Volvo bijna 8 x klokje rond
-
katja
- Geregistreerd lid
Volvo bijna 8 x klokje rond
Volvo bijna acht keer klokje rond
Een echtpaar in België rijdt in een Volvo met 767.350 kilometer op de teller. De auto is twaalf jaar oud en veel kosten hebben de man en de vrouw van 67 jaar er niet aan gehad.
Wel hebben ze na 610.000 kilometer de koppeling laten vervangen, omdat die versleten was, zeggen ze in Het Belang van Limburg. Het stel rijdt al twaalf jaar met de Volvo.
Dagelijks maakten ze ongeveer 200 kilometer op en neer naar hun werk. Deze week gaan ze met pensioen. Ook daarna blijven ze hun oude Volvo gewoon gebruiken.
ik teken er ook voor!
Een echtpaar in België rijdt in een Volvo met 767.350 kilometer op de teller. De auto is twaalf jaar oud en veel kosten hebben de man en de vrouw van 67 jaar er niet aan gehad.
Wel hebben ze na 610.000 kilometer de koppeling laten vervangen, omdat die versleten was, zeggen ze in Het Belang van Limburg. Het stel rijdt al twaalf jaar met de Volvo.
Dagelijks maakten ze ongeveer 200 kilometer op en neer naar hun werk. Deze week gaan ze met pensioen. Ook daarna blijven ze hun oude Volvo gewoon gebruiken.
ik teken er ook voor!
-
Frans1
- Geregistreerd lid
Re: Volvo bijna 8 x klokje rond
IS erg netjes.
Welk model was dit? de 850? Die 5 cilinders, met name die zonder turbo, zijn inderdaad sterke/duurzame blokken. Zeker als je er een beetje zuinig op bent.
Maar ik kan me herinneren, dat er in de autoweek ook een keer een meneer stond met een Saab 95 die 680.000 km gelopen had( op gas)
zonder noemenswaardig grote problemen.
Welk model was dit? de 850? Die 5 cilinders, met name die zonder turbo, zijn inderdaad sterke/duurzame blokken. Zeker als je er een beetje zuinig op bent.
Maar ik kan me herinneren, dat er in de autoweek ook een keer een meneer stond met een Saab 95 die 680.000 km gelopen had( op gas)
zonder noemenswaardig grote problemen.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

De 5-cilinder 20V blokken zijn idd oer en oer sterk.
Maar... check dit maar eens: http://www.autoblog.com/2007/10/26/man- ... -million/2" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar... check dit maar eens: http://www.autoblog.com/2007/10/26/man- ... -million/2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
verde900
- Donateur

het ging om een 12 jaar oude V70 diesel, dat was zo'n 2,5 Audi diesel
-
Thom
- Donateur

over klokje rond gesproken: weet iemand waar de lijst met kmstanden van het forum te vinden is? Ik zoek mij rot ....
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Zit in de categorie 'werk aan de forumwinkel'
Extra's:
-de kilometerstanden lijst terugplaatsen
-de fotogalerij inbouwen
-
Frans1
- Geregistreerd lid
Dat is inderdaad helemaal ontzagwekkend veel (Miles nog wel) En dat voor een auto uit dat bouwjaar.Sapphire schreef:De 5-cilinder 20V blokken zijn idd oer en oer sterk.
Maar... check dit maar eens: http://www.autoblog.com/2007/10/26/man- ... -million/2" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Vraag me alleen af of dat met de originele motor is (al dan niet gereviseerd). Het is inderdaad abnormaal veel km, maar die Saab 900 reed 1 miljoen mijl met het originele blok, dat is helemaal een prestatie imho. Ik vermoed dat die Volvo met 3 miljoen mijl wel een of meerdere keren gereviseerd is, kan bijna niet anders...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Met een woon-werk afstand van 200 km, dat is wel de ideale situatie voor een motor. Met de opgevoerde diesels van tegenwoordig wordt dat wat moeilijker, er is gekozen voor een wat zwaardere belasting ten koste van de levensduur. Opzich geen vreemde keuze, want zelden rijdt de eerste eigenaar meer dan 150.000 km met zijn auto, dat wordt het tijd voor wat nieuws
Dat soort verhalen kloppen vaak ook niet helemaal daarvoor zitten er teveel slijtage onderdelen aan een auto.
600.000 km met één koppeling dat zegt genoeg over de rijstijl en de route, zeker een flink stuk autobaan elke dag en een zeer rustige rijstijl
600.000 km met één koppeling dat zegt genoeg over de rijstijl en de route, zeker een flink stuk autobaan elke dag en een zeer rustige rijstijl
-
verde900
- Donateur

een SAAB met 3 miljoen mijl zal zonder twijfel ook een of meerdere keren gereviseerd zijn, en?Sapphire schreef:Vraag me alleen af of dat met de originele motor is (al dan niet gereviseerd). Het is inderdaad abnormaal veel km, maar die Saab 900 reed 1 miljoen mijl met het originele blok, dat is helemaal een prestatie imho. Ik vermoed dat die Volvo met 3 miljoen mijl wel een of meerdere keren gereviseerd is, kan bijna niet anders...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Wie graag met een 5 cylinder diesel rijdt, in de nieuwe V60 komt er weer een 2,4 liter biturbo met 205 pk / 420 Nm top 235 km/u en een tammere variant 163 pk/400 Nm top 220 km/u. De V60 Stationcar is ook al te bewonderen op http://www.autobild.de" onclick="window.open(this.href);return false;
-
verde900
- Donateur

die 205pk bi-turbo diesel is er al een jaar in de V70
-
BernHardN
- Geregistreerd lid
in de citroen club was er ook een Fransman met een BX diesel meer dan 1 miljoen op de teller reed dagelijks van net onder Parijs naar Marseille. ook niks bijzonders alleen optijd olie verversen 
-
Roger
- Geregistreerd lid
Een jaartje of twintig (in mijn studententijd) geleden hobbyde ik bij een taxibedrijf. Daar werden de auto's (MB W124 200d) nieuw gekocht en ca 6 jaar gereden en hadden dan tussen 550k en 650k gelopen. Alles met een motor, wel iedere 10k binnen voor nieuwe olie (alleen Duckhams) en filter en iedere 40k brandstoffilter. Ieder piepje, kraakje, tikje werd ook meteen gecheckt en zonodig hersteld.
Er liep, in het begin toen ik er kwam, nog een W123 ( een van de laatste uit die serie) die had met 650k de originele uitlaat er nog onder. Over de rijstijl van sommige collega's zal ik niet uitwijden, maar het onderhoud is toch wel de keyfactor. Misschien moet je ook de service-intervallen wel iets korter houden dan de fabriek voorschrijft.
Ik ben van mening dat je met een normale rijstijl en goed onderhoud een "beetje kwaliteitsauto", niet kapot krijgt.
Er liep, in het begin toen ik er kwam, nog een W123 ( een van de laatste uit die serie) die had met 650k de originele uitlaat er nog onder. Over de rijstijl van sommige collega's zal ik niet uitwijden, maar het onderhoud is toch wel de keyfactor. Misschien moet je ook de service-intervallen wel iets korter houden dan de fabriek voorschrijft.
Ik ben van mening dat je met een normale rijstijl en goed onderhoud een "beetje kwaliteitsauto", niet kapot krijgt.
-
Frans1
- Geregistreerd lid
Dat ben ik helemaal met je eens. Als je geen ''maandagmorgen'' exemplaar hebt. En je doet op tijd het onderhoud.
Je bent een beetje zuinig/netjes op je auto. Dan kom je een heel end.
Die Mercedessen uit de jaren 80 waren echt klasse bakken. Zeker de 190 en 200 (w124) serie. Die zie je nog steeds dagelijks rijden en vaak zelfs nog in goed uitziende staat. Toen was het onderscheid tussen merken als Mercedes, Saab en Volvo en overige merken toch wel iets groter dan tegenwoordig. Het ligt nu wat betreft veiligheid/degelijkheid een stuk dichter bij elkaar. Hoewel er zeker nog altijd verschillen zijn.
Ik heb laatst nog eens aandachtig naar een oude 900 gekeken. En die maakte echt indruk op me. Als je ziet hoe stevig het er uitziet. Bijvoorbeeld de stoelen, hoofdsteunen etc. Daar waren veel andere auto's in de jaren tachtig maar timide karretjes bij.
Je bent een beetje zuinig/netjes op je auto. Dan kom je een heel end.
Die Mercedessen uit de jaren 80 waren echt klasse bakken. Zeker de 190 en 200 (w124) serie. Die zie je nog steeds dagelijks rijden en vaak zelfs nog in goed uitziende staat. Toen was het onderscheid tussen merken als Mercedes, Saab en Volvo en overige merken toch wel iets groter dan tegenwoordig. Het ligt nu wat betreft veiligheid/degelijkheid een stuk dichter bij elkaar. Hoewel er zeker nog altijd verschillen zijn.
Ik heb laatst nog eens aandachtig naar een oude 900 gekeken. En die maakte echt indruk op me. Als je ziet hoe stevig het er uitziet. Bijvoorbeeld de stoelen, hoofdsteunen etc. Daar waren veel andere auto's in de jaren tachtig maar timide karretjes bij.