Hello,
Mijn schoonmoeder heeft een Rover 416, oftewel technisch een Honda Concerto. Het volgende is er aan de hand:
Je kan de wielen draaien als botsautowieltjes, er zit totaal geen weerstand in het stuur. Het lijkt alsof je gewoon geen stuurinrichting meer hebt, maar de wielen draaien toch echt netjes mee.
Zonder contact reageert het (natuurlijk) onbekrachtigd. Dus kun je voor 99% zeggen dat het aan de stuurbekrachtigingspomp zal liggen.
Maar kan het zo zijn dat een stuurbekrachtiging zo hard overbekrachtigd dat je het idee hebt dat je geen stuurinrichting meer hebt? En wat zouden we kunnen bekijken/testen om te zien wat het probleem precies is?
Is een stuurbekrachtigingspomp op de één of andere manier buiten spel te zetten, zodat er toch (zonder stuurbekrachtiging) met de auto gereden kan worden?
Kapotte stuurbekrachtiging? (overbekrachtiging)
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Re: Kapotte stuurbekrachtiging? (overbekrachtiging)
Ik zou het niet weten
Heeft hij altijd zo fel gestuurd of is dit later gekomen.
Ik heb ooit eens met de Honda (ik dacht Prelude) van mijn neef gereden (Al een goeie 17 tot 19 jaar geleden) en als dat dezelfde servo (jaja ik kan Vlaams
) als op een Honda is er misschien niet zoveel aan de hand.
Die Prelude (
) stuurde ook zeer licht. Ja zo licht dat je moest uitkijken dat je de dijk niet afging als je uitweek voor een tegenligger. Sommige Amerikanen (Ford Mustang) hebben dat ook.
Oh en als je de auto wil proberen zonder stuurbekrachtiging: motor afzetten en uitrollen, wel oppassen dat die niet in het stuurslot valt.
Let wel op dat hij dan NOG zwaarder stuurt dan een auto zonder stuurbekrachtiging aangezien je tegendruk krijgt van de hydrauliek.
Heeft hij altijd zo fel gestuurd of is dit later gekomen.
Ik heb ooit eens met de Honda (ik dacht Prelude) van mijn neef gereden (Al een goeie 17 tot 19 jaar geleden) en als dat dezelfde servo (jaja ik kan Vlaams
Die Prelude (
Oh en als je de auto wil proberen zonder stuurbekrachtiging: motor afzetten en uitrollen, wel oppassen dat die niet in het stuurslot valt.
Let wel op dat hij dan NOG zwaarder stuurt dan een auto zonder stuurbekrachtiging aangezien je tegendruk krijgt van de hydrauliek.