Originele kentekenplaat behouden?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aha!
Donateur
Donateur

Originele kentekenplaat behouden?

Bericht door aha! » za 26 dec, 2009 13:44

Dames en heren,

Wie weet of het mogelijk is om de originele kentekenplaat van mijn 1985 9000 te behouden? (de auto heeft al meer dan 10 jaar geen APK)
Dit in verband met de APK eis dat de plaat moet voldoen aan het europese model.
De RDW heeft het alleen over omwisselen naar historische kentekens of blauwe platen, niet over gele platen. Moet ik daaruit concluderen dat een oude gele plaat altijd moet worden vervangen door een europees model plaat?

met saabgroet
Andre

Gebruikersavatar
marcelgerry
Geregistreerd lid

Re: Originele kentekenplaat behouden?

Bericht door marcelgerry » za 26 dec, 2009 13:49

aha! schreef:Moet ik daaruit concluderen dat een oude gele plaat altijd moet worden vervangen door een europees model plaat?
Correcte bingo!!

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Originele kentekenplaat behouden?

Bericht door 72sonett3 » za 26 dec, 2009 13:53

aha! schreef:... concluderen dat een oude gele plaat altijd moet worden vervangen door een europees model plaat?
Ja, in jouw geval wel.
Alleen als de auto van voor 1/1/1978 is én een combinatie van 2 paar cijfers en 1 paar letters heeft, mag je blauwe platen hebben.
Blauwe platen op een auto uit 1985, zoals de jouwe, is nooit (legaal) mogelijk.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/d ... nplaat.htm

Gebruikersavatar
aha!
Donateur
Donateur

Bericht door aha! » zo 27 dec, 2009 1:54

aha!
dank u.
weer wat geleerd.

Gebruikersavatar
brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 29 dec, 2009 16:58

Andre, in jouw geval mag je je oude plaat wel als souvenir behouden... gezien het nog geen GAIK plaat is.

Plaats reactie