Retro Concept van Holden

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
B235R
Lid van verdienste

Retro Concept van Holden

Bericht door B235R » vr 14 okt, 2005 0:54

Het Australische merk Holden laat op de Australia International Motor Show in Sydney de Efijy Concept zien. Dit spectaculaire studiemodel geeft een vette knipoog naar de Holden FJ die in 1953 op diezelfde beurs is gepresenteerd.

Afbeelding

linkje

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 14 okt, 2005 6:57

Hmm HEFTIG. Ik kan dit wel waarderen.

Net zoals toendertijd De Chrysler Prowler uit kwam. ook zo'n geweldig retro model.
Afbeelding

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 14 okt, 2005 8:37

Ik vind de Holden echt leuker....Erg Fraai.
Klassieke rondingen met up to date technology. Wat wil je nog meer.....(Ik wil mijn ouwe Classic wel vol met de techniek uit de 9-3 SE :roll: )

Wat meer foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » vr 14 okt, 2005 10:33

Holden zat toch in de GM-groep met enige Vauxhall/Opel-achtige creaties?
Als dat nog zo is en Saab blijft onder GM-vleugels (vogelgriep?) dan is nog een badge-engineered :oops: Saab toch ook mogelijk :? .
Hoe noemen we deze dan? de 9-..
Als het met een :wink: naar de Holden FJ uit 1953 is zou het wel leuk staan naast een Saab 92 8) . (productieperiode 1949-1956)
Dus toch een Saab onderwerp dan.. :-S+
Zou Saab ooit nog zulke leuke studies mogen/kunnen doen?
Cornell :O:

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » vr 14 okt, 2005 10:45

Geweldig! En het thundercats-look-a-like logo van Holden maakt het helemaal af! 8)

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » vr 14 okt, 2005 10:55

Niet mijn stukje taart,vind het niet wat,te kitscherig en te "elvis".

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 14 okt, 2005 11:13

nacra 93 schreef:Niet mijn stukje taart,vind het niet wat,te kitscherig en te "elvis".
Welnee....Helemaal niet te "Elvis". Was het wel "Elvis" dan hadden er meer spitse vinnen en dito raketneuzen opgezeten. Ik vind het een mooi afgerond geheel. Toegegeven; ik had hem liever zwart gehad.....

robertw

Bericht door robertw » vr 14 okt, 2005 12:10

was er laatst niet een Holden bij Top-Gear met een enorme Viper motor er in?

/rw

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 14 okt, 2005 13:19

Ik hou hier helemaal niet van. Wekt de indruk dat je niet creatief genoeg bent om een nieuwe trend te setten en daarom maar een oud model opleukt.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 14 okt, 2005 13:26

de retro hype is toch alweer op zijn retour? wat doet Holden/GM dan met dit? achter de feiten aanopen :P

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 14 okt, 2005 13:33

Oosthoek schreef:Ik hou hier helemaal niet van. Wekt de indruk dat je niet creatief genoeg bent om een nieuwe trend te setten en daarom maar een oud model opleukt.

Nou, das nogal kort door de bocht. Tis maar net op welke manier je het doet.
Soms is de remake leuker dan het origineel. Soms niet.

Ik vind het wel een fraai model, dat moge duidelijk zijn.. :wink:

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » vr 14 okt, 2005 13:46

Oosthoek schreef:Ik hou hier helemaal niet van. Wekt de indruk dat je niet creatief genoeg bent om een nieuwe trend te setten en daarom maar een oud model opleukt.
Soms mee eens, soms niet. Veel van die "retro designs" refereren naar naar vervlogen tijden, tijden die ook ook niet terug gaan komen.

Term "retro" kan ook kan in mijn optiek misplaatst gebruikt worden voor iets wat simpelweg een archetype is.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 14 okt, 2005 13:56

retro appeleert aan nostalgie. nostalgie is wat veel mensen (denk aan vergrijzing) aanhangen... vroegah was altijd alles beter... zeker in deze "donkere tijden" :roll:

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » vr 14 okt, 2005 14:09

De wintertijd is nog niet begonnen en zo donker is het toch niet :D

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 14 okt, 2005 14:21

doktorevil schreef:Klassieke rondingen met up to date technology. Wat wil je nog meer.....
Vind em ook super.........voor wie dit soort auto's leuk vindt,.....kijk eens naar "Rides" op discovery channel.

Plaats reactie