Dames en heren,
Wie weet of het mogelijk is om de originele kentekenplaat van mijn 1985 9000 te behouden? (de auto heeft al meer dan 10 jaar geen APK)
Dit in verband met de APK eis dat de plaat moet voldoen aan het europese model.
De RDW heeft het alleen over omwisselen naar historische kentekens of blauwe platen, niet over gele platen. Moet ik daaruit concluderen dat een oude gele plaat altijd moet worden vervangen door een europees model plaat?
met saabgroet
Andre
Originele kentekenplaat behouden?
-
marcelgerry
- Geregistreerd lid
Re: Originele kentekenplaat behouden?
Correcte bingo!!aha! schreef:Moet ik daaruit concluderen dat een oude gele plaat altijd moet worden vervangen door een europees model plaat?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Originele kentekenplaat behouden?
Ja, in jouw geval wel.aha! schreef:... concluderen dat een oude gele plaat altijd moet worden vervangen door een europees model plaat?
Alleen als de auto van voor 1/1/1978 is én een combinatie van 2 paar cijfers en 1 paar letters heeft, mag je blauwe platen hebben.
Blauwe platen op een auto uit 1985, zoals de jouwe, is nooit (legaal) mogelijk.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/d ... nplaat.htm
-
brinky
- Donateur
