nieuwe generatie campers

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
hel1
Geregistreerd lid

Re: nieuwe generatie campers

Bericht door hel1 » di 27 apr, 2010 14:11

ze doen maar, ik slaap liever in een goede tent

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 27 apr, 2010 14:14

Kamperen.......ik blijf liever thuis.

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » di 27 apr, 2010 14:20

ja inderdaad geef mij dan maar de saab 9000 en een goede tent en ik vermaak mij ook prima :D

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » di 27 apr, 2010 17:01

Ik zie dit als variant op het idee van de Toppola. En dat is ongetwijfeld weer geïnspireerd door de amerikaanse pick-up truck waar je een polyester opbouw op de laadbak kunt plaatsen. Niet veel nieuws onder de vakantiezon dus.

hel1
Geregistreerd lid

Bericht door hel1 » di 27 apr, 2010 17:39

het is ook niet nieuw, er is een hele serie van die slakkenhuizen ontwikkeld in de loop der jaren, en de enige die ik wèl zie zitten (voor zover ik dat nu voor de geest kan halen) is zo'n tent op een landrover. hoewel een trabant met zo'n harmonica op het dak wel een hoog buurman-en-buurman gehalte heeft en daardoor ook wel grappig is.

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » di 27 apr, 2010 17:53

Grote nadeel van dit soort oplossingen is dat je geen mogelijkheid hebt om binnen te zitten als het eens regent of je moet een partytent meenemen. Bij deze heb je dan ook nog zeer beperkte bagageruimte. Fietsen kunnen alleen mee met een drager op de trekhaak en je rijdt het hele jaar met de "skibox" rond en verstookt onnodig brandstof.
Verder het nadeel van bijna iedere camper: als je een paar dagen op een plek wilt blijven heb je geen vervoer, of je moet je hele zooi weer in gaan pakken.
Als je toch al een auto hebt en weinig eisen aan je kampeermiddel stelt, kun je beter voor 1000-2000,- een caravan of een vouwwagen kopen. Het einige nadeel is je max. snelheid, maar als het goed is heb je op vakantie geen haast. Daarnaast denk ik dat je met deze auto met extra gewicht door de ombouw en de box op het dak ook niet veel harder dan 100 kunt rijden.

hel1
Geregistreerd lid

Bericht door hel1 » di 27 apr, 2010 18:24

dus: een comfortabele snel op te zetten tent naast je fijne saab

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » di 27 apr, 2010 22:09

waar ga je de tank dan leggen?

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » wo 28 apr, 2010 9:25

Ben benieuwd of je inderdaad voor een kwarttarief deze auto kan houden, zie inrichtingseisen voor campers belastingdienst

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 28 apr, 2010 11:10

dat kwarttarief gaat een moeilijk verhaal worden daar was ik ook al achter gekomen

ze werken tegenwoordig met een fiscaal blok en das een groot struikelpunt op een auto om te bouwen tot camper en een kwarttarief te krijgen

das het zelfde gezeur als toen met grijs kenteken

maar die dacia is zeker een gaaf ding ik zou er best wel 1 willen hebben :mrgreen:

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 29 apr, 2010 8:41

Voor NL zullen ze wel een hefdak versie leveren

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 29 apr, 2010 15:51

geniaal!
Dacia maakt auto's waar bepaalde mensen heel erg hard op zitten te wachten (een nieuwe camper met hefdak voor 15k ?!) en dat doen ze erg slim.

Daarom vind ik Dacia's en mensen die Dacia's rijden niet per definitie nitwitten. Ja, heb er zelfs een beetje een zwak voor. Dit bevestigt dat weer eens. Volgens mij ben ik daarin niet de enige.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 29 apr, 2010 15:56

Ik zag van de week die Dacia Duster rijden wel een kek ding

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 29 apr, 2010 16:29

Tja, je hebt altijd van die mensen die minimalistisch denken. Een nieuwe en slimmere ijzersterke aanbieding is de Fiat Punto Evo en Grande met 1.3 Multi-jet 16 v eco-turbodiesel. WB en BPM vrij, verbruik rond de 3,6 liter per 100 km. Schopt er toch nog 85 pk en 200 Nm uit. Slapen doe ik dan wel in een hotel :lol:

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » do 29 apr, 2010 16:33

ik vindt de Duster bepaald geen verkeerde wagen hoor , Sandero is ook ok net als de Logan stationwagen .

Plaats reactie