showrooms. Hoewel het ontwerp nog sterk op dat van de huidige New Beetle lijkt is er toch sprake
van een geheel nieuwe auto. En dat is wel zo logisch als je bedenkt dat de nieuw leven ingeblazen
Kever die we nu kennen uit 1998 stamt en nog gebaseerd is op de VW Golf IV.
Volkswagen heeft zich duidelijk laten inspireren door de VW Ragster. De conceptcar uit 2005, met
een beduidend lager dak. De New Beetle 2011 oogt minder bol dan de huidige.
Je hoeft geen ziener te zijn om het motorengamma van de Kever voor het nieuwe decennium in te
vullen. We zetten in op een 1.4 TSI van 122 en 160 pk bij de introductie en de 2.0 TDI van 140 pk.
Later zullen daar ongetwijfeld ook een 1.2 TSI, een 1.6 TDI en een 2.0 TSI bijkomen.
De nieuwe VW NEW Beetle.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
De nieuwe VW NEW Beetle.
En hehe, wat een verbetrering en dan bedoel ik dat de verhoudingen veel en veel meer in overeenstemming zijn met 'de echte VW Kever', als dat bij de huidige VW NEW Beetle het geval is.

-
De Flok
- Geregistreerd lid
Re: De nieuwe VW NEW Beetle.
Tja, zag het artikel op VAGweek ook al voorbij komen. Ik vraag me af wie er op deze auto zitten te wachten. In mijn ogen compleet overbodig en ook nog eens afschuwelijk lelijk.
-
nacra 93
- Donateur

Re: De nieuwe VW NEW Beetle.
Ik kwam hem ook tegen en wou er een topic over maken maar allemachtig wat is hij lilluk
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: De nieuwe VW NEW Beetle.
Dat is het probleem van een retro-auto. Hoe verder? Retro-auto's zijn het resultaat van kortetermijndenken.
-
patje007
- Geregistreerd lid
Re: De nieuwe VW NEW Beetle.
dan is de huidige toch nog vele mooier 
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Re: De nieuwe VW NEW Beetle.
Iemand refereerde al naar een PT Cruiser en dat zit er niet eens verschrikkelijk ver naast.
-
steirerman77
- Donateur

-
patje007
- Geregistreerd lid
Re: De nieuwe VW NEW Beetle.
ik ben ook best tevreden met de mijne












