De mooiste route van NL/Belgie om met je Saab te cruisen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
boukens
Geregistreerd lid

De mooiste route van NL/Belgie om met je Saab te cruisen

Bericht door boukens » ma 10 mei, 2010 20:24

Het idee voor dit topic kreeg ik zojuist, toen ik heerlijk even een stukje ging toeren met mijn turbo'tje. Onder het genot van de lekkere nummers van John Mayer, en soms het aangename geluid van een fluitende turbo ertussen door, draaide ik 'De' weg op.
Het begon te tintelen toen ik van de Woestduinlaan te Doorn de Oude Arnhemse Bovenweg linksaf opdraaide. een ondergaande zon, door de mooie bossen van gemeente Utrechtse heuvelrug, heerlijke bochtige weggetjes waar je niet door hoeft te trappen om leuk te kunnen rijden. Soms even in ze tweede versnelling de duw van de turbo voelen, maar niet boven de 60 Km/u.
Aangekomen bij de kruising van de Arnhemse Bovenweg en de Traay zou ik normaal linksaf de Traay op moeten, maar een gevoel zei me dat ik maar is naar rechts moet, verder de Traay op. Ik ging op m'n gevoel af, en daar heb ik geen spijt van! wat een weg, die Traay en later de Traayweg. Al snel ging de radio een tikje zachter en nam het geluid van de turbo toe, wat eigenlijk net zo lekker klinkt! Deze weg ben ik afgereden tot de Zeisterweg, daar ben ik omgekeerd en heb dit nog een keertje dunnetjes overgedaan.

Na dit ritje besefte ik me weer wat voor heerlijke auto het blijft! Er gaat soms veel geld inzitten, maar met dit soort moment besef ik me dat het allemaal dubbel en dik waard.

Dit wilde ik graag even delen met jullie, en als je in de buurt van Utrecht woont raad ik je deze route zeker een keertje aan! De ultieme Saab route voor mij.

Nu is mijn vraag aan jullie, als jullie zin hebben om een stukje lekker te cruisen, welk route pakken jullie dan?

Met vriendelijke groet,

Alex

Garrett
Lid van verdienste

Re: De mooiste route van Nederland om met je Saab te cruisen

Bericht door Garrett » ma 10 mei, 2010 20:34

Ik heb deze route éénmaal met de motor gereden, en éénmaal met de Peugeot Cabrio.

Een aanrader!

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 43951&z=10" onclick="window.open(this.href);return false;

boukens
Geregistreerd lid

Bericht door boukens » ma 10 mei, 2010 20:43

@Fleche rouge
Ben helemaal vergeten om Belgie in de titel te zetten! :o mijn excuses aan de Belgische afvaardiging op het forum;)
Zal 'm gelijk editen.

Bedankt voor je input trouwens. als ik een keer in de buurt ben zal ik mezelf er waarschijnlijk niet van kunnen weerhouden om een stukje mee te pakken.

Mvg,

Alex

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 10 mei, 2010 20:44

Van Baflo naar Stad, over Onderdendam.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 10 mei, 2010 20:47

72sonett3 schreef:Van Baflo....
Bekende plaats waar mijn broer en zijn vrouw een korte tijd hebben gewoond, ruwweg tussen (de stad) Groningen en de Waddenzee, net ten noorden van Winsum. :wink:

DaVinz
Geregistreerd lid

Re: De mooiste route van NL/Belgie om met je Saab te cruisen

Bericht door DaVinz » ma 10 mei, 2010 21:42

hoop dat dit topic beter gaat lukken dan de mijne :oops:

viewtopic.php?f=16&t=76604&p=897137" onclick="window.open(this.href);return false;

mijn route langs het markermeer:
http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... =UTF8&z=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 10 mei, 2010 22:03

boukens schreef:@Fleche rouge
Ben helemaal vergeten om Belgie in de titel te zetten! :o mijn excuses aan de Belgische afvaardiging op het forum;)
Zal 'm gelijk editen.

Bedankt voor je input trouwens. als ik een keer in de buurt ben zal ik mezelf er waarschijnlijk niet van kunnen weerhouden om een stukje mee te pakken.

Mvg,

Alex
De route is gewoon in Nederland hoor ;) Heerlijke Maas-en-Waal-route van Waalwijk tot Nijmegen!

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » ma 10 mei, 2010 22:40

Mocht je de kans krijgen: Marbella-Ronda (A-397) in Zuid Spanje...

Anders in NL: Lekker cruisen over de dijken, helaas tegenwoordig erg veel drempeltjes, maar blijft lekker, zo van Ameromgen naar Wijk bij Duurstede, of van Ingen naar Maurik...Ochten richting Tiel.....

boukens
Geregistreerd lid

Bericht door boukens » ma 10 mei, 2010 22:59

@DaVinz
Sorry, ik had nog gezocht maar ik kon niet echt iets vinden wat hierop lijkt. mijn excuses:)

@Fleche Rouge
Ja, ik had de route goed bekeken op Google Maps ( wat een uitvinding trouwens! )zag er ook lekker bochtig uit! maar er zitten genoeg belgische leden op het forum, en ik ben ook wel erg benieuwd waar je in Belgie lekker kunt toeren. dus zodoende heb ik Belgie erbij gezet:)

@Blafwoef
Hmm, Wijk bij duurstede is lekker dichtbij vanaf Driebergen, dus misschien dat ik die route woensdag middag even lekker pak!:D

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » ma 10 mei, 2010 23:01

boukens schreef:..wat een weg, die Traay en later de Traayweg. Alex
Zeker, gisteren nog wat roze wielrenners overheen gefietst - sla voortaan eens af richting Austerlitz, drink wat bij de Jonckvrouw en vraag je af hoe een meeting op dat mooie zonovergoten dorpspleintje zou bevallen ... voor andere/nieuwe routes, kijk eens oostwaarts, richting Overberg, Woudenberg en daar tussen in - of zuid richting Wijk bij Duurstede, via Langbroek(erveen) e.d.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 10 mei, 2010 23:20

boukens schreef: @Fleche Rouge
Ja, ik had de route goed bekeken op Google Maps ( wat een uitvinding trouwens! )zag er ook lekker bochtig uit! maar er zitten genoeg belgische leden op het forum, en ik ben ook wel erg benieuwd waar je in Belgie lekker kunt toeren. dus zodoende heb ik Belgie erbij gezet:)
Het laatste stukje (de Waalbanddijk tot Nijmegen) is de spreekwoordelijke kers op de taart :green_gift:

Plaats reactie