Antwerpen verzuipt in .......
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Antwerpen verzuipt in .......
In de benzine,kan dan nu de prijs miss naar beneden ?
Antwerpen heeft overschot aan benzine ANTWERPEN (AFN) -
De Antwerpse raffinaderijen hebben een overschot aan benzine. De oliebedrijven produceren 4,5 miljard liter die ze nauwelijks nog kwijt kunnen.
De productie van benzine is amper terug te schroeven. Bij de productie van diesel komt ook steeds benzine vrij; aan deze verdeelsleutel valt weinig te doen.
Amerika
Tot voor kort konden de Europese raffinaderijen hun benzine nog exporteren naar de VS. Maar dat gaat bijna niet meer. Het brandstofverbruik in de VS loopt terug, terwijl ook daar diesels oprukken.
De Belgische oliesector vraagt de overheid om lagere belastingen op benzine. Als dat niet lukt, wil deze hogere belasting op diesel
Antwerpen heeft overschot aan benzine ANTWERPEN (AFN) -
De Antwerpse raffinaderijen hebben een overschot aan benzine. De oliebedrijven produceren 4,5 miljard liter die ze nauwelijks nog kwijt kunnen.
De productie van benzine is amper terug te schroeven. Bij de productie van diesel komt ook steeds benzine vrij; aan deze verdeelsleutel valt weinig te doen.
Amerika
Tot voor kort konden de Europese raffinaderijen hun benzine nog exporteren naar de VS. Maar dat gaat bijna niet meer. Het brandstofverbruik in de VS loopt terug, terwijl ook daar diesels oprukken.
De Belgische oliesector vraagt de overheid om lagere belastingen op benzine. Als dat niet lukt, wil deze hogere belasting op diesel
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: Antwerpen verzuipt in .......
Wanneer zijn wij hier aan de beurtnastydrive schreef:
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
En wat ik mij dan ook afvraag, niet alleen omdat ik zelf die brandstof gebruik: Hoe zit het met L.P.G. die gemaakt wordt door 'restgassen' van de productie van aardolieproducten zoals benzine en Diesel?? 
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Tank al vaak benzine in België, is daar wat goedkoper, veelal tussen de 10 en 15 cent, zeker 98 RON, maar misschien een goed idee om die accijns op benzine eens flink te verlagen, zijn tegenwoordig toch de minst vervuilende wagens, een moderne benzineversie. Tevens geen last meer van ellende met dieselpompen, EGR en wervelkleppen en eventuele roetfilter, laat staan al dat gezeur met die gasbom in je auto, waar je ook om de haverklap mee aan de pomp staat.
Daarnaast gaat een getunde diesel veelal problemen geven en een getunde benzine versie juist niet.
Die CO2 dat maakt ook niet zoveel uit, kunnen ze beter een katalysator onder onze veestappel hangen, die windende koe produceert meer CO2 als menige auto
Daarnaast gaat een getunde diesel veelal problemen geven en een getunde benzine versie juist niet.
Die CO2 dat maakt ook niet zoveel uit, kunnen ze beter een katalysator onder onze veestappel hangen, die windende koe produceert meer CO2 als menige auto
-
Davione
- Geregistreerd lid
Straks eens langst de raffinaderijen rijden of ze mijne bak eens willen volgooie 
-
millerman
- Donateur (3x)

Waarom daar langs rijden als je het zelf verkoopt 
-
paulzee
- Geregistreerd lid
In Belgie rijdt bijna iedereen diesel gezien je daar net zo weinig wegenbelasting voor moet betalen als voor benzine, door de km heffing plannen (CO2 etc) zou dat in NL ook zo zijn gegaan denk ik, nu maar op nieuwe plannen wachten.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Daarnaast stoken de Belgen ook nog vaak hun verwarming op mazout, dat komt in Nederland vrijwel niet meer voor. Als die geen speciale (fiscale) kleur had kon je hem ook in je dieselauto kiepen 
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Afgelopen maandag net over de grens getankt bij Hulst, Euro 98 scheelde 20 cent!!! met normale BP-Ultimate wat ik normaal altijd tank.
Ja dan rijd ik wel even 5 km om.
Ja dan rijd ik wel even 5 km om.
-
nastydrive
- Donateur (2x)

@ taaffert wat heb je betaald per liter
In Knokke betaal je bij de OCTA 1,36 euro 95
In Knokke betaal je bij de OCTA 1,36 euro 95
-
Jeroen Breuer
- Geregistreerd lid